BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d Czy wrócić z syntetyka na półsyntetyk ?
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 19:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
Witam, jakiś czas temu po zakupie auta wymieniłem olej na pełen syntetyk Castrola Edge 0w40 po wymianie wydaje mi się że auto zaczęło głośniej chodzić, czyli klekotać. najprawdopodobniej poprzedni właściciel wlał półsyntetyk. jak sądzicie czy wymienić go spowrotem na półsyntetyk Castrol Magnetic 10w40? czy jest szansa że sie wyciszy? zastanawiam sie czy nie wymienić go chociaż profilaktycznie bo mógł się nagar trochę wypłukać . BMW ma 160tys przebiegu.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2008, 11:50 przez zibixxx25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 06:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Polska
nie wyciszy sie, to jest pewne.
Trzeba 10 wlac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
tak chyba zrobię, a może ktoś ma inne zdanie?

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Przy tym przebiegu to na pewno ktoś wlał 10w/40 i zmień z powrotem na taki jeśli nie chcesz rozwalić silnika. syntetyk wymyje ci wszystkie nagary i olej od razu staje sie brudny i zanieczyszczony i traci swoje właściwości. możesz go nawet zatrzeć w najgorszym wypadku. a chodzi głośniej bo luzy sie porobiły w miejscach gdzie wcześniej był nagar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Auto z 2004 i przebieg 160tyś,człowieku nie kombinuj z zadnym półsyntetykiem to autko ma śmigać tylko na full.Jesli bylo serwisowane w dobrym zakładzie napewno lali pełen syntetyk.
Zmień na 5W30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 00:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
hmmm no to sie pojawiły dwie różne opinie, co do pierwszej to jeżeli full syntetyk wypłukał nagar po półsyntetyku to czy po przejściu na półsyntetyk nie nazbiera się on ponownie i silnik się wyciszy z czasem?, a co do drugiego postu jestem na 95% pewny że nie był prędzej syntetyk , poprzedni właściciel poinformował mnie że ostatnią zmianę oleju zrobili w auto komisie z którego go kupił i raczej nie był to Magnetic. Auto miał pół roku i w tym czasie śmignął nim 35tys. km

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Ja mam u siebie 250 tkm i do tej pory jezdze na syntetyku i nie mam najmniejszych problemow, a i zdarzalo mi sie robic 30 tkm bez wymiany. Auto napewno sie nie wyciszy. Ja gdy zapalam silnik slysze przez jakies 3-4 sekundy klekotanie zanim olej doplynie do gornej czesci silnika, ale tak mialem od poczatku. Najlepiej zmien olej na ten gęściejszy i z pewnością bedzie lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 299
Lokalizacja: Opolskie
Ja bym tez zostawił pełny syntetyk, gdyz przebieg nie jest az taki duzy i nawet jesli byl wlany poł syntetyk to i tak tego nagaru nie powinno byc tam duzo. Ale to juz twoja decyzja:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Jeśli jesteś pewien że nie był lane do niego pół syntetyka to zostaw go. ale jeśli zaraz po wymianie oleju zaczął głośniej chodzić to sie lepiej 2 razy zastanów.
nie widząc i słysząc auta ciężko coś stwierdzić w 100%
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL