BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Zima idzie, zrób antykorozję!!!!
PostNapisane: 13 listopada 2008, 13:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Witka,

Niestety nie będę prezentował zabiegu na BMW, no ale to też tylnonapędówka więc...


Potrzebujemy:
Niewielki kompresor
Pistolet do UBS - 20zł Allegro
Szmaty
Karton gazet
3-4 rolki taśmy papierowej
Benzyna ekstrakcyjna - 2 litry
Nożyk wysuwany
Rękawiczki jednorazowe (inne praktycznie się nie nadają bo trzeba zmieniać jak się ubrudzą)
maska na nos i usta - KONIECZNA, inaczek w połowie roboty ledwo się wydostaniesz z kanału :rotfl:
Okulary - ja nie używałem ale polecam
Bluza z długim rękawem i czapka.
Podnośnik + kobyłki lub dwa podnośniki. (można sobie poradzić inaczej- deski cegły itp)

Chemia antykorozyjna:
-Baranek do podwozi - ja zużyłem 2x1,8kg + 3x1kg ( W sumie chyba 80zł)
-Wosk do profili - 1x1litr (27zł Valvoline Tectyl) ale nie wiem czy nie kupie Wurth bezbarwny. Ten nie wiem jaki ma kolor :niepewny:
-baranek do podwozi w sprayu - kupiłem 1szt. na "zaprawki" - CHOLERNIE NIE WYDAJNY

PROCES:
1.Jedziemy na mycie podwozia.
2.Przejażdżka po myjni do wyrzucenia wody z podowozia
3.Wjeżdżamy na kanał.
4.Demontujemy koła, zakrywamy papierami hamulce, sprężyny, wahacze, amorki... i czyścimy jeszcze szczotkami wnęki kół , szczególnie ranty!
5.Zakrywamy wał, wydech, skrzynię, przewody hamulcowe itp.itd.
6.Czyścimy szmatą podwozie i wnęki kół benzyną ekstrakcyjną.
7.Odczekujemy jakiś czas aż wyschnie.
8.Rdzę malujemy: Podkładem na rdzę, farbą (lakierem), czekamy aż wyschnie.
9.Baranujemy :) Potem czyścimy benzyną pistolet
10.Czekamy aż wyschnie
11.Następnego dnia, robimy zaprawki, poprawiamy, zdejmujemy papiery.
12.Woskiem psikamy w podłużnice, drzwi, wnęki - tam gdzie kamienie nie będą uderzać.


WAŻNE:
Baranek nie jest środkiem ANTYKOROZYJNYM. Jest środkiem zapobiegającym powstawaniu obiciom blachy - co powoduje pękanie lakieru i korozję.

Wosk ma właściwości antykorozyjne, penetrujące i wypychające wodę. Zabezpiecza przed powstawaniem i rozperzestrzenianiem się rdzy, ale nie ma odporności na kamienie i pewnie wodę pod ciśnieniem.

Przedstawiam parę fotek. Obecnie będę robił przód i wosk. Na fotkach widać niedoskonałości, właśnie po to trzeba kupić spray do poprawek, dopiero po fleszu widać że są takie niedoróbki :)

Uwagi mile widziane.!


Po zakrywaniu, przed czysczeniem benzyną. Jak widać myjnia na 3+ sie spisała...



Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po baranowaniu, przed poprawkami, zdjąłem najpierw papier.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Acha...

Minusem baranka w spreyu jest to że wychodzi DROGO, jest zdecydowanie bardziej RZADKI, spływa i w ogóle jest zdecydowanie GORSZY. Jedynym plusem jest to że jest bradzo przewidywalny - można ładnie i trafnie zrobić zaprawki, ale na kilka razy, bo cienką warstwę na raz się robi, więc trzeba czekać...

Co do firmy Baranka UBS... Miałem WURTH i jakiś nieformowy... NICZYM się nie różnią, żaden nie spływał, skład taki sam... jednym słowem, nie polecam przepłacać.

Natomiast WOSK polecammarkowy, żeby dobrze penetrował, był gęsty itp.


I jeszcze jedno:

Mocowanie przedniego błotnika do progu... Tam często jest RDZA. DObrze jest sprawdzić czy między błotnikiem a progiem nie zbiera się ziema, piach, syf. Wtedy stoi tam woda. W razie koneiczności, polecam odkręcić te dwie śrubki, wyczyścić, psiknąć...

Pamiętajcie:
Jestem amatorem, i to co opisałem to moje własne doświadczenie, jeżeli są jakieś błędy technologiczne, koniecznie napiszcie !


P.S. Po czyszczeniu benzyną, spawy, łączenia blach, dobrze jest przeciągnąć pędzlem, pastą na spawy, np. Blachogum - puszka 1kg pod pędzel, lub APP w kartuszu. Jak wiemy najczęściej rdzewieje na spawach i łączeniach(krawędziach).

P.S. 2. Wosk do profili w spreju, kupiłem APP... powiem tak... gówno totalne, rzadkie jak WD40 :wstyd:


Ostatnio edytowano 13 listopada 2008, 14:37 przez KotSylwester, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 13:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
:padam: respekt za włożoną prace. za pare lat bedziesz miał jednego z nielicznych mustangów bez grama rdzy :hurra:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 17:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
No profesjonalne podejście!!!

Ten oklejony spód auta wygląda tak samo jak Jaś Fasola malował pokój dynamitem w puszce farby, nawet jabłka w misce poobklejał ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 17:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
KotSylwester, Gratuluje napewno praca nie była lekka jestem pod wrazeniem :zdziwko: :ok:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Świetna robota!


Ten temat należy umieścić w "Zrób to sam", żeby się nie zgubił.

_________________
e36 328i coupe, hellrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Michal_ts napisał(a):
Ten temat należy umieścić w "Zrób to sam", żeby się nie zgubił.


Później się go przerzuci, tam się rzadziej zagląda i wtedy jak się czegoś konkretnego szuka a tutaj więcej osób go zobaczy nie szukając - dzięki temu więcej osób zobaczy jak to zrobić i że to nie takie trudne.


Dzięki wszystkim za miłe słowa.

[ Dodano: 17 Listopad 2008, 10:20 ]
Po rozebraniu przednich zakoli.... Okazało się że Mustang z przodu nie ma wewnętrznych zakoli... Po raz kolejny widzę że auta amerykańskie są całkiem inaczej konstruowane niż europejskie....

Parę fotek jak to wygląda:
Obrazek

Obrazek

A tu widzimy wrażliwe miejsce, to tu właśnie uderza korozja... Jak widać na foto zbiera się tam syf - liście, ziemia, piach.... i woda. Potem to wszystko gnije i rdzewieje.

Obrazek

Obrazek

Po wybraniu widać jak dużo tam może wejść - wydaje się że taka duża szpara się nie zbiera....

Obrazek

Niezła kupka.
Obrazek


Wosk nałożony (Tectyl Valvoline). Niestety puszka pod pistolet mi szwankowała - albo nie sikało, albo się lało jak głupie i bym wszystko zasyfił, więc nakładałem szerokim, bardzo miękkim pędzlem :D

Obrazek

Obrazek

Do wpsikania w progi i ramę używłem Motip w sprayu - ma bardzo fajny wężyk i ładnie oblewa ścianki - kolega go używał. Niestety jak każdy spray jest mało wydajny. Palnuję kupić Tectyl wosk w spreju. Jeżeli jest taki jak w butli - to jest to KOZAK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 615
Lokalizacja: ....
własnie takiego opisu szukałem :super: :super: :super: napewno mi sie przyda :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL