Po wymianie silnika i wykasowaniu błędów pojawiają się one od razu po zakręceniu rozrusznikiem:
Czujnik ciśnienia powietrza
Regulacja ciśnienia doładowania
Sterownik pompy wtryskowej - błąd komunikacji
Przepływomierz powietrza
Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza
EGR
Obwód modułu sterowania świec żarowych
Czyli ogólnie katastrofa!
Na starym silniku odpalał ostatkiem sił, a ten nie pali w ogóle, i u zapewne głównym powodem jest problem z komunikacją z pompą wtryskową. Podczas wymiany silnika, auto stało ok. tydzień pod chmurką, ale to chyba nie jest przyczyną problemu.
Charakterystyczne dla tego problemu jest to, że wszystkie te błędy wywołuje wiązka przewodów umieszczona pod kolektorem dolotowym. Może z nią coś nie tak?
Na starym silniku po odpięciu tych wszystkich przewodów i diagnostyce CDIF'em wywaliło te same błędy, ale zignorowałem je, bo wszystko przecież było odpięte

Po złożeniu całości do kupy i podłączeniu nic się nie zmieniło. Inny program diagnostyczny pokazuje te same usterki.
Literatura do tego modelu jest uboga, a polska pozycja "bmw seria 3 - sam naprawiam" to porażka, tylko podstawowe czynności opisują i rozrząd, np. zrzucenia głowicy nie opisują, bo "to czynność bardzo pracochłonna i powinno ją wykonywać tylko ASO", heh.