BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] hamowanie silnikiem, tak czy nie?
PostNapisane: 2 lutego 2009, 13:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Jak to jest czy coś się można uszkodzić podczas hamwoania silnikiem, chodzi mi o rozsądne hamowanie silnikiem a nie z 140 na 2.


Ostatnio edytowano 2 lutego 2009, 13:59 przez MARCIN08, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 13:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a co ma sie uszkodzic? to jest normalne szczegolnie zima :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 13:18 
MARCIN08 napisał(a):
Jak to jest czy coś się można uszkodzić podczas hamwoania silnikiem, chodzi mi o rozsądne hamowanie silnikiem a nie z 140 na 2.


Nie, hamowanie silnikiem jest wskazane wręcz, np. w niektórych skrzyniach po włączeniu na luz, nie ma smarowania, a potem zęby kół zębatych w skrzyni mają kolor fioletowy :) Poza tym, straty energii, silnik spala niepotrzebnie paliwo i w ogóle jazda na luzie nie ma sensu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 13:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
MARCIN08 napisał(a):
Jak to jest czy coś się można uszkodzić podczas hamwoania silnikiem, chodzi mi o rozsądne hamowanie silnikiem a nie z 140 na 2.


Nie, hamowanie silnikiem jest wskazane wręcz, np. w niektórych skrzyniach po włączeniu na luz, nie ma smarowania, a potem zęby kół zębatych w skrzyni mają kolor fioletowy :) Poza tym, straty energii, silnik spala niepotrzebnie paliwo i w ogóle jazda na luzie nie ma sensu.


Dokładnie tak. Potwierdzam słowa kolegi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 13:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
j.w. byle po redukcji nie naruszać czerwonego pola/nie przekraczać odcinki :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 14:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Znajdż sobie jakiś artykuł o ecodrivingu. Rozsądne hamowanie silnikiem bez przeciążania go zbyt wysokimi obrotami spowodowanymi przedwczesną redukcją biegów jest jednym ze sposobów redukcji kosztów ponoszonych przez użytkownika samochodu. Silnik jest wtedy dostatecznie smarowany ale jednocześnie nie zużywa paliwa. Ponadto zwiększa żywotność takich podzespołów jak np układ hamulcowy czy sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 14:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
El-Tomaso napisał(a):
Znajdż sobie jakiś artykuł o ecodrivingu. Rozsądne hamowanie silnikiem bez przeciążania go zbyt wysokimi obrotami spowodowanymi przedwczesną redukcją biegów jest jednym ze sposobów redukcji kosztów ponoszonych przez użytkownika samochodu. Silnik jest wtedy dostatecznie smarowany ale jednocześnie nie zużywa paliwa. Ponadto zwiększa żywotność takich podzespołów jak np układ hamulcowy czy sprzęgło.


No już sie naczytałem na ten temat troche, gdzieś ktoś pisał ze poduszki szybciej padają, można uzszkodzić synchronizatory itd. a do eko drivingu to przeczytałem to troche śmieszne ktoś jechał nową skodą o bardzo małej pojemności i do tego chyba w dislu i jeszcze z niej ekodraving zrobił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL