jesli jest po czipie to juz wiadomo czemu po mocnym wcisnieciu pedalu gazu na luzie tak silnik reaguje.chodzi o to ze czipujac silnik usuwasz fabryczna blokade zabezpieczajaca silnik przed wejsciem na zbyt duze obroty i na zbyt male ktore sa szkodliwe dla silnika i powoduja jego nierowna prace.normalnie twoj silnik powinien sie krecic cos okolo do 3,5 tys max na biegu jalowym jezeli nie byl czipowany.jesli na postoju dajesz ostro gazu to do turbinki wpada zbyt mala ilosc powietrza wiadomo ze sama sobie nie zassie odpowiedniej ilosci na postoju.(dlatego na hamowniach stosuja nawiewy na silnik)i turbinka wtedy jest poruszana ze tak powiem na sile,jakby przepychane byly te wirniki a nie poruszane tez pod wpylwem powietrza.z tego powodu uboga mieszanka itd i silnik zaczyna zle pracowac,rzuca nim itd.
spotkalem sie juz z tym objawem u znajmowego tez w 330d po czipie.ja mam przed czipem i jest ok.jezeli chcesz gazowac go na jalowym biegu co nie jest zdrowe po czipie dla silnika,to rob tak ze wciskasz pedal np w podloge i krecisz go na te 4-4,5 tys ale potym nie puszczaj szybko pedalu gazu tylko na chwilke na samym koncu delikatnie go wcisnij tak jakbys go chcial na 1,5tys krecic i to wtedy zapobiegnie naglemu spadkowi obrotow i silnik bedzie normalnie pracowal(sprawdzone,kwestia wyczucia gazu)
czesc tych rzeczy o ktorych pisalem wiem sam a czesc do ludzi ktorzy sie tym zajmuja,ktos moze sie nie zgadzac z tym no to ok nie ma problemu
