Heheheee.....
Miałem ten sam problemik co Ty.
A że jestem audiofilem to bolało jeszcze bardziej...
Zrobiłem tak.
Wywaliłem oryginalne radio i kupiłem Alpinę 9880 - czy jakoś tak.
Kupiłem ramkę - na allegro - tą z wycięciem u góry( jak wyciągnę panel to mogę zamknąć klapką radio ).
Kupiłem kostkę - przejściówkę pomiędzy kostką BMW a ISO.
Podłączyłem i śmiga.
Tyle że:
- w przejściówce nie ma podłączenia na przyciemnianie radia po włączeniu świateł. Trzeba połączyć poza kostką.
- nie ma połączenia z zasilaniem wzmacniacza antenowego. A bez jego zasilania nie będziesz miał radia.
- o ile pamiętam też trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód którego nie miała przejściówka do wyłączania radia po stacyjce.
Dotyczy to radia z blaszkami z tyłu - po liftingu.
Radyjko ma wejście na USB więc można dodatkowo korzystać z pena.
Jakość dźwięku jest znacznie lepsza. Da się już tego słuchać.
Oczywiście o jakimś tam super basie i natężeniu możesz zapomnieć na oryginalnych głośnikach ale to już coś.
Za jakiś czas wymiana głośników.
I najlepiej 16tki w przednich i tylnych drzwiach + wymiana wysokotonowych i okablowania.
No i wygłuszenie drzwi
Co do pozostałych pytań:
- mam mały wyświetlacz na desce i pozostało to co na nim było czyli zasięg średnie spalanie i prędkość oraz temp.
- kostka jak wyżej. Chyba że kupisz inną przejściówkę.
Jedyny minus - trochę traci to na wyglądzie.
Ale mam zamiar jeszcze dostawić zegarek bo jest na to miejsce.
Aha! wyświetlacz tego Alpine świeci identycznie jak klimatronika czy deski i ładnie pasuje.