BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 12:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] kradnie prąd w 523 i,proszę o pomoc
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 23:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Mam 523i z 98r,auto mam od niedawna i po nocy silnik nie chciał odpalić z powodu rozładowania akumulatora.Szybko udało się stwierdzić,że odpowiada za tę"kradzież prądu" obwód -świateł w kabinie,schowku,bagażnika i pompki spryskiwacza-odpowiada za to 1 bezpiecznik,pobór pradu od 0,4 do 0,8 A,po wyjęciu tego bezpiecznika jest OK.Tak więc na noc oraz w ciągu dnia w czasie pracy muszę wyjmować ten bezpiecznik.Poza tym reszta elektryki i elektroniki działa bez zarzutu.CO ROBIĆ? teoretycznie przyczyną może być przekażnik,moduł tego obwodu albo jest gdzieś przebicie.Czy ktoś miał podobny przypadek? od czego zacząć? gdzie szukać? z góry dziękuję

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 23:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
co pradzić sprawdź wiązkę tych obwodów musi być zwarcie wiec działaj szyko :] ni tak dużo wiesz w czym tkwi problem od bezpicznika do konca obwdu a napewno znajdziesz rozwiaznanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Tczew
sprawdz rezystor dmuchawy tzw jez. znajduje sie na dole pod nogami. rozłącz go i zobacz co bedzie rano!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 20:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
mógł nawalić mikrowyłącznik w zamku bagaznika i cały czas świeci
z pompki można zdjąć wtyczkę i zmierzyć ewentualny pobór prądu
a w kabinie wyłącz ręcznie i zmierz
myślę że w ten sposób znajdziesz obwód który szwankuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
witajcie! dzięki za próby pomocy.Tak jak napisałem,obwód który odpowiada za ten pobór prądu został znaleziony,bezpiecznik nr 5 lub 6 w schowku pasażera(obsługuje oświetlenie wewnątrz i pompkę spryskiwacza).Po jego wyjęciu pobór prądu wynosi 0 i od prawie 2 miesięcy tak robię i nie ma problemu.Musi to jednak zostać naprawione.Co do dmuchawy to działa bez zarzutu więc nie wiem czemu jeż miałby być przyczyną? prędzej pompka spryskiwacza,ale gdzie ona się znajduje czy też wtyczka do niej? wiem,że zbiorniczek spryskiwacza jest w nadkolu czy pompka też tam jest? czy muszę zdejmować nadkole by się do niej dostać lub do wtyczki?albo jest gdzieś przebicie,tylko gdzie albo przekażnik? wiem,że muszę jechać do elektryka,ale auto było już u dwóch,jeden znalazł ten obwód i dalsze działania nie miał czasu , adrugi nie dał rady... Istotna informacja-nie działa siłownik otwierania bagażnika,ale jest sprawny lecz nie dochodzi do niego napięcie,może to jest jakąś wskazówką?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Na pewno żadna lampka w bagażniku się nie świeci.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 21:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Ryszard-ale co mam w kabinie wyłączyć ręcznie i zmierzyć?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Wg mnie pompka spryskiwacza odpada bo do niej cały czas prąd nie dochodzi. Główną uwagę poświęciłbym światełku w bagażniku. Włącznik jest w zamku a z zamkiem masz podobno problemy. :hyhy:

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Być może masz rację Iwonko :) zacznę od bagażnika ,jutro założę ten siłownik z kolegą i przyjrzymy się temu uważnie,światełkom i zmierzymy jaki będzie pobór

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Najlepiej i najszybciej bedzie jak wyjmiesz żarówkę i po sprawie a żarówka do oświetlenia bagażnika to 10w i pobiera prąd około 0.8A

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
jedna żarówka halogenowa była spalona,kupiłem nową,ale jej nie włożyłem,a druga się nie świeci,gdyż cały czas jest wyjęty siłownik ,a kiedy odłączona jest od niego wtyczka wówczas żarówka się nie świeci.Tak więc na razie nie ma żadnego oświetlenia w bagażniku.Do siłownka nie dochodzi napięcie.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Wyjmę tę drugą żarówkę i zobaczymy

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Czy ten samochód to e39 523i touring?

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
nie , to limuzyna

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
to o jakich zarówkach halogenowych piszesz? Do oświetlenia bagażnika jest jedna żarówka i ją wyjmij jest u góry w bagażniku.

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 23:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
W bagażniku limuzyny są 2 żarówki.byłem w garażu przed chwilą :) jedna na klapie tuż nad schowkiem na narzędzia,a druga w samym bagażniku na wysokości początku szyby czy też trzeciego światła stopu.To drugie światło nie ma żarówki,a z pierwszego jutro wyjmę,sprawdzimy,ale nie sądzę by to było przyczyną,dam znać

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Marek masz rację w bagażniku są dwa światełka.

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
W bagażniku nie pali się żadne światło ,a prąd pobiera.Jak sprawdzić obwód?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 18:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
masz przelamany kabel na klapie tam gdzie sie przegina :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Zbigniew-który kabel? ten co idzie do siłownika? stwierdzono,że napięcie nie dochodzi do silownika.Jeśli tak jest to przyczyną poboru prądu jest przebicie na masę,tak?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL