BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 21:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
Witam mam pewien problem posiadam E38 740i z 1995, ostatnio zaczeła mi chłodnica pociekiwać przez co mam tłuste szyby w środku, do tego na rozgrzanym silniku mam 100 do 110'C i zatrzymuje wiskoze reka bez problemu. Wiem ze m60 pracuje w 80'c a m62 w 110'c niech mi ktoś powie jak rozróżnićte silniki po wygladzie, z tego co sie orientuje m62 ma termostat sterowany elektronicznie niech mi ktos powie jak to dziala i czy nie mam za wysokiej temp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 19:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Od IX'95 do III'96 szły oba M60 i M62. M62 ma większą pojemność, więc można dowiedzieć się tego po karcie pojazdu. Jeżeli jednak podejrzewasz, że może być tam błąd sprawdź sobie na realoem.com na podstawie swojego VIN'u
Elektroniczny termostat (thermotronic?) miały dopiero M62TU o ile się nie mylę.
Wisko oczywiście masz do wymiany, a wyciek, to bardziej z nagrzewnicy masz, niż z chłodnicy, jak parują szyby.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
Czyli co temperature mam za wysokąbo visko padło?
Płyn sączy sie tak jak by koło zbiornika wyrównawczego, i paruje mi szyba przednia od srodka od kierowcy i boczna od kierowcy z zewnątrz i wewnątrz myje szyby i na drugi dzien zapierdzielone czuć słodki zapach , dodam ze nie mam filtrów przeciwpyłkowych w masce.
A jak sie zaoptrują forumowicze na regeneracje visco olejem silikonowym 3000c-5000c
I jak poznac który to silnik w dowodzie niby mam 4000, ale kto wie czy ktos nie wsadzil 4.4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
To ja widzę, że ty masz niezły bigos z tym autem... Słodki zapach to 100% borygo, poszła nagrzewnica. Koło zbiorniczka wyrównawczego, masz po prostu drugi wyciek. Jaki masz silnik, nikt Ci nie powie, skoro sam dajesz pod wątpliwość jego oryginalność.
Regeneracje visko odpuść, to jak regeneracja pampersa. Teoretycznie się da. Wpierw zrób jednak wisko, bo znowu zagrzejesz i Ci ciśnienie coś rozwali. Oryginały już za nieco ponad 4stówy(behr), zamienników nie znam, ale są po stówie z hakiem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
Czyli co nie powiesz mi czy wizualnie dam rade to jakoś poznac jaki to slnik włozony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 17 listopada 2011, 23:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
m60 ma podwójny łańcuch a m62 pojedyńczy /widać przez wlew oleju/.
Temperatura ok. 104 st.C to standard przez to czesto siadają węże, chłodnica i zbiorniczek.
Visco u siebie regenerowałem wg. instrukcji z forum olejem silikonowym oryginalnym Toyoty /zamieninik visco za 150 zeta padł następnego dnia a za 300 po kilku miesiącach, regenerowany lata już ponad rok/.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
[quote="przemekwww"]
Temperatura ok. 104 st.C to standard przez to czesto siadają węże, chłodnica i zbiorniczek.

Powiedz sprawne egzemplarze m60 i m62 jakie powinny utrzymywac temperatury?
Dzisiaj zaczne regenerowac visko..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 12:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
co do m60 to pewności nie mam, ale w m62 temperatura otwarcia termostatu to 102 st.C i normalnie pracuje w temp. w zakresie 102-108 st.C. Dlatego są częste problemy z wyciekami co powoduje zapowietrzanie układu i przegrzanie silnika.. Dlatego trzeba likwidować wycieki oraz na kompie sprawdzić jaka jest temperatura na wylocie chłodnicy /przy 90 powinien załączać się wiatrak klimy/, a temperatura silnika powinna być w granicach 102-104 st.C nawet w ciasie jazdy. O tej porze roku jeżeli układ jest sparwny to visco praktycznie nie pracuje /powinno załączyć się przy wyższej temperaturze chłodnicy a nie silnika i tu trudno określić jaka to ma być temperatura, na pewno na wylocie chłodnicy powinna być poniżej 90 st./.
Jak zregenerujesz visco i nie będzie odrazu ok to się nie przejmuj, u mnie zaczął poprawnie pracować po 2 lub 3 dniach...

z tego co widzę tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 to w m60 są dwa typu termostatów, jeden otwiera sie przy 85 grugi przy 95 st.C


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
No to ja mam podwójny łańcuch znaczy sie mam m60 4.0i , czyli wiem juz przynajmniej jaki silnik mam.
Teraz jesli ktos wie to w jakiej temp. pracuje silnik u mnie przy zepsutej viskozie( zimny silnik ciezo krecic viskoza a jak rozgrzany to zatrzymuje sie bez problemu) u mniie w tescie zegarów utrzymuje sie od 93'c nawet do 117 w jessienne dni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 12:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
117 to chyba jednak za dużo. Trzeba sprawdzić czy pompa pracuje /strumyk przelewowy/, jaka jest temp. na wylocie chłodnicy i czy załącza wiatrak klimy. Tak jak pisałem wcześniej przy temp. zewnętrzej ok. +4 st. to visco praktycznie nie musi pracować przy sprawnym układzie... Dla pewności można wymienić termostat na nowy bo może się przycinać /a przynajmniej sprawdzić we wrzątku jak się otwiera i czy po otwarciu luźno pracuje - jak nie do wymiany/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
Pompa wody pracuje jest wporzadku, mozliwe jest ze jak wiskoza padła to podniosło sie cisnienie i przez to rozszczelnil sie zbiorniczek wyrównawczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 18 listopada 2011, 23:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
LukiZmc napisał(a):
Pompa wody pracuje jest wporzadku, mozliwe jest ze jak wiskoza padła to podniosło sie cisnienie i przez to rozszczelnil sie zbiorniczek wyrównawczy?

tak

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 28 listopada 2011, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 48
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E38 740 V8, E39 525
Panowie mógłby ktoś mi podesłać jakies rady przy wymianie nagrzewnicy e38 740 v8 poniewaz bede sie za to zabieral idzie zima a szyby tluste coraz bardziej wiske wymienilem i mam temp w trasie okolo 94 C .chuczy aż miło,
p.s ten film jak japończyk wymienia nagrzewnice nie bardzo jest przydatny bo wszystko za szybko sie dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 10 czerwca 2012, 15:44 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:29 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 11 czerwca 2012, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F01
Garaż: mój szrocik :)

było
e39 sedan m52b25, 1996r,
e39 touring m52tub25, 1998r,
e39 m62tub44, Manual :) 2002r
e38 m62tub35, 2000r,
volvo xc90 T5 2005r
audi S8 2000/02r
BMW F10 520d
jest

BMW F01 730d LCI ;)
czytaj od poczatku watek :P termostat tak ma ze utrzymuje temperature silnika w okolicach 104-108*C to jest optymalna praca dla silnika m62 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 740i JAK rozróżnić m60 od m62
PostNapisane: 11 czerwca 2012, 09:33 
...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL