BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Głuche dzwięki z tylnej części Buni
PostNapisane: 2 października 2008, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Przy prędkości ok 40 km/h ,zwłaszcza na drugim biegu, pojawiają się dziwne dźwięki, bicia w tylnej części samochodu( 2-3 sek i mija). Jak wkręcę jedynkę do 40, to tego dźwięku nie ma, a na trójce objawy są zdecydowanie słabsze niż na 2.

Wyczytałem w podobnych tematach, że to może być przegub elastyczny wału napędowego, może podpora wału, ale jak dokładnie sprawdzić co to takiego to nie wiem. A chce wiedzieć o czym gadać z Panem mechesem, i na ile może mnie skasować.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

_________________
wkrĂŞcam siĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 14:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Przegub elastyczny to to raczej nie jest.
W mojej 530D miałem tak zużyty ten łącznik że jak podniosłem jedno tylne koło do góry i kręciłem wałem stojąc w kanale to luz na tym łączniku miał ponad 0,5cm.
Objawem takiego luzu jest jak jadąc np. na 1 ,2, 3ce dodajesz gazu , rozpędzasz się trochę i puszczasz gaz wyczuwalny luz pomiędzy kołami a obrotami silnika.
Czyli puszczasz gaz - chwila nic i po chwili szarpnięcie związane ze skasowaniem się luzu na tym łączniku.
Nie miałem w swoich bumach zużytej podpory wału , ale jej zużycie według fachowców to wpadanie budy w drgania coś koło 60km/h
Na dwójce bo przy tej prędkości auto ma największego buta ( większego niż na 3 a 1ki to już końcówka prędkości ).
To są moje przypuszczenia.
Ceny - hmmm...
Podporo to coś koło 150zł , a robota to w tym wypadku ( jeżeli jest w E46 taka możliwość i są łączniki elastyczne wydechu oraz można opuścić wydech odkręcając go z mocowań bez rozpinania to pozostaje odkręcić osłony termiczne i rozpołowić wał bez jego wykręcania ) to 100-150zł.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki.
Jeszcze jedna uwaga, może coś naświetli, po przekroczeniu 40 km/h wibracja mija i wszystko jest ok, nawet jak wkręcam obroty wysoko.
Ale ten łomot przy 40 jest wystarczająco mocny by się niepokoić.

_________________
wkrĂŞcam siĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Jadę dziś na kanał z moim problemem. Czy może ktoś wie za co łapać żeby sprawdzić te luzy i co jest wybite ?

_________________
wkrĂŞcam siĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 18:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jeżeli chcesz sprawdzić podporę to musisz się do niej dostać i spróbować ją powyginać.
Ale jak nie masz wprawy to możesz nic nie wyczuć.
Łożysko podpory powinno twardo i na sztywno siedzieć w gumie.
Łącznik elastyczny - opis wyżej.
A wybita podpora - drgania właśnie zanikają przy wyższych prędkościach.
Liczy się prędkość obrotowa wału - nie silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Byłem dziś na podnośniku i wygląda to na gumę(część numer 2 na rysunku poniżej), która ma luzy jakieś 0,5 cm, tak przynajmniej twierdzi meches. Też to widziałem ale wiecie jak to jest. Faktycznie wygląda to podejrzanie. Gość nazywał to sprzęgiełkiem które łączy skrzynie z wałem. Czy wiecie jak to się po polsku nazywa, czy wymiana jest ciężka nie tylko cenowo, ani tam wpisują za te część ok 90 dolarów i dlaczego to się wybija.


Obrazek

na wypadek gdyby się rysunek nie wkleił zamieszczam link do strony z katalogiem części :


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10

przypominam część numer dwa jest wybita

_________________
wkrĂŞcam siĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2008, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Do 530D FEBIego kosztuje 250zł.
Łącznik elastyczny , tłumik.
Dziwne , że objawia się dopiero przy tej prędkości.
U mnie latało i nie czułem jakichkolwiek wibracji poza luzem na niskich biegach.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Zamykając temat małe podsumowanie.
Po wizycie u mechesa dowiedziałem się, że padnięty jest przegub elastyczny. Zaproponowali cenę 350 za zamiennik. Na Narbutta u miłej pani kupiłem przegub LEMFÖRDERa za 270 zł. Przy rozbiórce osłon okazało się ,że podpora wału też jest wybita. Mechanik nie posiadał ,ani nie potrafił załatwić podpory na cito. Samochód został na noc, a na drugi dzień znów pomogła pani z Narbutta, z podporą oryginalną za 230 zł. Dowiozłem części i zrobili wymianę podpory i przegubu za 200 zł, myślę o robociźnie. Wszystkie ceny z vat. A zakład nazywa się CAR CREW przy Sikorskiego w Warszawie.
I jeszcze tylko jedno pytanie jakim cudem po 73 tys przebiegu dzieją się takie zużyciowe sprawy?

Dzięki wszystkim za pomoc.

_________________
wkrĂŞcam siĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 06:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 98
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
Ktos mogł jej nie oszczędzac to sie wybiło:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL