BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Szpera Jaki olej ??
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 23:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Witam pisze w sprawie kuzyna i bardzo prosze o wyrozumiałosc ( na jego forum nie potrafili mu pomuc wiec liczy chlopak na nas :hyhy: :hyhy: ) A wiec tak udało mu się zdobyć oryginalny dyfer ze szperą S45 do omegi. Nie wiem, czy różni się ona od tej w bmw. Dyfer czeka na zamontowanie. Nie wie tylko czym go zalać, jaka ilością oleju i ile dodatku wlać. Wiem, że ten oryginał oplowski i motul 90 PA są to oleje mineralne, a reszta to 100% syntetyki:

- oryginalny olej do mostów GM SAE 90 + dodatek
- Castrol SAF-XJ 75W140 + dodatek
- Castrol EPX 90 1l + dodatek
- Motul GEAR FF COMPETITION 75W140 + dodatek
- Motul 90 PA + dodatek

Są to różne oleje, mineralne jak i syntetyczne, który najlepiej wlać i jaką ilość (litr, 1,1litra czy może 1,5litra). Mam jeszcze pytanko odnośnie pocenia się dyfra, lewa strona mojego była cała przepocona olejem, czy można temu jakoś zaradzić, co jest przyczyną? Obudowa jest troche pordzewiała, pomalować ją jakimś barankiem antykorozyjnym, albo aluminium w sprayu, czy lepiej zostawić tak jak jest, żeby mógł swobodniej "oddychać" tj. oddawać nagromadzone ciepło?

Dużo tych pytań i wątpliwości, ale chce się upewnić, żeby wszystko było jak należy i nie żałować później zajechania "szparki"

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Malować moim zdaniem bez sensu, niech oczyści szczotą drucianą na wiertarce jak tak bli w oczy, ale bez przesady... ja bym nic nie malował

Co do oleju to sprawdzić poziom, jak za mało to uzupełnić do odpowiedzniego i nie ruszać nic więcej

Jak zmienisz olej który niewiadomo kiedy był wcześniej ruszany to nowy zacznie wypłukiwać te wszystkie syfy itp... most zacznie huczeć... itd.

Ja bym nie zmieniał ! Ale są różne szkoły...

Co do dolewki ewentualnej do dolał bym dedykowanego oleju do mostów ze szperą, może być ten co podchodzi do szper w bmw...


pzdr.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL