BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Olej 10W40 vs 15W40
PostNapisane: 7 października 2008, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Enschede-Holland
Chcialbym zasugerowac dyskusje - jakich olejow uzywacie,jakie polecacie i dlaczego ten a nie inny.
Ze szczegolnym omowieniem olejow mineralnego 15W 40 i polsyntetyka 10W 40
Do jakiego silnika ktory?
narka


Ostatnio edytowano 8 października 2008, 10:59 przez Butch, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
do silników hydrauliczny (takich jak m40, m43.....) tylko półsyntetyk lub lepszy
do starszych silników jeśli dużo oleju biora to minerał, a jak nie to też półsyntetyk
nie ma co oszczedzac na oleju.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 19:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Ja po zakupie (przebieg licznikowy 185tyś) wymieniłem olej na 10W 40 Castrol Magnatec (czyli półsyntetyk) i jestem zadowolony. Wszystko w porządku, oleju nie bierze i jest o.k Jak wymieniałem to sugerowałem się tym co piszą ludzie na forum... jak widać nie mylili się, Castrol polecało dużo ludzi, nie powiem bo oleje innych marek też się przewijały w tematach... ja wybrałem Castrol Magnatec i jestem zadowolony :D

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
wodzu6 napisał(a):
Ja po zakupie (przebieg licznikowy 185tyś) wymieniłem olej na 10W 40 Castrol Magnatec (czyli półsyntetyk) i jestem zadowolony. Wszystko w porządku, oleju nie bierze i jest o.k Jak wymieniałem to sugerowałem się tym co piszą ludzie na forum... jak widać nie mylili się, Castrol polecało dużo ludzi, nie powiem bo oleje innych marek też się przewijały w tematach... ja wybrałem Castrol Magnatec i jestem zadowolony :D


a ja mam 15W40 czy uważacie te oleje za dobre chodzi o smarowność?

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 20:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Dankam735i napisał(a):
a ja mam 15W40 czy uważacie te oleje za dobre chodzi o smarowność?

To jest olej mineralny...tak? :niepewny: Wszystko zależy w jakiej kondycji masz silnik, jeżeli "przeszedł" już swoje to jest to dla niego olej dobry, w przeciwnym razie co najmniej półsyntetyk mogłeś zalać. Teraz jednak bym odradzał zmianę z mineralnego na półsyntetyk lub co gorsza na pełen syntetyk

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 20:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Konin
A co zrobic w takiej sytuacji?
Mam e46 silnik m43 przebieg 175 tys i poprzedni własciciel zalewał go mineralnym Mobilem 15/40.
Lepiej pozostac przy mineralu czy zalac połsyntetykiem Mobila 10 /40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
wodzu6 napisał(a):
To jest olej mineralny...tak? :niepewny: Wszystko zależy w jakiej kondycji masz silnik, jeżeli "przeszedł" już swoje to jest to dla niego olej dobry, w przeciwnym razie co najmniej półsyntetyk mogłeś zalać.


Czyli myślisz że silnik już troszke dużo przeszedł? czy poprostu przy wymianie taki już mu dali i o ? :/

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 21:04 
Dankam735i napisał(a):
a ja mam 15W40 czy uważacie te oleje za dobre chodzi o smarowność?


no to mając M40 i 15W40 remont głowicy zbliża się wielkimi krokami.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Domcio napisał(a):
Lepiej pozostac przy mineralu czy zalac połsyntetykiem Mobila 10 /40
Dankam735i napisał(a):
Czyli myślisz że silnik już troszke dużo przeszedł? czy poprostu przy wymianie taki już mu dali i o ? :/

macie silniki hydrauliczne a olej mineralny jest gęsty co powoduje gorszą prace tych silników, ja nie wiem co miałem wczesniej ale zalałem swój półsyntetykiem i jestem zadowolony.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
..::CZARNY::.. napisał(a):
no to mając M40 i 15W40 remont głowicy zbliża się wielkimi krokami.


czyli co najlepiej aby tego uniknąć? wymiane oleju ? bo nie chce robić żadnego remontu ;(

czesiio napisał(a):
macie silniki hydrauliczne a olej mineralny jest gęsty co powoduje gorszą prace tych silników, ja nie wiem co miałem wczesniej ale zalałem swój półsyntetykiem i jestem zadowolony.


to samo co do Czarnego czyli preferujesz wymiane oleju na 10W40 ? :kwasny:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 21:46 
ja tam nie będę Ci nic radzić, bo potem powiesz, że rozszczelnisz silnik itd. i to moja wina :) więc powiem co ja bym zrobił:

Zalał półsyntetyk :)

Kilku znajomych robiło tak i są zadowoleni.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
..::CZARNY::.. napisał(a):
Zalał półsyntetyk :)

Kilku znajomych robiło tak i są zadowoleni.


a jaki dokładnie ? bo teraz używam Gulfa 15W40 i co mówisz dolać do tego co już jest, półsyntetyk?

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Enschede-Holland
I tu poruszyles powazne zagadnienie.
Czy w przypadku silnika 2.5i 24V przebiegu 300tys (porannym klekotaniu hydraulik) -producent zaleca przeciez 15W40 sluszne jest uzycie zadszego oleju?
Obawa ze polsyntetyk 10W40 moze jescze pogarszyc sprawe jest chyba sluszna.

Ciagle czekam na opinie fachowca.Przeciez nie moge sugerowac sie ksiazka (betriebsanleitung) z 94 roku.W koncu technika poszla naprzod a nad nowymi olejami pracuje masa inzynierow ktorzy zdaje sie maja wobec naszych silnikow "dobre zamiary".Tylko silnik jest troche stary wiec moze niech go 15W40 nadal smaruje????????

Ja jezdze na gazie zrobilem juz 60tys podejrzewam ze ma to napewno wplyw na szybsze zuzycie silnika.Spalanie odbywa sie w wyzszej temperaturze.Jak "to" ma sie do oleju?
Ok
czekam na opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Enschede-Holland
mam wrazenie ze niewielu forumowiczow interesuje temat smarowania... :dobani:

ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
ja mam m40 z 91 roku i zalałem 10w40. Jestem bardzo zadowolony. nic nie bierze oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
http://www.castrol.com/ca...ntentId=6031814

W zakładce NARZEDZIA macie Dobierz olej do swojego samochodu

I wszystko na temat.

To samo jest na np stronie Valvoline.

Jeżeli dany silnik jeździ na np 5W40 lub 10W40 to zalanie go 15W40 przyspieszy dobicie silnika. Nie ważne że bierze olej. Jak bierze to czeka go remont a zalanie czymś innym tylko to pogorszy i przyspieszy remont.
W starych silnikach bez regulatorów hydraulicznych jeszcze to jakoś przeszło pod warunkiem spokojnej eksploatacji ( przy ostrej jeździe minerała można łatwo " przepalić " stąd czarne nagary , zasyfianie silnika i zapychanie kanalików olejowych ) ale w nowych zapomnijcie

W drugą stronę też nie jest dobrze. Koleś zajechał swoją igiełkę 530 E34 lejąc Castrola 0W30 przeznaczonego do pompowtryskiwaczy VW.

Są i tacy co leją minerala do Audi A6 2,5 TDI. Bo po co droższy jak na tym chodzi. A później ktoś ma silnik do remontu.
Nie bądźmy mądrzejsi od producenta ;)

A oleje 10W40 z 94 a te obecne 10W40 to inna klasa produktu.
Olej to nie tylko wartości lepkości , ale właściwości myjące , smarujące , zmniejszające starzenie czy rozkład skroplin w komorze silnika.

Stare oleje to klasa SD. Teraz mamy SM :)

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:08 
Cytuj:
Czy w przypadku silnika 2.5i 24V przebiegu 300tys (porannym klekotaniu hydraulik) -producent zaleca przeciez 15W40 sluszne jest uzycie zadszego oleju?
Obawa ze polsyntetyk 10W40 moze jescze pogarszyc sprawe jest chyba sluszna.


ale nie rozumiem, czemu ma się pogorszyć?

w silnikach M40, M43, M70 klekotanie właśnie głównie jest spowodowane mineralnym olejem :) minerały w niskich temp. są jak smoła, stąd to "złe smarowanie", w dodatku minerał zwłaszcza naprowadza nagar, który zatyka kanaliki, którymi płynie olej, by smarować wałek i się zaczyna problem. Półsyntetyk też naprowadza nagar, ale ma też właściwości płuczące, więc zjawisko to nie jest aż tak groźne. Kolega w M20B20 miał poranne cykanie, zalał inny olej, też 10W40 i... poranny denerwujący klekot zniknął :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jeszcze raz link:
http://www.castrol.com/castrol/generics ... Id=6031817

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Dla 525i, -Touring (M50, E34) (5 Series) Castrol zaleca Edge Sport 0W-40 lub Edge Sport 10W-60

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Enschede-Holland
producent BMW zaleca olej 15W-40 do silnika 2.5i 24V z 94 roku

natomiast
Castrol (dzieki koledze muda 44)
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=2101

zaleca Edge Sport 0W-40 lub tez Edge Sport 10W-60 :szok:
wow!!

ja bylem przekonany ze mineral bedzie tu spelnial najlepiej swoje zadanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL