BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 lipca 2025, 03:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] No i stało się ...
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam,

No i stało się, to czego można się było spodziewać... padła turbina w E46 320d ('02). Jako, że liczyłem się z faktem, że to element eksploatacyjny (niestety), tak nie jestem zaskoczony. Miała już za soba 201kkm, więc miała prawo. Ale do rzeczy:

W związku z koniecznościa wymiany, zastanawiam się nad opcjami. Konkretnie kusi mnie montaż turbiny z M47TU2 (ja mam M47TU - ). Z tego co sprawdzałem, to w obu wypadkach jest to Garrett GT1749V, tyle, że rózne rewizje:

http://www.turbomaster.info/aplicacione ... W&logo=bmw

Parametry podstawowe obu silników wygladają bardzo identycznie. Zatem różnicy spodziewam się w sterowaniu i turbinie.

Jakie są rożnice między tymi dwoma jednostkami ? Czy wymiana turbo + oprogramowanie zmian w sterowaniu da lepszą bazę pod lekkie zwiększenie osiągów ? (170-180km)

Czy ktoś montował może te nowszą turbinę ? Jaki rezultat ?

### M47TU ###
Ilość cylindrów 4
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 90 mm
Pojemność 1995 cm3
Stopień sprężania 17,0:1
Moc maksymalna 110 kW przy 4000 obr/min
Obroty maksymalne 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min

### M47T2 D20 ###
Ilość cylindrów 4
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 90 mm
Pojemność 1995 cm3
Stopień sprężania 17,0:1
Moc maksymalna 120 kW przy 4000 obr/min
Obroty maksymalne
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000...2750 obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 32
Lokalizacja: GK / WWA
Moje BMW: E46 M-Pakiet
Kod silnika: M47N
Przykra sprawa z tą turbiną, jakie miałeś objawy zanim padłą Ci turbina, pytam bo niedawno kupiłem 320d z 02r i przy wyższych obrotach słyszę jak coś gwiżdże w okolicach turbiny, nie daje mi to spokoju bo różne opinie na ten temat słyszałem, podobno turbina jest już na wykończeniu. Ale chciałbym poznać opinie kogoś kto już przeżył awarię turbiny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Jakichś wyrażniejszych oznak nie było. Tydzień/dwa wcześniej zrobilem trasę 2 x 350km po autostradzie z prędkościami ~160-180kmh i w zasadzie nie czułem prawie żadnych oznak niedomagania, poza w zasadzie dwoma:
- czułem moment zawachania przy ~2.2krpm przy ostrzejszym wciśnieniu pedału gazu - ale tutaj podejrzewałęm zasyfienie elektrozaworu.
- gdy wróciłem miałem wrażenie ze pracuje nieco głośniej. Może nie tak jak tutaj, ale głośniej:
http://www.youtube.com/watch?v=_7VMfeT0 ... re=related

Sama awaria przebiegla po ok. 3.5 km (powrót z pracy), akurat przyśpieszałęm (~70km/h) gdy poczułem brak mocy ... na początku miałem wrażenie, że mi się wydawało. Ale po przejechaniu korka, już miałem pewność. Dymu w zasadzie nie bylo, ale lekki delikatny metaliczny hałas.. z związku z czym całkowicie odpuściłem obroty (do 1.5krpm) i tak doturłałem się do domu (jakieś 2km).

Jutro będę miał je wymontowane, to będę miał 100% pewność co padło.
Objawy na postoju (krótka próba osłuchania):
- metaliczny hałas - tłukący wirnik
- komputer: brak błędów
- komputer: zamiast doładowania, ciśnienie atmosferyczne.
- biały dym z wydechu.
- delikatne dymienie spod maski.

Objawy klasyczne w zasadzie...

Z tego co czytałem, to sam problem upatrywany jest w rewizjii sprężarki właśnie, więc chyba prezej czy później spotka pewnie prawie każdego z tego zakresu roczników.
Nowsza rewizja: 750431-0012, ma podobno zmieniony nieco kształt kanałów.

Polecam sprawdzić ci luż na wirniku turbiny, sprawdzić czy jest olej w przewodach za turbiną (przed intercoolerem). No i oczywiście odpowietrzenie skrzyni korbowej - polecam koniecznie wymienić na owe labiryntowe. (to zrobilem 3 lata temu właśnie).

Szkoda, że bunia przywitała przekroczenie 200kkm awarią..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL