BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] dziwny problem z klimatronem dwustrefowym
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Sandomierz
Witam wszystkich.
Mój problem z nawiewem wyglada inaczej niz te, ktore znalazlem na forum.
Mianowicie wentylator dmucha tak jak go ustawie, wiec jest ok.
Problem polega w regulacji temperatury, a przedstawia sie tak:
Odpalam rano auto i pokonuje 10km zeby zaczelo grzac dobrze cieplym powietrzem, gdy juz sie nagrzeje to po stronie kierowcy dmucha goracym, a po drugiej stronie chlodnym powietrzem, ogólnie w aucie jest gorąco i nie da sie tego wyregulowac, co prawda zmniejszenie temp na 16 stopni ochładza troche pomieszczenie ale nieznacznie - jest za goraco. Nie dziala mi przycisk od nawiewu na twarz, dmucha tamtedy jedynie w automacie.
Po właczeniu klimatyzacji zaswieca sie dioda na guziku, ale temperatura nie spada.
Spotkal sie ktos z was z podobnym problemem? Jest to bardzo denerwujace. W zimie jeszcze dalo sie wytrzymac, gdy sie zrobi cieplo, bedzie problem.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Jeszcze dodam, ze gdy stoje na zgaszonym aucie z przekreconym kluczykiem tak abym mogl sluchac radyjka, to pada mi akumulator po 30 minutach moze troszke dluzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: RWLK
sprawdz sobie poziom elektrolitu w akumulatorze.. jedz do elektromechanika niech Ci sprawdzi czy prad gdzies nie ucieka na lewo.. ja mialem podobny problem.. aku byl strasznie slaby.. wisial na prostowniku i np ok 18 pojechalem do dziewczyny jak mialem spadac do domu ok 3 nad ranem aku ledwie krecil.. tyle ze to nie byla betka;] ale mialem malo wody destyl w aku i plytki sie zrypaly.. wymienilem na nowy centrowski i malina.. a co do klimy to niestety nie pomoge..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Sandomierz
Dzieki za odpowiedz. Jesli chodzi o aku, to sadzilem ze moze byc cos z klima i dlatego mi rozladowauje, poniewaz auto zgaszone moze stac kilka dni, po czym odpala bez zajakniecia, natomiast kiedy jest wlaczony zaplon lub tylko przekrecony kluczyk aby radio gralo to wowczas aku pada po jakims czasie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: BiaÂłystok
przeczyść czujniki klimatronika a później szukaj przyczyny w jeżach i musisz dojrzeć łopat sterujące obiegiem nogi - głowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Sandomierz
konkretna odpowiedz, jedynie nie wiem gdzie szukac czujniki i jak wygladaja. A odnosnie łopat, to od spodu bedzie je widac po zdjeciu plastików? Czy środkowy panel mam zdjac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Czujnik od temperatury wnętrza- ten od klimy-jest wbudowany w panel klimatronika. Musisz go wymontować i za tą lewą kratką jest taki mały czujnik i silniczek który nawiewa na niego powietrze. Bardzo często zbiera się tam kupa syfu przez co żle odczytuje temperaturę. Trzeba to profilaktycznie przeczyścić.
Warto by się też upewnić czy to wina jeża skoro ci pada akumulator chociaż jeżeli jesteś w stanie regulować prędkością nadmuchu to raczej opornik jest sprawny. Najlepszy sposób to wyciągać po kolei bezpieczniki i sprawdzać pobór prądu.
Pozostaje jeszcze kwestie klapek w nagrzewnicy sterujących kierunkiem nawiewu ale żeby się do nich dostać to trzeba kokpit wymontowywać a z tym jest przesrane.
Nie wykluczone też że masz zapowietrzony układ chłodzenia albo niedobór freonu w klimie.
Zacznij od tych czynności które jesteś w stanie sam wykonać. Jak nic nie pomoże to dopiero udaj się do mechanika, tylko takiego co ma pojęcie o klimie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Witam.Mam pytanie w sprawie jeża.Czy zepsuty jeż może rozładować akumulator w ciągu nocy.Byłem kilka razy u mechanika i nic.Nie pojęcia co może czerpać energię z akumulatora.Z góry dziękuję i przepraszam że trochę nie na temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Może może. Były już takie przypadki. Jak go odłączysz na noc to będziesz wiedział dokładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
OK.Dziś spróbuję.DAm znać o rezultatach.Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: koszalin
dokładnie, sam miałem taki taki problem z jeżem ,co rano musiałem palić na kable , ciągnął prąd niemiłosiernie !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Sandomierz
Klima była nienabita.
Brak regulacji temp. spowodowany uszkodzonym zaworkiem regulującym.
Guzik od nawiewu na twarz nie działał ze względu na przepalona ścieżkę w panelu.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL