BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 lipca 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] wplyw filtra powietrza na przeplywke
PostNapisane: 24 października 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: glogow
Moje BMW: e46 tour 320d kombi
Kod silnika: m47
witam szanownych forumowiczow
zrodzilo sie pytanie
przegladalem i szukalem tutaj i na innych forach problem zabrudzenia przeplywki co prowadzilo do oslabienia osiagow auta wskutek zainstalowania 'lepszego' niz standardowy filtra powietrza np. firmy KN, ktory to jest nasaczony olejem i to niby ten olej jest tu problemem
nie wiem czy moge ale zaryzykuje wklejajac link do wlasnie takiego problemu na jednym z angilskich forum:
http://www.bmwland.co.uk/...pic.php?t=94323

czy mieliscie problemy tego rodzaju (oslabienie mocy)zaraz po zamontowaniu w/w filtru
dziekuje za uwagi i pozdrawiam

_________________
'jest tak przyjete, ze ostani gasi swiatlo' ks


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Napiszę tak
w benzynie E34 520I używałem stożkowego zabudowanego filtra który po czyszczeniu był nasączany olejkiem.
Ale tam chodziło o zmniejszenie oporów w razie kichnięcia na gazie.

Auto zrobiło 80tyś km na tym filtrze i nadal jeździ ale na gazie bez silniczka krokowego i z odpiętą sondą lambda

Wkładki sportowe czy stożki nie filtrują dobrze powietrza przez co przyspieszają zużycie silnika zwłaszcza jak auto eksploatowane jest na zapylonych drogach.

Do diesla nigdy bym czegoś takiego nie wstawił dlatego że osiągi diesla można znacznie i zauważalnie zwiększyć dobrym programem a nie może kilka koni wkładką. Do tego pomijając przepływkę ( w przepływce są elementy które uszkadzają się pod wpływem długiego narażenia na piaskowanie nawet mikro pyłkami co je uszkadza ) pomyśl co się stanie z turbiną jak do łopatek wirujących z prędkością powiedzmy 70tyś/min wpadnie maluteńki kamyczek ?
A przy tego typu wkładkach i praniu robią się w nich małe dziurki przez które takie powiedzmy z 0,5mm ziarnko wpadnie. Ile takich spotkań przeżyją łopatki ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 14:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
muda44 napisał(a):
Napiszę tak
w benzynie E34 520I używałem stożkowego zabudowanego filtra który po czyszczeniu był nasączany olejkiem.
Ale tam chodziło o zmniejszenie oporów w razie kichnięcia na gazie.

Auto zrobiło 80tyś km na tym filtrze i nadal jeździ ale na gazie bez silniczka krokowego i z odpiętą sondą lambda

Wkładki sportowe czy stożki nie filtrują dobrze powietrza przez co przyspieszają zużycie silnika zwłaszcza jak auto eksploatowane jest na zapylonych drogach.

Do diesla nigdy bym czegoś takiego nie wstawił dlatego że osiągi diesla można znacznie i zauważalnie zwiększyć dobrym programem a nie może kilka koni wkładką. Do tego pomijając przepływkę ( w przepływce są elementy które uszkadzają się pod wpływem długiego narażenia na piaskowanie nawet mikro pyłkami co je uszkadza ) pomyśl co się stanie z turbiną jak do łopatek wirujących z prędkością powiedzmy 70tyś/min wpadnie maluteńki kamyczek ?
A przy tego typu wkładkach i praniu robią się w nich małe dziurki przez które takie powiedzmy z 0,5mm ziarnko wpadnie. Ile takich spotkań przeżyją łopatki ?


dokładnie
jesli nie ma konieczności tak jak u kolegi to nie montuj filtra stożkowego
poprawi on moc o kilka koni tylko wtedy gdy zastosujesz odpowiedni układ dolotowy (zimne powietrze) również ważny jest w takim wypadku układ wydechowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: glogow
Moje BMW: e46 tour 320d kombi
Kod silnika: m47
hmm
to juz zgupialem
czytalem wczesniej kilka topicow gdzie zachwalano te fitry, jakie to one sa super i ze za niewielka kase mozna troche poprawic osiagi auta...a tu prosze, okazuje sie ze to 'cholerne rezyko' hehe

kupilem filtr powietrza dedykowany do mojego auta (320d rocznik 2000 136pbh) w ktorym jak dotad wszystko jest wporzadku i niechcialbym 'polepszajac' pogorszyc :)

aha jeszcze jedno, numer katalogowy tego filtru E-2653 i nie wyglada jak cos stozkowego tylko ksztalt ma prostokatu....

dzieki za wskazowki

_________________
'jest tak przyjete, ze ostani gasi swiatlo' ks


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
'lepszego' niż standardowy filtra powietrza np. firmy KN
Pod pojęciem lepszego rozumiem tak zwane wkłady "sportowe"
Czyli aby były " sportowe " i coś tam dawały to muszą mieć zmniejszony opór filtrowanego powietrza. Czyli kosztem dokładności filtracji.
W moim 530d po lifcie jest dwuwarstwowy filtr powietrza.
Jedna warstwa to standardowa harmonijka a na zewnątrz dodatkowa warstwa włókniny.
Pierwsza filtruje z grubsza i zatrzymuje opary po odmie a druga filtruje dokładnie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 21:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
kolego ten filtr jest dobrej jakości.
nie będziesz żałował ale pamiętaj.. mimo tego że silniczek będzie ładnie mruczał spod maski
------ filtr sportowy ma taka budowę aby dostarczał więcej powietrza niż oryginalny.
jak to działa?? stawia mniejszy opór na powietrze dostające sie do kolektora, ale stawia tez mniejszy opór do zanieczyszczeń dostających sie z powietrzem do środka...
minimalnie ale jednak zmniejszasz żywotność przepływomierza i całego silnika.
jest to dobry sprzęt ale jak każdy stożek - częstsze czyszczenie...
większa podatność na zabrudzenia
no i powietrze musisz ciągnąć zimne bo złapie muła jak będzie ciągnął spod maski
oryginalny jest tak zbudowany że łapie tlen spod zderzaka
z resztą widziałeś przez demontażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: glogow
Moje BMW: e46 tour 320d kombi
Kod silnika: m47
w tym wlasnie problem
czytalem wczesniej na forach, ze jest to ok sprawa
musialem jednak przeoczyc pare waznych faktow, o ktorych tu piszecier
wiec mam tu przed soba nowiutki filterek za jakies 130zl
a w glowie zgryz-montowac czy wystawic na allegro :)
bo jak tam za pare kilometrow po montazu okaze sie ze mam przez to wiecej problemow (przeplywka, silnik) to chyba sobie odpuszcze...
szkoda tylko ze wczesniej nie podpytalem lub dokladniej nie przegladnelem topic'ow

_________________
'jest tak przyjete, ze ostani gasi swiatlo' ks


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 08:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Zamiast nasączanego olejem K&N trzeba było zainwestować w jakiś suchy gąbkowy filtr, np. Papiercross. Niebawem właśnie taki filtr znajdzie się w mojej 330xd. Nie po to, by podnieść osiągi (bo faktycznie to on przyrostów nie daje) tylko by dzwięk sprężarki był donośniejszy :hyhy:

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 11:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
kolego spokojnie filtr za tą cenę ładuj do silnika
podniesie efekt dźwiękowy
a uszczerbków dużych nie będzie
odvzujesz to przez lata a nie miesiące
do tego czasu będziesz miał nowy wozik
także zamontuj bo TEN filtr warto, tylko trzeba być bardziej ostrożnym
i czasami się do niego dobrać sprężarką wydmuchać itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL