BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] obniżony samochód, problem
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: nikÂąd
Witam za bardzo nie znam się na tych sprawach więc postanowiłem zapytać was.
Narazie samochód wygląda tak, poniżej zdjęcie
tył 10x19 cali z oponami 255/35/19
przód 9x19 cali z oponami 235/35/19

Problem jest tego typu że to w ogóle się nie nadaje do jazdy, muszę coś z tym zrobić.
Celem jest zamiana felg i opon na mniejsze oraz podniesienie samochodu żeby nadawał się do jazdy po mieście.

Wymyśliłem sobie żeby kupi nowe felgi 8.5x18 cali oraz do tego opony 225/45/18 co by teoretycznie według moich wyliczeń weszło w miejsce tych 19.
Teraz co zrobić by samochód był wyższy i dało rade podjechać pod jakiś krawężnik, czy wystarczy tylko wymiana sprężyn
czy trzeba jeszcze coś. Ewentualnie jeśli tylko sprężyny, to jakie kupić, żeby to wszystko miało jako taki sens i nadawało się do jazdy po mieście, było wstanie

wjechać pod jakiś krawężnik.

Samochód bmw e46 coupe rocznik 99

Obrazek
Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
glebę masz konkretną, moze masz gwintowane zawieszenie (możliwość regulacji), jeśli nie to wymiana sprężyn (i amorków jak są dostosowane do sprężyn). Co do opon na 18'' to 225/40

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: nikÂąd
rorafalki napisał(a):
glebę masz konkretną, moze masz gwintowane zawieszenie (możliwość regulacji), jeśli nie to wymiana sprężyn (i amorków jak są dostosowane do sprężyn). Co do opon na 18'' to 225/40

Gwintowanego akurat nie mam, to sprawdzałem, a profil 40 to nie za mały, to 10 mm w wysokości opony, nie będzie to zbyt mała różnica w porównaniu z tym co mam teraz ?
Choć wydaje mi się że największy wpływ maja na to sprężyny które powodują że samochód w ogóle, nie pochłania drgań. Jest niesamowicie sztywny, zero przechyłów na boki.


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2009, 11:41 przez nowy_bmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 11:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego wymień spreżyny i amory. Jeśli chcesz mieć dalej konkretny efekt,ale jednocześnie normalnie użytkować wóz, polecam sprężyny H&R. Co do felg wydaje mi się, że 17 w zupełności by wystarczyła, zważając na stan dróg w Pl, zawieszenie naszych pojazdów jest poddawane ciągłym próbą i jest strasznie wysilane, na jego zużycie wpływają także felgi, im większa,tym mniejszy profil opony,a to oczywiście wpływa na zawiechę. Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 11:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
A może na początek spróbuj wsadzić gumy w sprężyny (tylko dla sprawdzenia), jak się podniesie i nie będzie trzeć to jakiś gwint, bo szkoda się pozbywać tego wszystkiego co juz masz.

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: nikÂąd
kron_3er napisał(a):
A może na początek spróbuj wsadzić gumy w sprężyny (tylko dla sprawdzenia), jak się podniesie i nie będzie trzeć to jakiś gwint, bo szkoda się pozbywać tego wszystkiego co juz masz.

Gumy w sprężynach są włożone na 100%, bo pomimo że do nadkoli są jakies 2-3 centymetry, nie obcierają, a zaliczyłem już kilka dziurek.
Myślałem dlatego o wymianie spręzyn, tak żeby samochód podnieść o 4-6 cm, tylko nie wiem jakie kupić, żeby podnieść to o tyle centymetrów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 11:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Sprawdź ile mają oryginalne sprężyny, jesli masz taką możliwość i odpowiednio dobierz nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: nikÂąd
Czyli jak włożę orginalne od tego modelu sprężyny to na tych 18 będzie to jakoś smigało ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: nikÂąd
Dobra panowie bo muszę coś z tym obniżonym samochodem na dniach zrobić, gdzie podjechać w warszawie żeby ktoś to obejrzał i poradzić co mam kupić. Bo nie wiem czy mam kupować tylko sprężyny czy do tego potrzebne są amortyzatory czy coś jeszcze. Naprawdę za bardzo nie wiem jak podejść do tematu ? Poradzicie ? Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL