BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wymiana kolektora w M52
PostNapisane: 8 października 2006, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Słyszałem dużo o tym, że wymiana kolektora wydechowego w silnikach M52b25 i b28 na ten pochodzący z M50b25 korzystnie wpływa na charakterystykę momentu obrotowego.
Słyszeliście o tym? Co myślicie? Jak wygląda taka przekładka?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 maja 2008, 22:01 przez Kucharz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2006, 20:42 
Cos o tym słyszałem, ale to było tak ze jak dasz kolektor z M50B25 do M52B25 ten co ma 170koni, to ze wzrasta moc :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2006, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
mowcie ludzie mowcie bo tez sie zastanawiam jak wykrzesac stopniowo kucyki z silniczka
:mrgreen: :mrgreen:

co to tego kolektowra to cos slyszalem...ale ... dale czekam na jakies konkrety...

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2006, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kucharz napisał(a):
Słyszałem dużo o tym, że wymiana kolektora wydechowego w silnikach M52b25 i b28 na ten pochodzący z M50b25 korzystnie wpływa na charakterystykę momentu obrotowego.
Słyszeliście o tym? Co myślicie? Jak wygląda taka przekładka?

Ja słyszałem ale tylko o b25 tak jak DAREX, mówił z 325-525 do 323-523 ponoś ma to podnosić moc do tych 192KM w praktyce nie znam nikogo kto by tak zrobił więc trodno mówić o faktach.W m52b28 szczerze wątpie żeby coś to dało bo zarówno m52 i m50 mają identyczny moment jak i moc...ale przy troche innych obrotach :mrgreen:
m50b28 - 193KM przy 5300, 280Nm przy 3950
m52b28 - 193KM przy 5500, 280Nm przy 3500
a to raczej nie będzie kwestią kolektora - myśle że tutaj nie będzie żadenej pozytywnej zmiany pop przełożeniu...negatywnej chyba też ale... :twisted:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2006, 22:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Wymiana kolektora w b28 na ten pochodzacy z b25 ,mysle że nic nie da.A raczej moze pogorszyc osiągi.

Ale co innego w przypadku 323 lub 523 wymiana kolektora na ten z silnika M50B25 warta jest zastanowienia. :-k
A czy dodatkowo trzeba wtedy wymienic komputer :?: :-k

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Labrador napisał(a):
Wymiana kolektora w b28 na ten pochodzacy z b25 ,mysle że nic nie da.A raczej moze pogorszyc osiągi.

ja zrozumiałem że do m52b28 od m50b28....
a komputera plotki głoszą że nie trzeba....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
co prawda nie powinno sie zaraszać na inne fora, ale nie namawiam do rejestracji tylko do poczytania konkretnie na ten temat na www.streetracing.pl - BMW M-Power (opcja szukaj i znajdą się zarówno subiektywne opinie jak i jakiś wykres)

jeśli to bardzo nie na miejscu to prosze usunąć. Podałem link bo nie chce kopiować cudzych wypowiedzi.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
bartus napisał(a):
Podałem link bo nie chce kopiować cudzych wypowiedzi


nie łam sie przełam sie :mrgreen:
wklejaj co chcesz,ale najlepiej linki :mrgreen:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
np tutaj jest od razu kilka odnosników do pokrewnych tematów.
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=28990

mam nadzieję, że się przyda :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2006, 19:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Ukasz, a znany jest Ci silnik M50b28? ja nie znam :)

kolektor od M50 ma proste kanały, przy identycznych rozmiarach itp.

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2006, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kucharz napisał(a):
Ukasz, a znany jest Ci silnik M50b28? ja nie znam
:oops: rzesz w morde...nawet nie skojarzyłem...masz racje jakoś mi się po...... sory za pomyłke nie zastanowiłm się a napisałem..... :oops:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2006, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Kucharzu M52B25 to w zasadzie to samo co M52B28 kolektor maja ten sam... wymiana na ten z M50B25 powinna tak samo poprawić "wykres" jak może poprawić w M52B25... temat ten przerabiałem dość dawno ale nie chcialo mi sie nic kombinować bo moja 323i i tak chodziła ponadprzeciętnie...

_________________
e36--->e46--->???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 12:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Jest ktoś na forum kto przerabiał ten temat na własnych łapkach? Z M50B25 do M52B25 konkternie mi chodzi. Czy te mity o przyroscie mocy, agrsywnosci silnika i spalania sie potwierdzaja, czy to tylko spekulacje. No i czy trzeba do tego jakis KIT dokupic zeby to spsowac, bo ponoc nie pasuje ot tak poprostu przelozyc i juz. Czy odrazu wymiana chipa wiazalaby sie ze zmiana map dla silnika 325i czy 323i bo to chyba tez istotne. Mysle ze zabawa jest warta swieczki, chociazby dla tych 20paru konikow.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
napisz do użytkownika Krasek, rzadko bywa, ale bywa, wiem, że w swojej 523i planował coś takiego, nawet miał zkupiony kolektor, wprawdzie sprzedał auto przed modyfikacją, ale poziom jego wiedzy był imponujący, spróbuj

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2007, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Caly czas czytam w angielskich gazetach o Bmw o zakladaniu takiego kolektora z silnika M50B25 do M52B25/B28.
Kolektor w tych silnikach jest taki sam jak w wersji 2 litrowej wiec ma zmniejszone kanaly dolotowe w celu stlumienia mocy!
Pisza ze po wymianie kolektora i wgraniu nowych map zaplonu mozna osiagnac 230KM z silnika 2.8litra!
Pisalem juz o tym wczesniej TU !

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 09:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
a kolektor z M50B25 do M50B20 podejdzie :hyhy: ? i czy cos da :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Poznalem szpeca, ktory robi taki swap kolektora za 150zl.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
BrzeszczoT napisał(a):
Poznalem szpeca, ktory robi taki swap kolektora za 150zl.
to zakładaj... jak Ci auto po tym nie wybuchnie ani nie spłonie to ten ktoś będzie mial kolejke chętnych :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
I jak zmieniał ktoś kolektor? dało coś?

Jest jedno ogłoszenie w części i akcesoria o kolektor z M50 i tak sobie właśnie myśle

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24845

Ciekawe ile KM dał by taki kolektor w M52b20?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 08:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Było to kiedyś testowane na innych forach. Zmiana kolektora przyniosła jedynie lepsze osiągi w silniku m52b28 około 210 - 220KM lecz moment obrotowy spadł.

ps. kolektory miedzy m50b20 i m50b25 mają inne kolektory (różnią się średnicą kanałów)

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL