BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Klekotanie z rana??????
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Witam, mam taki problemik z BMW e39 528i 1997r. Gdy odpalam samochód z rana słychać przez chwilę zawory takie charakterystyczne klekotanie używam castrola magnatec 10w40. Klekotanie słychać tylko z rana kiedy samochód stoi po nocy. Macie jakieś pomysły co się mogło stać i co mogę sprawdzić???? Silnik pracuje bardzo dobrze ładnie się wkręca na obroty, sprawdzalem też ciśnienie na tłokach i wyszło po 10 bar na cylinder czyli dobrze. Znalazłem parę tematów na róznych forach nie tylko bmw ale bardzo interesuje mnie wasze zdanie na ten temat. dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Norma, nie ma co się martwić.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Jak dla mnie to akurat żadna norma. Zależy ile ten silnik ma przejechane.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak jeździ na 10w40 to napewno to jest igła co ma 100tyś. Na takim oleju hydraulika ma prawo troche pohałasować na zimnym i tyle, taki już tego urok że póki nie złapie ciśnienia to klepie.

Na wszelki wypadek sprawdź poziom oleju ale skoro mierzyłeś i kompresję to zakładam że i olej sprawdziłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Może się to zdarzyć. U mnie się zdarzyło przy minus 20 stopniach i trwało 1 sekundę.
Powodem może być olej którego używasz. Pownieneś używać pełnego sysntetyka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Dokładnie tak jak pisze Jakub. Musi być dobry olej.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 00:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
U mnie tez przy minusie chwilunie zaklepie...uzywam Castrola 5w30...mysle, ze nie ma powodu do obaw...gorzej jakby klepalo caly czas...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
Miałem podobnie u siebie i u mnie był to popychacz zaworów. To się właśnie objawia tak jak mówisz przy zimnym silniku jest stukamie a gdy się już rozgrzeje to zanika. Proponuje to sprawdzić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
duchu0 napisał(a):
Miałem podobnie u siebie i u mnie był to popychacz zaworów. To się właśnie objawia tak jak mówisz przy zimnym silniku jest stukamie a gdy się już rozgrzeje to zanika. Proponuje to sprawdzić


ile cie to kosztowalo? bo mysle ze mam ten sam problem.... a jest to troche denerwujace


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
szczerze mowiac to nie wiem bo zostawilem auto u znajomego i on mi to zrobil tak wiec nie placilem nic. Tak wiec w tej kwiestii Ci nie pomoge

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
stukanie zaworu podczas odpalania zimnego silnika to nic groźnego. może się to dziać, ale warunek by nie trwało to długo. co do zależności tego zjawiska od oleju to zgoda, ale nie mają do tego nic oleje syntetyczne. przypominam, że popychacze hydrauliczne skonstruowano kiedy o olejach syntetycznych jeszcze nikt nie słyszał. miałem taki przypadek, że w E34 M50B25 koleś trzy razy wymieniał olej w ciągu tygodnia, bo za dwoma pierwszymi wymianami zawory stukały. oleje stosowane przez niego były podobnych klas jakościowych i lepkościowych, jednak dopiero trzeci okazał się całkowicie wyciszyć popychacze. nie pamiętam, który to producent.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 09:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja przeszedłem z Shella na Liqui Moly 10W40 Leichtlauf z MOS2 i klekotanie zamilkło. Klekotanie jest nie groźne ? Nie bardzo kolego ! Jeżeli klekocze tzn że pracuje bez oleju ! Sekunda każdego dnia z rana i po dwóch miesiącach jest tak jakby chodziły 2 minuty bez oleju, sam sobie odpowiedź czy to dla nich nic groźnego.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
TEZ MAM TEN PROBLEM, JADE ZMIENIC OLEJ W PRZYSZLA SOBOTE :zly:
JAKI OLEJ NAJLEPIEJ SPRóBOWAC???
MOZE WYMIENIC ODRAZU TEZ W SKRZYNI AUTO... :looka: JAKIES POMYSLY...
NAJGORSZE JEST TO ZE NIE MOGE NIGDZIE ZNALEZC DETALI STAREGO OLEJU...
NAPISANE JEST TYLKO WYMIANA I TYLE...
Z GóRY DZIEKI ZA ODPOWIEDZ:)

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ELF SPORTI SRI 15W40
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 12:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ja mam to samo codziennie z rana jak zapale to slychac klekot tez okolo sekundy a potem silniczek chodzi cichutko i idealnie. Tylko ze ja mam 230tys i mineralny ELF SPORTI SRI 15W40. Niestety juz mam mineralny, ale taki lał poprzedni wlaściciel.

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 12:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Hmm... przy następnej wymienię też zaleje innym olejem i sprawdzę. Miesiąc temu wymieniłem wszystkie popychacze, a z powodu tylko nieznacznej poprawy sytuacji zwątpiłem w tego mechanika ;p

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL