BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 lipca 2025, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Lokalizacja: Ostrów WLKP/ Reading
Moje BMW: E46
Witam, wyczytałem na kilku forach że w 320d 136 km często jest problem z spadkiem mocy.
Wydaję mi się że problem dotyczy również mnie (piszę wydaję bo mam takie wrażenie że czasami turbina się załancza a czasami nie, przy ruszaniu strasznie wolno się zbiera- możliwe że przez alu 18 i opone 225/40/18). Sprawdzałem na komputerze i niewykazano żadnego błędy, przepływka gada.
Dzięki użytkownikowi Yoshimura01 dowiedziałem się co trzeba wyczyścić by odmulić autko.
Problem tyczy: elektrozaworki N75 i N18, dzwon ssący, filtr powietrza, rury Intercooler'a, inetrcooler, zawór EGR + recyrkulacja spali tj chłodniczka EGR i rury doprowadzania, czysty kolektor ssący, odblokowany czujnik ciśnienia doładowania.

Na innym forum BMW znalazłem również ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... ht=zaworki

tutaj cytat "Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu"

Moja prośba do Was forumowicze brzmi czy potrafilibyście powiedzieć gdzie znajdują się dokładnie wszystkie wyżej wymienione rzeczy w jednostce M47? Chodzi mi o wymontowanie ich, czy może dojść do jakiś zakłuceń, co trzeba poodpinać itd.

Byłem u mechanika pytać się ile kosztowalaby taka przyjemnośc to powiedział że czyszczenie 10 zł ale robota (wymontowanie i montaż) nawet kilka stów... chciałem więc sam to zrobić by zaoszczędzić kasy i mieć satysfakcje z własnej roboty :)
Prosiłbym bardzo o pomoc.

I moje drugie pytanie to czy w 320d wycinał ktoś kata środkowego? zamierzam równiez go wyciąć i niewiem czy analizator będzie pokazywał dobre wartości czy będą zaklucenia. CZy jak wytne kata to głośniej będzie chodzić auto czy ciszej? i czy sondy lambda są koło wstępnego katalizatora czy w środkowego? Odczuł ktoś różnice po wycięciu? Że auto lepiej się zbiera? Zamiast katalizatora wstawialiście przelot czy strumienice?

I z góry przepraszam za uciążliwe pytania, no ale ciekawość :D

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Przestudiuj temat będziesz wiedział viewtopic.php?t=18764 :super: co do wycinki kata ktoś na forum pisał, że wyciął go bo mu się po prostu urwał w środku i brzęczało, odrobinę głośniej będzie na pewno ale czy odczujesz jakiś przypływ mocy nie sądzę

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2010, 13:42 przez karamba_5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 102
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: Compact
Kod silnika: 18ti 16v 143 km
Kazdy sadzi ze wycinka kata zwiekszy moc o polowe, to sa minimalne osiagi wieksze i dodatkowo wieksze spalanie odrazu!!!!! .Tak jak i strumienica z allegro za 50zł opis pod nią widnieje dodaje 15 koni mocy , :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: kto w to wierzy ten jest pajac a nie jedni wywalali kata za 300zł a wstawiali to badziewie z allegro za 50zł ale niech im bedzie i niech mysla ze maja 15 koni wiecej :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
TaM i tu nie ma to jak BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 22:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
technika, Wyciełeś kiedyś kata że takie teksty tu piszesz? Po 1 to spalanie w żaden sposób sie nie zwiększy po 2 w silniku m47 czesto zapycha sie katalizator i dlatego auto nie chce jechać.po 3 nikt nie chce wsatwiać jakiej kolwiek strumiennicy wiec po co o niej piszesz!

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Lokalizacja: Ostrów WLKP/ Reading
Moje BMW: E46
tak jak kolega wspomniał, słyszałem o tych katach :) ogólnie silniki m47 ponoć bardzo tracą na mocy i z 136 koni robi się 110 :( a zna ktoś odp na moje pytania powyżej? heh :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Lokalizacja: Ostrów WLKP/ Reading
Moje BMW: E46
nikt niewie gdzie znajdują sie te wszystkie elektrozawory itd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 31 lipca 2010, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Witam. Mam E46 320d od 3 latek. Już przy kupnie brakowało dzwonu ssania powietrza (przyczyny wtedy znałem, ale nie o to chodzi). Czy brak tej części wpływa na eksploatację silnika? Obecnie powietrze zasysane jest z komory silnika, czyli jest gorące. Nie wiem jak pracuje silnik z tym dzwonem, jedyne co widzę to szybko brudzący się filtr powietrza- a to przecież nie jest dobre.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 31 lipca 2010, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
technika napisał(a):
dodatkowo wieksze spalanie odrazu

A czemu brak kata ma niby zwiększyć spalanie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przywrócenie mocy w 2.0d
PostNapisane: 31 lipca 2010, 12:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
damian07osw napisał(a):
nikt niewie gdzie znajdują sie te wszystkie elektrozawory itd?


Zaworek sterujacy podcisnieniem turbiny nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

Zaworek EGR nr. 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL