BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kontrola ciśnienia w oponach RDC
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 00:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Witam, nie zawsze ale dość często w różnych sytuacjach wyświetla mi się błąd: "Reifenkontr. inaktiv." (Brak kontroli ciśnienia w oponach).

Czy ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać?
W instrukcji napisanie jest że powodem może być:
Błąd w systemie,
Zamontowanie koła bez czujnika (są czujniki w każdym kole, czujnika nie ma zapasowe koło)

Może któryś z czujników się psuje, tylko jak zlokalizować który to jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 08:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
no w kole zapasowym też ciśnienie w kołach jest monitorowane przez koputer i jak nie ma czujnika to normalne że bedzie pozywało błą wiec zamontuj czujnik ciśnienia w kole zapasowym a jak nie pomoże to nma komputer bo może faktycznie szwankuje jakiś czujnik lub antena


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Bialystok
W e39 byly dwa systemy kontrolowania cisnienia.
Jeden to aktywny z sensorami w kolach.
Drugi pasywny bez czujnikow w kolach dziala na zasadzie ze ABS sensory porownuja predkosci miedzy kolami .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Ada///M napisał(a):
W e39 byly dwa systemy kontrolowania cisnienia.
Jeden to aktywny z sensorami w kolach.
Drugi pasywny bez czujnikow w kolach dziala na zasadzie ze ABS sensory porownuja predkosci miedzy kolami .


U mnie jest system z czujnikami w kołach.


LECHMAN napisał(a):
no w kole zapasowym też ciśnienie w kołach jest monitorowane przez koputer i jak nie ma czujnika to normalne że bedzie pozywało błą wiec zamontuj czujnik ciśnienia w kole zapasowym a jak nie pomoże to nma komputer bo może faktycznie szwankuje jakiś czujnik lub antena


Właśnie nie wiem czy monitoruje w zapasie bo ten błąd nie pali się zawsze tylko wtedy jak chcę żeby się zapalił to go nie ma i odwrotnie, jak jadę jest spokój to nagle się to zapala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 10:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
wydaje mi się ze w e39 nie bysł stosowany RPA tylko RDC a jak masz taki problem to najlepiej zprawdzić masy pojazdy bo może nie łączyć i dlatgo taki bład sie pojawia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 10:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
LECHMAN napisał(a):
wydaje mi się ze w e39 nie bysł stosowany RPA tylko RDC a jak masz taki problem to najlepiej zprawdzić masy pojazdy bo może nie łączyć i dlatgo taki bład sie pojawia


Co? możesz bardziej po polsku?
Przecież napisałem ze mam RDC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 12:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
Odpowiadałem koledze co napisał że w e39 był stosowany układ pasywny czyli czytanie prędkości kół a chodzi o to że w twoim przypadku cos się dziej dziwnego z zasilaniem anten ( odbiorników ) lub samym sterownikiem skoro problem pojawia się i znika a najmniej oczekiwanych momentach wiec pewnie trza bedzie się wybrac do jakiegos elektryka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
LECHMAN napisał(a):
Odpowiadałem koledze co napisał że w e39 był stosowany układ pasywny czyli czytanie prędkości kół a chodzi o to że w twoim przypadku cos się dziej dziwnego z zasilaniem anten ( odbiorników ) lub samym sterownikiem skoro problem pojawia się i znika a najmniej oczekiwanych momentach wiec pewnie trza bedzie się wybrac do jakiegos elektryka

Spoko ;)


Ostatnio podłączyłem pod komputer auto i nie było żadnych błędów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
a pod jaki komputer GT1 czy KTS Bocha czylitaki orginalny BMW ????? bo orginalny powinien pokazać błedy zapamiętana a KTS to nie jestem pewnien a sam mówiłeś że usterka pojawia sie i znika wiec jak nie występuje podaczas diagnozy to nie wyjdzie w teście dlatego trza się udać do elktryka który zdiagonuje i naprawi usterkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL