BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Awaria jednostki napedowej
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Dzis mialo miejsce przykre zdarzenie,wracajac z Bydgoszczy autem nagle zaczelo troszke szarpac jak by zgubilo zaplon,po jakims czasie podczas wyprzedzania tira, na 3 jak by wogole nie mialo mocy.Gdy dojechalem do domu smierdzialo cos pod maska.Po otworzeniu na pierwszy rzut oka nic nie bylo widac jednak cala plyta pod silnikiem jest mokra.Wyglada to na plyn z chlodnicy.Silnik wszedzie suchy, kontrolki w normie,temp. na 90 olej ok.Ale auto nie chodzi jak powinno.W poniedzialek jade do mechanika,ale kurde co to moze byc?Troche sie wpienilem,ze po zmianie oleju i swiec takie cos sie stalo.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Ostatnio edytowano 28 lutego 2009, 00:53 przez spider, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Sprawdzałeś jak świece po tej "przygodzie" wyglądają?

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Jeszcze nie,na poniedzialek sie ustawilem z mechanikiem,jakies przypuszczenia?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
jeśli był by wyciek płyny z chłodnicy węży czy czego kolwiek innego to nie było by takich objawów na silniu o jakich mówisz... zagotował by się najpewniej...

Więc zostaje blok... (obym się mylił) jeśli to płyn chłodniczy...

silnik suchy może być bo jak jest gdzieś wyciek chłodniczego to on momentalnie odparuje przy nagrzanym silnikui ślady nie są tak widocne jak oleju... robi się taki osad biały podobny jak od soli...

co innego może być ... hmmm

ciekawy jak świece wyglądają...

może wyciek i telepanie to dwie oddzielne awarie...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Hmm jak dla mnie jeśli to wyciek płynu chłodzącego to jedna z dwóch opcji:
- optymistyczna - wyciek z obiegu płynu chłodzącego poza silnikiem (węże, termostat itp) i zalanie elektroniki (czujnik, cewka) stąd szarpanie.
- pesymistyczna - uszczelka pod głowicą :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Cytuj:
Więc zostaje blok...


też o tym myślałem lub o głowicy :/

ANDREW E36 napisał(a):
ciekawy jak świece wyglądają...


świece rozjaśnią temat

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Spider ma motor chyba M52B28 jeśli dobrze pamiętam ?

A tam termostat jest u góry a nawet jak padnie wąż od dołu to nie ma czego z elektroniki tam zalać... :znudzony:



Sprawdzałes poziom chłodniczego ?? dużo ubyło ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Silnik to 2.0,plynu i swiec nie sprawdzalem jeszcze bo jak wrocilem to silnik byl za goracy,a potem wstawilem do garazu i nie patrzylem.Ogolnie po szybkich ogledzinach caly silnik suchy,parowalo na laczeniu kolektora z wydechem i za tym laczeniem na oslonie termicznej byla mala plama oleju :zdziwko: Ale jak pisalem,auto nie dymilo,wszystkie kontrolki w normie,auto odpalalo bez problemu,zero niepokojacych objawow,az do czasu otwarcia maski

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Teraz chyba mało zdziałamy bo zbyt mało danych do diagnozowania. Radku daj znać rano jak się sytuacja przedstawia i jakie są ewentualne ubytki płynu. Mam nadzieję, że to jednak nic poważnego.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego napisałeś że miałeś wymieniany olej i plame oleju przy kolektorze wydechowym .a odpal silnik i niech pochodzi z 15 sekund po czym sprawdz ręką czy wszystki rurki odchodzące od kolektora wydechowego mają podobną temp,jeśli ostatnia będzie miała ciut mniejszą temp,to zdejmij pokrywe od świec bo podejrzewam że puściła ci uszczelka pod korkiem oleju i zalało ci cewke,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 11:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
a jeśli nie to na pracującym silniku odpinaj po kolej wtyczki od cewek i sprawdzisz który cylinder kuleje , a wtedy sprawdzisz świece na tym cylindrze i cewke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 11:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
napisz więcej szczegułów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Okazalo sie,ze uszczelka pod pokrywa zaworow przepuszcza i olej kapal na kolektor i stad ten zapach spalenizny.Prawdopodobnie przez to przerywal bo olej sie dostawal na swiece.ale za cholere nie moge dojsc skad wywalilo plyn.A czy jak sie wleje za duzo plynu to cisnienie musi go wywalic,bo jak dolewalem to chyba ponad stan tzn. ta kreske max i teraz sie zastanawiam czy to moze przez to.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 01:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
spider napisał(a):
A czy jak sie wleje za duzo plynu to cisnienie musi go wywalic,


jak masz za duzo , to wywali :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 12:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
No i po zawodach,uszczelka pod glowica wywalila,cisnienie rozsadzilo dol chlodnicy,uszczelka pod pokrywa zaworow tez do wymiany.Silnik juz spisalem na straty i nie oplaca mi sie go remontowac,bedzie swap :D

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 12:53 
spider napisał(a):
bedzie swap


jakie zadowolony :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 12:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
LeSiO napisał(a):
jakie zadowolony

Plakac nie bede,swap i tak planowalem,ale tak w lipcu.Teraz niestety jestem zmuszony.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
to co teraz bedzie? 2,8 czy 4,4?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 16:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
2.8 mi wystarczy

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL