BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kierownica drży przy hamowaniu
PostNapisane: 9 marca 2009, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
witam
mam problem z drzeniem kierownicy podczas hamowania,nnieraz drzy mocno nieraz wogole nie drzy i niewiem czemu tak jest...???przebieg 200tys,tarcze maja spory rant,ale klocki sa jeszcze w dobrym stanie i narazie nie wymienie---moze to byc wina przegrzanych tarcz???przebieg jest w 100% oryginalny bo sam sciagnalem z niemiec od wlasciciela.silnik 3.0d 2002r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 181
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143472
jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie tarcze hamulcowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Też stawiam na tarcze.
Nie można się dziwic że przy 200tys km mogą byc krzywe tarcze. Pewnie i tak nie są pierwsze od nowości. I nie rozumiem tego że z góry zakładasz że nie wymienisz klocków. Powinny byc założone nowe tarcze z nowymi klockami.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
dareks55 napisał(a):
,nnieraz drzy mocno nieraz wogole
myśle ze jak były by to tarcze to kierownica latala by caly czas!! :cisza: nie dawno mialem to samo u siebie i karzdy mi mowił ze tarcze do wymiany! i w tyg. zamieniłem koła z zimowek na letnie i ku zdziwieniu wszystkich kiera sie uspokoiła i jest ok! mysle ze powinienes zaczac od opon! moze wywarzyc i zobaczyc! tarcze bym zostawił na koniec :) pozdrawiam

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
tarcze się zwichrowały, zbyt ostro lub nieumiejętnie jeździsz, lub tarcze są na wykończeniu.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
1. wyważ koła
2. sprawdź na diagnostyce zawieszenie(drążek kierowniczy, wachacz, stabilizatory a właściwie łączniki stabilizatorów z wachaczami(przód i tył))
3. jak wszystko ok to wymień tarcze i klocki

więcej opcji chyba nie ma jak wymienisz tarcze to musisz wymienić klocki niestety bo te elementy się do siebie dopasowują i tego nie przeskoczysz a koszt klocków nie jest taki straszny ;) zanim wymienisz tarcze podjedź do diagnosty na szarpaki i niech ci sprawdzi zawieszenie pod kątem drżenia kiery to on już napewno będzie wiedział co sprawdzić miałem wywalony łącznik tylnego stabilizatora i te same objawy co ty wymianiłem i cisza koszt 40 ziko chyba

lepiej się tym zajmij bo dłuższa jazda z klekocącą kierą prowadzi do dużo poważniejszych usterek i kosztów

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
najpierw należy wyważyć koła, sprawdzić felgi

potem wymienić tarcze, bo najszybciej to ich wina

może być jeszcze przyczyną tuleje wahaczy lub drążki kierownicze

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jeśli drgania przy hamowaniu wzrastają wraz z prędkością przyczyną są krzywe tarcze. Jeśli tylko w jakimś ograniczonym przedziale prędkości - tak jak koledzy napisali do sprawdzenia wyważenie kół i stan zawieszenia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
kola wywazalem przedwczoraj i tak trzesie,trzeba sie wybrac na diagnostyke raczej....z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: RWLK
hmm przy hamowaniu drzy mowisz.. mi to osobiscie wyglada na konczace sie tarcze albo sa poprostu niskiej jakosci..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
eee felgi maja tu mało co do powiedzenia A dlaczego...bo jak by były nie wywarzone to trzepało by mu kierownica już podczas jazdy.A jemu trzepie tylko podczas hamowajnia.
I myslę że także nie ma tu nic do .rzeczy nieumiejetna Jazda ( bo według Ciebie jaka to jest theDAMIstrzu, każdy jedzie i hamuje mocniej to mniej )

Przerabiałem ten temat z Hondzie 100% daje jak piszą Panowie wyżej ZWICHROWANE TARCZE .....A jak maja rant to napewno już rzuca nimi.

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
GizY napisał(a):
hmm przy hamowaniu drzy mowisz.. mi to osobiscie wyglada na konczace sie tarcze albo sa poprostu niskiej jakosci..



Autor tematu napisał że tarcze mają już spory rant, więc nie są niskiej jakości tylko mają już spory przebieg ;) .


W zasadzie, jeśli piszesz o sporym rancie, tarcze masz do wymiany. Nowa tarcza w 330d ma grubość 25 mm, a jej grubość minimalna to 23,4 mm. Poniżej tej grubości tarcze należy bezwzględnie wymienić na nowe.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
stones1, Jak pisasłem wyżej kolega podał Ci wymiary do wymiany..

Wiec odp sama sie nasuwa.Wymiana I nic na to nie poradzisz.Można by je toczyć...Ale nie wiadomo ile CI jeszce zostało .

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: ciechanow
panowie a mi zaczyna kiera drzec przy 140 km/h czy to mozliwe ze od kol?dodam ze dzien wczesniej umylem fele jakims srodkiem do felg i sie pieknie wymyly ale jak sie przejechalem to zaczely sie wlasnie te drgania.mozliwe ze odwaznik sie odkleil.odpadl?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: mielec
wiesz co zrób jedź z tym na zbieżność to może byc coś od geometrii jak sie przestawi to moze ciąć bierznik a nawet kiera może drżeć mi kierownica w moim bmw drzała od zbieżności bo była źle ustawiona zobacz na geometrii

_________________
parq


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
chemik666 napisał(a):
panowie a mi zaczyna kiera drzec przy 140 km/h czy to mozliwe ze od kol?dodam ze dzien wczesniej umylem fele jakims srodkiem do felg i sie pieknie wymyly ale jak sie przejechalem to zaczely sie wlasnie te drgania.mozliwe ze odwaznik sie odkleil.odpadl?



Mi sie kolego ostatnio odkleil jeden. Niedało sie jeżdzic. 120 i koniec bo balem sie ze kolo odleci. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ja bym stawial na zawieszenie,byc moze amor jest na wykonczeniu lub luzy na stabilizatorach lub drazkach....

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
mi także drży kiera przy hamowaniu, im większa prędkość tym drży bardziej. wydaje mi się że to krzywe tarcze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Wejherowo
chemik666 napisał(a):
panowie a mi zaczyna kiera drzec przy 140 km/h czy to mozliwe ze od kol?dodam ze dzien wczesniej umylem fele jakims srodkiem do felg i sie pieknie wymyly ale jak sie przejechalem to zaczely sie wlasnie te drgania.mozliwe ze odwaznik sie odkleil.odpadl?


Bardzo mozliwe ze odkleil sie odwaznik po zastosowaniu jakiegos srodka do mycia felg :] smigaj do wulkanizacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Wszystko jest możliwe...Tak apropo ja 2 dni temu jechałem A że Remntuja u Nas Cała droghę to jedzie się jak po polu dosłownie :przestraszony: :przestraszony:
I wyjechałem na drogę po za Rogów S. i but a tu kiera mi trzepie..
Co sie okazało na postokju na feldze miałem tone Gnoju i błota .odkleiłem ten Shiiit i wszystko juz grało

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL