BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z pierwszym wejsciem na obroty po odpaleniu
PostNapisane: 4 marca 2009, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zielona gĂłra
Witam, mam problem z autkiem :)
Dziwny przypadek, po pierwszym odpaleniu silnika, nie chodzi tutaj o rano wieczor, czy zimny czy cieply, poprostu gasze i odpalam. Jade chwilke naciskam pedał gazu do konca auto wchodzi max 4k rpm zaczyna sie dusic czkac, odpuszczam pedał 2-3 sek (w tym czasie nawet przy obrotach 1k rpm chodzi nie regularnie) uspokaja sie i juz moge potem wszystko normalnie, czyli ile tylko razy krecic go do odciecia na jakim chce biegu i sytuacja sie nie powtarza.

_________________
we are the boorg ...


Ostatnio edytowano 4 marca 2009, 11:16 przez infecto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
podpinam sie pod temat...(ten sam silnik)podobne objawy.rano po odpaleniu silnik sie kreci tak jakby go "cos trzymalo" przed wejsciem na obroty i gdy puszcze pedal gazu to bardzo szybko opada tak jakby sie dusil.jak sie rozgrzeje to juz jest git.ale do momentu nagrzania sie silnika to nie chce sie wkrecac na obroty tak jak powinien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zielona gĂłra
Bylem u magika od bmw, podpiol kompiuter i stwierdzil ze byc moze jest to wina zaworka sterujacego podcisnieniem turbiny, i teraz pytanie czy to moze byc to? profilaktycznie zamowilem odrazu dwa od powrotu spalin i dla turbiny, wymienie w komplecie. Pierburg producent ktos jakas opinie zna tej marki?

_________________
we are the boorg ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
gdzieś ktoś chyba już pisał, że gazując na "luzie" silnik jest ograniczony tzn. ze nie można do oporu może macie takie coś :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zielona gĂłra
na luzie tylko do 4k mozna, ale to nie o to chodzi.

_________________
we are the boorg ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 03:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zielona gĂłra
Zauwazylem wlasnie dzisiaj ze przygazowujac mocno na biegu jalowym, ale tak od 800 obrotow pedal w podloge, wkreca sie na 4tys obrotow odrazu szybko puszczam i juz sobie silnik nie radzi z wolnymi obrotami, tak jak by ktorys z cylindrow przestawal pracowac. Albo i dwa. Zaobserwowalem ze gdzies z okolic powrotu spalin badz z dolotu turbi, to bardzo blisko siebie jest, poszedl dym. Ciezko bylo gazowac i dokladnie patrzec.

_________________
we are the boorg ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
a czipowales silnik??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zielona gĂłra
Tak, jest po czipie z poznania Masters, geko cars. Chyba sie znaja na tym nie sadze zeby spaprali robote co?

_________________
we are the boorg ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
jesli jest po czipie to juz wiadomo czemu po mocnym wcisnieciu pedalu gazu na luzie tak silnik reaguje.chodzi o to ze czipujac silnik usuwasz fabryczna blokade zabezpieczajaca silnik przed wejsciem na zbyt duze obroty i na zbyt male ktore sa szkodliwe dla silnika i powoduja jego nierowna prace.normalnie twoj silnik powinien sie krecic cos okolo do 3,5 tys max na biegu jalowym jezeli nie byl czipowany.jesli na postoju dajesz ostro gazu to do turbinki wpada zbyt mala ilosc powietrza wiadomo ze sama sobie nie zassie odpowiedniej ilosci na postoju.(dlatego na hamowniach stosuja nawiewy na silnik)i turbinka wtedy jest poruszana ze tak powiem na sile,jakby przepychane byly te wirniki a nie poruszane tez pod wpylwem powietrza.z tego powodu uboga mieszanka itd i silnik zaczyna zle pracowac,rzuca nim itd.
spotkalem sie juz z tym objawem u znajmowego tez w 330d po czipie.ja mam przed czipem i jest ok.jezeli chcesz gazowac go na jalowym biegu co nie jest zdrowe po czipie dla silnika,to rob tak ze wciskasz pedal np w podloge i krecisz go na te 4-4,5 tys ale potym nie puszczaj szybko pedalu gazu tylko na chwilke na samym koncu delikatnie go wcisnij tak jakbys go chcial na 1,5tys krecic i to wtedy zapobiegnie naglemu spadkowi obrotow i silnik bedzie normalnie pracowal(sprawdzone,kwestia wyczucia gazu)
czesc tych rzeczy o ktorych pisalem wiem sam a czesc do ludzi ktorzy sie tym zajmuja,ktos moze sie nie zgadzac z tym no to ok nie ma problemu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL