BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i - pytanie o kompresję
PostNapisane: 12 lutego 2009, 17:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Witam,

Stanąłem przed koniecznością wymiany silnika i szukając jak najlepszego motoru już cos znalazłem.
Przed zakupem, poprosilismy wraz z mechanikiem o pomiar kompresji.
Wyszło po 10,5 na cylindrach 1,6 na pozostałych jest po 14; 14,5.

Mechanik twierdzi, że to ok. wierzę mu, ale zastanawiam się, z czego może wynikać mniejsza kompresja na skrajnych cylindrach (do tego właściwie równa..).

Czy ktoś ma jakis pomysł jak to wyjaśnić? Czy może 'ten typ tak ma'?

Silnik ma przejechane ok 160kkm.

--
pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na pewno ten typ tak nie ma i według mnie nie jest dobrze minimalna kompresja jaką podaje bmw jest miedzy 10 a 11 atm a więc te dwa cylindry są na granicy poza tym jest duża różnica między tymi dwoma i pozostałymi
musisz się poważnie zastanowić bo mogą być kłopoty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 23:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
A może to, że ten silnik stoi juzjakiś czas w aucie wywołuje błąd pomiaru?
Olej spłynął silnik nie pracował i gorzej rozprowadza się w skrajnych cylindrach?

Pytanie do praktyków ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 18:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
osobiście nie wydaje mi się aby to miało wpływ na wynik pomiaru,który zawsze możesz powtórzyć
silnik powinien być rozgrzany a pedał gazu wciśnięty do oporu
czy tak było mierzone?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Stan pierścieni tłokowych sprawdza się właśnie wlewając oleju do cylindrów i badając czy ciśnienie wzrasta bo nie powinno. Daruj sobie ten silnik. To że szybciej zużywają się skrajne cylindry to jakaś dziwna reguła - nie wiem z czego wynikająca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ryszard55 napisał(a):
o
silnik powinien być rozgrzany a pedał gazu wciśnięty do oporu
czy tak było mierzone?


Właśnie nie, bo silnik jest do połowy rozbrojony już...

pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 21:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie nie wchodż w tą transakcję za duże ryzyko że te dwa cylindry nawalą i będziesz miał poważny kłopot
kompresja musi być prawie równa na wszystkich cylindrach i oczywiscie nie 10,5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ok, dzięki za poradę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL