BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] trawałość M52
PostNapisane: 2 maja 2008, 20:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
to juz drugi taki przypadek z którym mam do czynienia

czy to wszystko dlatego że ten silnik jeździł na innym wiodącym oleju syntetycznym?? :rotfl:

żarty żartami a ja coraz poważnij zastanawiam się czy poczciwe M50B25 nie jest przypadkiem o wiele lepsze pod względem trwałości

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 20:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ladnie go rozerwalo tak jakby bez oleju chodzil :|

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Dawałeś ładnie ognia :) aż zrobił kuku. :rotfl:
Ale tak żeliwne bloki w M50 były o wiele bardziej wytrzymałe na katowanie i na przeróbki.Ale też miały wady np:masa,dłużej się rozgrzewały a co zatym więcej paliły.
Co do oleju to syntetyk napewno mu nie zaszkodził,bardziej jego brak. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Bez oleju każdy motor wymięknie...

M52 vs. M50 jak to się mówi coś kosztem czegoś...



Jaki silnik jest na zdjęciu ??

B28 ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
ANDREW E36 napisał(a):
Jaki silnik jest na zdjęciu ??
z tego co opisuje to M50!!? nie? czy widzisz cos czego inni nie widza?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 07:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
Rozumiem że wyszła korba. Napisz proszę w którym miejscu się urwała. Jestem bardzo ciekaw gdzie jest jej słaby punkt - śruby czy główka. I jeśli główka to czy zatarty jest sworzeń??
Swoją drogą jeśli pada korba to materiał bloku nie ma znaczenia. Nie rozumiem dlaczego w takim przypadku rozważasz różnicę m50/m52.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 07:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
M50 ma o wiele lepsze korby :hyhy: są one kute, w M52 tylko odlewane

silnik to M52B28, coś co wiele osób przyprawia o szybszy bicie serca,

względnie tani w zakupie ( w porównaniu do M54B30 ), tani w eksploatacji,

jednostka napędowa, która jest już prawie kultowa, a tu coś takiego i to nie pierwszy raz!!

Drogi entuzjasto miej przed oczami to zdjęcie zanim następnym razem dasz w palik :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
lex2222 napisał(a):
z tego co opisuje to M50!!? nie? czy widzisz cos czego inni nie widza?

nieeee, to chyba Ty widzisz cos innego niz inni... Ja w opisie nic nie widze, ze to silnik M50, za to temat jednoznacznie mowi o M52. Wystarczy przeczytac ze zrozumieniem

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
Poszedł Pięknie :zdziwko: yyy no też właśnie słyszałem ze M50 jest o wiele Trwalsze od M52 no ale M52 Mniej pali ;) no ale lepiej mieć więcej paliwożerne niż mieć co chwile nowy silnik :) jak mówisz ze to już następny to ja jestem Ciekaw co Ty z Tym samochodem robisz. :zdziwko: Ja tam na Swoje poczciwe M50b20 nie narzekam ale i tak chce coś większego :) PS. radze kupno M50 i dbania o olej :)

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ja jeżdżę M52B20 i pali tyle samo co M50B20, osiągi ma takie same... nie widzę różnicy

Jak dba się o regularny serwis, nie wciska do 6000obr./min. na zimnym motorze to oba silniki powinny wiernie służyć :]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
GŁADKI napisał(a):
M50 ma o wiele lepsze korby :hyhy: są one kute, w M52 tylko odlewane...


Słuchaj, nie żebym Tobie nie wierzył, ale czy masz gdzieś jakiś opis tych zmian. Byłaby to zmiana na gorsze (wyjąwszy użycie duuuużo lepszego materiału), szczególnie dziwna przy zwiększeniu wykorbienia dla m52b28 w stos do m50b25, skutkującego większym obciążeniem korbowodów właśnie.

Jakiś link może...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
i tak najlepsze są M10 M20 stare motory sa najlepsze! :] po za Tym isys, ja sie jeszcze nie spod kałem żeby komuś padł M50 a tutaj masz przykład że M52 Pada także od razu widać co jest lepiej wykonane ! Pozdrawiam

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
cartonik napisał(a):
...ja sie jeszcze nie spod kałem żeby komuś padł M50 a tutaj masz przykład że M52 Pada także od razu widać co jest lepiej wykonane...


eeee chyba troszkę zbytnio uogólniasz. Ciągle nie wierzę że ta urwana korba jest skutkiem tego że pracowała w m52.
Tak się po prostu pocieszam :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
isys napisał(a):
GŁADKI napisał(a):
M50 ma o wiele lepsze korby :hyhy: są one kute, w M52 tylko odlewane...


Słuchaj, nie żebym Tobie nie wierzył, ale czy masz gdzieś jakiś opis tych zmian. Byłaby to zmiana na gorsze (wyjąwszy użycie duuuużo lepszego materiału), szczególnie dziwna przy zwiększeniu wykorbienia dla m52b28 w stos do m50b25, skutkującego większym obciążeniem korbowodów właśnie.

Jakiś link może...


nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tym linkiem

kute korbowody są drozsze i to pewnie zadecydowalo że są zwykłe

menagerowie doszli do wniosku że po co maja tworzyć super twardy silnik, który będzie jeżdził wieki nawet pod lekkim doladowaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
GŁADKI napisał(a):
nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tym linkiem

kute korbowody są drozsze i to pewnie zadecydowalo że są zwykłe


No chodzi mi o to że nigdy o tym nie czytałem. Nie chce mi się wierzyć że zmienili z kutych na lane. Ale nie twierdzę że to niemożliwe. Stąd prośba o link do strony w której ktoś to wytłumaczył....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
menagerowie doszli do wniosku że po co maja tworzyć super twardy silnik, który będzie jeżdził wieki nawet pod lekkim doladowaniem. cytat
Panowie to są silniki BMW a nie lanos i dobrze eksploatowane mają chodzic wieki !!!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
isys napisał(a):
GŁADKI napisał(a):
nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tym linkiem

kute korbowody są drozsze i to pewnie zadecydowalo że są zwykłe


No chodzi mi o to że nigdy o tym nie czytałem. Nie chce mi się wierzyć że zmienili z kutych na lane. Ale nie twierdzę że to niemożliwe. Stąd prośba o link do strony w której ktoś to wytłumaczył....

Czytalem w Total BMW numer Grudzien 2005 ze w silnikach M50 korbowody byly odkuwane (forged steel) a w nowszych M52 / M54 byly prasowane proszkowo (powdered steel).
Bylo to napewno spowodowane checia zredukowania kosztów produkcji! :kwasny:

Obrazek Obrazek

Tekst w czerwonej ramce!
Obrazek

W niebieskiej ramce zaznaczylem za to ciekawy tekst o wrzuceniu walu korbowego z silnika 325/525 TD albo TDS co daje zwiekszenie pojemnosci do 2760cm3! :zdziwko:
Ciekaw jestem czy ktos juz to przerabial?? :niepewny:
Alternatywnie mozna wrzucic wal z M3 3.0 albo 3.2 ale taki wal to bedzie pewnie ciezko znalezc, a koszt pewnie tez bedzie niemaly! :(

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Pod nogą kata to nawet zakuty w całości silnik z żeliwnym blokiem,glowicą i otwartą maską[dla lepszego chłodzenia] wyzionie ducha :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Aper napisał(a):
(...)
Czytalem w Total BMW numer Grudzien 2005 ze w silnikach M50 korbowody byly odkuwane (forged steel) a w nowszych M52 / M54 byly prasowane proszkowo (powdered steel).
Bylo to napewno spowodowane checia zredukowania kosztów produkcji! :kwasny:



widze kolego że porządna prasę czytasz, ;)

moim skromnym zdaniem to jeden z najlepszych magazynów z tej dziedziny w tej części globu

szkoda tylko ze dostęp mam do tego ograniczony :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Dobrze ze ja nie mam wiekszych problemów z kupnem - chociaz czasem trzeba sie nachodzic po kioskach! :rotfl:
Chyba czas pomyslec o jakiejs prenumeracie! :hyhy:
Czytam jeszcze do tego BMWCar ale w Totalu jest raczej wiecej porad praktycznych typu "zrób to sam" ;)

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Lincoln i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL