BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d 00r Pompa wspomagania i dziwne buczenie
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
Witam.

Jak w temacie, pojawiło sie dziwne 'buczenie' w pompie od wspomagania (tak zdjagnozował ekspercik w warsztacie) buczenie to rowniez przenosi delikatne drgania na kierownice; wraz ze zwiekszaniem obrotow chalas sie nasila.
Przy szybszej jedzie jest juz mniej slyszalne a czasami nawet gdy silnik sie rozgrzeje calkowicie znika. Najbardziej słyszalne jest rano gdy silnik calkiem zimny.


Zaproponowano mi wyplukanie oraz wymiane plynu w ukladzie chlodzenia choc bez zadnej gwarancji ze pomoze.

e39, 530D, 2000r, 310 tys km.

Ciekawy jestem wyszych opini w sprawie usterki. pozdrawiam


PS.gdzie sie sprawdza ilość plynu w ukladzie wspomagania i czym sie uzupełnia ? lukne bo moze wlasnie to bedzie przyczyna, jesli nie to pewnie czeka mnie plukanie pompy lub wymiana. ehh

[ Dodano: 22 Styczeń 2008, 16:32 ]
no dobra znalazlem pompe i korek nad nią :P ale nie widac plynu i zabardzo nie wiem gdzie sie sprawdza stan. Czy tam pod korkiem musi byc do pelna ?

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2008, 13:00 przez progerror, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 16:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Witam
zbiorniczek juz znalazles ale na wszelki wypadek wklejam Ci fotke
Obrazek
zbiorniczki wyrownawcze powinny byc takie same albo podobne, oleju powinno byc prawie ze pod korek, zalewa sie przewaznie Dextron II lub inny klast ATF, uzywany jest takze do skrzyn automatycznych, olej powinnien miec czerwony kolor (wystepuje takze zielony ale to zadkosc i to nie dextron juz) oleje mozna mieszac i nie beda sie gryzly. pozdrawiam

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
Mam podobnie, tylko, ze znacznie zadziej :P Zdazalo mi sie przy zimnym silniku, jak zjezdzalem z 5 pietra parkingu, na zjazdach (a sa bardzo strome i od razu po nich , a w zasadzie na nich zakrety) przy maksymalnie skreconych kolach slyszec podobne dzwieki i odczuwac drgania na kierownicy. Mechanik sprawdzil wszystko dzis (przeglad robilem) i nie stwierdzil nic zlego. Mowi, ze moze sie zwiesza na chwile, ale nie wie w czym moze byc problem. Zdazylo mi sie to raptem pare razy, ale raz utrzymywalo sie nawet po przejechaniu 10 kilosow.

Przebieg mam podobny tylko o rok mlodsza :)


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2008, 21:40 przez Szary76, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
Santino :rotfl: dzieki , dolalem okolo pol szklanki no moze moze cala i po bolu , przestalo rzezic..


A tak przy okazji zapytam bo skoro brakowalo plynu w ukladzie wspomagania to moge sie spodziewac roznych niespodzianek. (nie bede zakladal nowego tematu ;) )

Kupilem e39 w automacie 530d z 2000r , przebieg 310tys , jakie rzeczy powinienem sprawdzic ?? , co wymienic ?? , na co zwracac uwage podczas eksploatacji. Samochod sprowadzony z niemiec 4 miesiace temu. ksiazka serwisowa do 290 tys. ;)

Dodam ze to pierwszy moj powazny samochod i pierwszy automat.. wiec nie bardzo kumam, do tej pory jechalem do warsztatu wzglednie mnie holowano dopiero wtedy gdy juz cos sie popsulo :wstyd:







Santino : klikam "pomogl" :hyhy: :hyhy: :hyhy: jeszcze raz dzieki
a juz mnie warsztacik chcial wykasowac , ciekawe co by jeszcze wymyslili , pewnie bym zosatwil kilka stowek :zdziwko: a tak po sprawie :hurra:

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
Ja musialem wymienic amorki, pompe paliwa, regenerowac wtryski, alternator, klocki +tarcze, przeplywomierz, tuleje, wachacze, poduszki pod silnik, troche tego bylo pewnie cos pominalem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2008, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
Szary76 napisał(a):
Ja musialem wymienic amorki, pompe paliwa, regenerowac wtryski, alternator, klocki +tarcze, przeplywomierz, tuleje, wachacze, poduszki pod silnik, troche tego bylo pewnie cos pominalem :)


no tak rozumiem :hyhy: ale nie o takie rady mi chodzilo, moze jest gdzies jakis temat juz rozwiniety bo nie moge znalezsc

btw. masz stary rocznik czy pecha ;)

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2008, 01:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
progerror, ciesze sie ze moglem pomoc :) a na jesli chodzi o twoje pytanie:
progerror napisał(a):
co wymienic ??

jesli cos nie jest uszkodzone to nie wymieniaj :) polecam na pierwszy rzut oleje i plyny, silnikowy pewnie zmieniles, w skrzyni biegow lepiej nie ruszac jesli dobrze pracuje (jesli ma zawieszki albo szarpie przy wrzuceniu biegu wyzej to lepiej wymienic,moze pomoc) jesli tylni most nie cieknie to raczej nie powinno byc ubytkow oleju, plyn od wspomagania dolales tak wiec to juz z glowy, warto wymienic plyn hamulcowy na swiezy najlepiej jakis o zwiekszonej temp wrzenia, chlodniczy jesli nie ma ubytkow moze zostac, a to tylko plyny :) z zawieszeniem najlepiej podjechac na diagnostyke zeby sprawdzili na szarpaku czy wszystko jest ok.
Cytuj:
na co zwracac uwage podczas eksploatacji

tu juz zostawie pole do popisu innym userom. bo nie mialem nigdy auta z tym silnikiem

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
progerror napisał(a):
Szary76 napisał(a):
Ja musialem wymienic amorki, pompe paliwa, regenerowac wtryski, alternator, klocki +tarcze, przeplywomierz, tuleje, wachacze, poduszki pod silnik, troche tego bylo pewnie cos pominalem :)


no tak rozumiem :hyhy: ale nie o takie rady mi chodzilo, moze jest gdzies jakis temat juz rozwiniety bo nie moge znalezsc

btw. masz stary rocznik czy pecha ;)


Mam mlodsza o rok od Ciebie :P
Nie wiem czy pech, ale ja musze miec wszystko tip top, wiec jak mi cos nie pasuje to od razu wymieniam. Do pecha zalicze zerwanie paska klinowego 2 razy w ciagu miesiaca....
A i jeszcze musialem komputer abs'u wymienic :P

Podczas eksploatacji to chyba tylko zwracaj uwage gdzie tankujesz :)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2008, 15:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
Szary76 napisał(a):
Podczas eksploatacji to chyba tylko zwracaj uwage gdzie tankujesz


no wlasnie i to nie jest takie proste!! :mur: chyba nie ma stacji na ktora by nikt nie narzekal, cos poszperam bo moja bunia musi dostawac najlepsze jedzonko :super:




Santino napisał(a):
Cytat:
na co zwracac uwage podczas eksploatacji

tu juz zostawie pole do popisu innym userom. bo nie mialem nigdy auta z tym silnikiem


moze sie ktos wypowie bo nie moge znalezsc podobnego tematu...

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
odświeżam lajtowo temat gdyż sie wydarzyło to i tamto :zdziwko:

w skrócie :

Objaw buczenia pompy załagodzony dolaniem płynu :hurra: , następnie zauważone wycieki pod autem ((tylko rano i to śladowe ilości [[plama o średnicy 10-15cm]], ale systematyczne)) właśnie płynu od wspomagania.

Wizyta u magika w warsztacie ---- diagnoza : wyciek z przekładni kierowniczej. Koszt regeneracji nie zamknąłby się napewno w kwocie 1000 zł.
Tak jeździłem kilka tygodni obserwując poranne plamy pod autem i skrupulatnie uzupełniając płyn w zbiorniczku, nosząc się z zamiarem odwiedzenie innego magika od regeneracji przekładni.
Zwlekając niemiła chwile spotkało mnie przemiłe zaskoczenie , WYCIEKI USTAŁY :szok:


to tyle . i mam nadzieje że nie będę musiał kiedyś znowu odświeżać tematu po wizycie u magika hehehe

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 01:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: 3city
tylko jak to sie stalo ze przestało wyciekac ???????????????????

_________________
marzenia dane nam sÂą z mocÂą ich speÂłnienia :) heyAh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL