BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] R12, R134a - jak to jest z tym do końca ?
PostNapisane: 31 lipca 2008, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 72
Lokalizacja: Fiji
Moje BMW: M
Kod silnika: M43 N42
Witam.
Wczoraj byłem z żółtkiem (Golf żony) w serwisie klimy, wymienili mi przewód, oczyścili klimę nabili i śmiga wypadłem na 450zł ale jestem zadowolony, bo za 3 dni wyjazd na urlop :)
Zabijając czas w oczekiwaniu na auto podpytałem jak to jest ze zmianą czynnika z R12 na R134a ile to kosztuje i czy warto :)
I teraz tak :)
Można nabić R134a do instalacji R12 ale po jakimś czasie (14-30dni) rozpuszczą się gumowe elementy i gaz ucieknie :(
Przeróbka wiąże się z wymiana osuszacza ok. 150zł + wymiana, nowe przewody gumo-alumniowe ok. 150-400zł (dorabiane za sztukę, regeneracja kompresora nie wiem ile, bo nie był w stanie mi powiedzieć :( no i wskazane jest również wymienić przewody aluminiowe na których są zawory do wpuszczania gazu.

Teraz pytanie czy to się opłaca :?:
Czy ktoś z was robił to w swoim samochodzie, ponieważ w/w pan powiedział, że cena za jaką on by to zrobił (bazując na E30 320i) to 4000zł :shock:
Od A do Z.

P.S. Jeśli chodzi o R12 to czynnik jest ten dostępny, ale... często "specialiści" wbijają R134a do instalacji więc taka przestroga :P
P.S.2. Używanie R12 jest ZAKAZANE :!:

_________________
click to learn more


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 18:01 przez yoshi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 13:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Są zamienniki gazu r12.
Ostatnio znalazłem serwis gdzie nabijają za 150zł.

Co do przeróbki gazu r12 na r134a to trzeba spuścić stary olej z układu i dobrze wypłukać bo r12 działa na mineralnym a r134a na syntetyku. Wymienić należy także uszczelki pod przewodami. Później wszystko śmiga bez problemu. Często gdy długo nie ma czynnika w układzie to koroduje chłodnica. Więc najpierw sprawdzić szczelność układu (około 20zł)

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 13:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
trzeba wyplukac uklad bo przychodzi inny olej...ladnie cie nabijaja w butelke :hyhy:
450 za nabicie klimy? nawet z wymiana weza to o 200zl za duzo :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL