BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wywalilo ABS i ASC, nie działa wskażnik chwilowego spa
PostNapisane: 24 lutego 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: WrocÂław
Witam wssytkich,

Kupiłem niedawno E39 i dzisiaj po porannym piłowaniu autka - zakopałem się (ah te letnie laczki :) - zapaliła się żółta kontrola ABS i ASC - systemy przestały działać. Przestał też działać obrotomierz od aktualnego spalania. Poprzedni właściciel miał to samo i twierdzi, że po wymianie czujnika w tylnim kole nic się nie zmieniło - wymienił więc tylną piastę i to pomogło....
Gdzie zacząć szukać usterki? Ma ktoś jakąś radę? Dodam, że przez 2 miesiące wszystko działało idealnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 18:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Wiesz co, może zajrzyj pod kopulę bezpieczników i sprawdź co tam się dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: WrocÂław
Sebuś napisał(a):
Wiesz co, może zajrzyj pod kopulę bezpieczników i sprawdź co tam się dzieje.


Wszystkie OK - sprawdzałem. Może ktoś miał już takie objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
No to na bank coś z elektroniką, może jakiś błąd. Podjedz na komp, on wszystko pokarze :]

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: z bakalandii
kilka tematów niżej mam to samo tyle że abs i asc działa. stanąłem na parkingu zapaliłem jeszcze raz samochód i kontrolki nie zgasły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: WrocÂław
lafer napisał(a):
kilka tematów niżej mam to samo tyle że abs i asc działa. stanąłem na parkingu zapaliłem jeszcze raz samochód i kontrolki nie zgasły.


Jutro odkręcę koła i popatrzę - jak nic nie znajdę zostaje chyba tylko komp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
krychan, lafer, Najlepiej to chyba by było w obu przypadkach podjechać do warsztatu i podpiąć auto pod komputer. Wtedy powinno być wiadomo gdzie jest usterka. Być może wystarczy tylko błąd skasować.W domu to można co najwyżej posprawdzać czy połączenia przewodów przy moście i czujnikach abs nie są przerwane albo zawilgocone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: z bakalandii
krychan daj znać jak pojedziesz na komp. bo ja na razie nie będę miał na to czasu. poza tym jestem za granicą i za poważniejszą naprawę wolę płacić w polskich złotych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
Ja miałem podobny problem w E36. Był śnieg i chciałem na nim się pokręcić. Wyłączyłem ASC a jak chciałem je potem włączyć spowrotem to nie było żadnej reakcji. ABS i kontrolka od ASC świeciły się. Ale przejechałem 2 kilometry i dopiero po dobiciu do 50 km/h wszystko się spowrotem włączyło. Pewnie było to związane z jakąś zawiechą komputera. Podjedź na KTSa(na kompa) i niech sprawdzą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Witam wszystkich.
KRYCHAN,ja pół roku temu miałem to samo.Postaram Ci opisać dokładnie mój przypadek,może będzie Ci łatwiej rozwiązać problem.Mnie także zapaliły się kontrolki ABS i ASC,do tego nie działał prędkościomierz,licznik chwilowego zużycia paliwa,A komputer nie naliczał kilometrów i nie wskazywał średniego spalania.Po podjechaniu na kompa okazało się jeszcze,że nastąpił brak komunikacji z komputerem przez łącze diagnostyczne co bardzo utródniło stwierdzenie przyczyny usterki.Okazało się,że winny był sterownik ABS-u.Gdyby siadł czujnik w kole miałbyś nadal komunikację z komputerem który by ten błąd pokazał.Ja kupiłem nowy(czyt.sprawny używany)sterownik i wszystko od tej pory jest OK.Koszt waha się w granicach 1200-1500 zł.Możesz spróbować naprawić swój sterownik(300 zł).Ja tak zrobiłem,ale miałem wyjątkowego pecha bo naprawa nie przyniosła skutku.W 90 procentach się udaje,a ja znalazłem się wśród pechowców.Miałem o tyle szczęście,że natrafiłem na bardzo uczciwego fachowca i odesłał mi kasę.Gość jest z Łodzi.Dodam,że tego nie zrobi pierwszy lepszy elektronik,gdyż do tego jest potrzebny specjalistyczny sprzęt lutujący.
Posprawdzaj czy masz te same objawy co ja,a jakby co to pytaj dalej.
Pozdrawiam,MIKO.


Daj znać jak naprawisz i jakby co kliknij:POMÓGŁ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: WrocÂław
Wątpię żeby to był sterownik - dziś na kilka kilometrów wszystko wróciło do normy. Później znów to samo, podejrzewam że jakiś przewód się odizolował, albo styki zaszły wodą - a więc suszarka, Kontakt60 i do dzieła :) Dam znać w sobotę czy to coś dało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Życzę powodzenia i oby mój scenariusz się nie sprawdził.Tylko że wszystko to co piszesz przydażyło się i mnie.U mnie też ABS i ASC zapalał się i gasł.Ale...Nie przekonasz się dopóki nie podłączysz autka do komputera.Nie wiem czy wiesz,ale w modelach z lat 1998-2001,problemy ze sterownikami były nagminne.Było o tym dość głośno.Wywierano nawet na BOSCH-a presję aby uznał tę dolegliwość za wadę fabryczną i przeprowadził akcję servisową mającą na celu wymianę sterowników na wolne od wad,ale jakoś się sprytnie wymigali.Dziwne tylko,że w 2001 r. zaczęli stosować już inny model sterownika i problem znikł.To taka ciekawostka.Zresztą w zeszłym roku temat dogłębnie przewałkowaliśmy na forum więc to co piszę to żadna rewelacja.Acha...Wejdz na ALLEGRO,wpisz w wyszukiwarkę:"BMW naprawa sterowników ABS" a zobaczysz,że goście którzy się zajmują naprawą sterowników,piszą o tych samych objawach,które ty przytoczyłeś i przez które i ja przeszedłem.Nie chcę abyś odebrał to co piszę jako wmawianie na siłę swoich racji,ale chcę Ci tylko naświetlić problem by się nie gnębić "co to może być..."Wiem po sobie jak się wkurzam gdy nie mogę znalezć przyczyny jakiegokolwiek problemu.Nie wiem jak Ty,ale ja nie mogę zasnąć spokojnie dopóki się nie dowiem co jest nie tak z moim autem.
Mimo wszystko życzę Ci,abym nie miał racji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: WrocÂław
W końcu podpiąłem się pod kompa, oto co wyszło:

Single diagnosis ABS / ASC :

33 Left front (E38/E39) or Right (E46) wheel speed sensor cable
30 Left rear wheel speed sensor cable
4 Rear left speed sensor faulty OR ABS-inlet valve

Po skasowaniu błędów w module pozostał błąd nr 30, a więc:

30 Left rear wheel speed sensor cable.

Czyżby to rzeczywiście był kabel od czujnika prędkości w tylnim lewym kole? Czy ten czujnik jest połączony razem z ABS?

Dodam, że wszystko przeczyściłem - co więc wymienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
po prostu wymien tylny lewy sensor a wszystko wroci do normy - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 11:35 
Witam
Mam małą uwagę, odnośnie czujników ABS-u. Jeśli musisz wymienić czujnik to zainwestuj trochę więcej kasy i kup oryginalny np SIEMENS. Miałem problem z czujnikiem i kupiłem tańszy za około 100, po bardzo krótkim czasie problem powrócił. Co sie okazało czujnik nie zdał egzaminu po konsultacji z elektromechanikiem, musiałem kupić droższy i problem zniknął. Wszystko jest oki.
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 52
Lokalizacja: uk
Moje BMW: e39 520
Kod silnika: M52B20
zgadzam sie co do czujnikow.kupilem dwa tanie.zaden nie zdal egzaminu.komp wariowal.raz pokazywal lewy tylni raz prawy.wymienilem na orginal jest ok.powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
a ja ci polece przeczytanie tego postu


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24931


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL