BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Stukanie przy wciśnięciu sprzęgła POMOCY!!!!
PostNapisane: 29 września 2008, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
cześć
Mam mały problem z moją E46 320d 150KM compact otóż jak zaczynam rozpędzać samochd na 1 biegu poczym wciskam sprżegło słysze lekki stukot DOKŁADNIE Z 2 -3 STUKNIĘCIA I CISZA dobiegający z tyłu w momencie jak puszcze sprzegło stukotu nie ma ale nie zmieniajac biegu znowu wciskam sprżegło to stukot znowu sie pojawia, przy kolejnych biegach stukotu nie słysze możliwe że auto zagłusza ale niewydaje mi sie czy ktoś sie spotkał z takim czymś/?? z góry dzięki za odp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 20:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Możliwe że łącznik elastyczny wału z dyfrem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
a jaki jest koszt takiego cuda mniej wiecej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Widzisz, pomyliłem się, z tyłu nie ma tego łącznika jest tylko z przodu wału przy skrzyni biegów.
Ale to tak wróżyć się nie da bo może to też być dyfer...
Musisz jechać do mechanika i zobaczyć na podnośniku jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
W środe jestem umówiony w M-auto w Katowicach na rozdźieńskiego zobaczymy co mi pwoiedzą mam nadzieje ze nie popłyne na wiekśzą kwote bo mnie coś trafi :) ale gdybyś coś wiedział cos przypuszczał LUB KTOKOLWIEK Z FORUMOWICZÓW TO PROSZE dajcie znać bo mnie aż Ciarki przechodzą na samą myśl :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
Byłem w serwisie sprawdzili nic nie znaleźli rozberali posprawdzali przejecali wszystko ok widocznie jestem prewrażliwony auto 2 godziny na serwisie nic nie znaleźli nic nie wyminili jedynie poświecili swój czas
ale nic mnie za to nie skasowali


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 15:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A spróbuj w ten sposób.
Wbij jedynkę , dodaj gazu i rozpędź się trochę.
Bez wciskania sprzęgła puść gaz.
Stuka?
To samo będziesz słyszał na 2 i może 3.
Albo przy nawet delikatnym ruszaniu raz do przodu i raz do tyłu.
Jeżeli tak i są to takie bardziej metaliczne dźwięki jakbyś pukał powiedzmy elektrodą w wał ( cienką rurę )to jest to efekt sił skrętnych na wielofrezie na łączeniu ( chyba że taki wielofrez masz jeszcze w innym miejscu na wale to i tam może stukać ).

W tym wypadku należy rozkręcić wał i przesmarować wielofrez czymś w rodzaju wypełniacza. Może być delikatny klej do gwintów FORCHA ( ZIELONY ).
Tyle że lepiej poszukać specjalnego do tego wypełniacza. Bo później może być problem z rozebraniem tego np. podczas wymiany podpory.
Skręcić i poczekać trochę.
I będzie OK :)
Smary odradzam bo się wycisną i dalej będzie to samo.

Objawy zużytej gumy pomiędzy skrzynią a wałem lub jak masz pomiędzy wałem a dyfrem jest stukot ale bardziej głuchy oraz po puszczeniu gazu jak wyżej wyczujesz luz. Objawia się w ten sposób że jak puścisz gaz to po chwili a nie od razu poczujesz szarpnięcie spowodowane skasowaniem się luzu na tej gumie i opór hamowania silnikiem.

Natomiast zużyty krzyżak objawia się stukotem ale i drganiami budy przy np 60km/h i nie czuć luzu jak wyżej.

Przerabiałem już ten temat w swoim530D. padła guma na łączeniu skrzynia wał ( opisany wyżej luz ).
Kupiłem FEBIego za 250zł
Oraz stukot na wielofrezie usunięty ja wyżej.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 16:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Aha...
Jest jeszcze jedna możliwość.
Koło dwumasowe czego Ci nie życzę - cena
Ale koło to raczej klekot przy gaszeniu silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
dzięki za odp. ale koło dwumasowe to nie jest na bank pośmigam jeszcze powiedzieli że auto jest sprawne nasluchiwali rokręcali podnosili zobaczymy ale wielkie dzieki za odpowiedzi jak macie jeszze jakiś pomysły to słucham dalej mozliwe że sie pomylili w warsztacie ale wierze że jednak nie :-) DZIEKI WIELKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 09:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
To nie jest FSO i nie powinno nic stukać.
Jak stuka i Ty to już słyszysz to znaczy że coś nie jest tak.
Samo raczej nie przejdzie a przy okazji zaniedbania może uszkodzić się bardziej i narobić większych wydatków.

Zrób test jak opisałem wyżej.

Ja obstaję za tym wielofrezem.
Na postoju , bez jazdy - przy oględzinach od spodu auta jest trudy do zlokalizowania.
Chyba że wjedziesz na kanał , kolega wejdzie od spodu. Ty zaciągniesz ręczny i będziesz zmieniał wielokrotnie z 1 na wsteczny delikatnie popuszczając sprzęgło tak żeby silnik nie zgasł no i auto nie ruszyło ;)

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
zrobiłem tak i nie ma stuków, zrobiłem ja potem sie zminiliśmy bo ja lepiej wiedziałem co słychać, przypuszczaniu sprzegła nie ma stuków stuk jest tylko lekki jak jade na 1 biegu wciskam sprzegło i przez chwilke jest takie tuk tuk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: cork
ja podejrzewal bym lozysko wyciskowe i nieradze szarzowac bo poleci cale sprzeglo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁaziska GĂłrne
Dzieki wielkie za odpowiedzi wszystkm wszystko sie uspokoiło wszystko w normie znowu jestem spokojny dzięki jeszcze raz za wszystkie odp. ALE DALEJ NIE WIEM CO TO BYŁO :-)
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL