BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] przejscie z 225/55/16 na 245/40/18 w 3,0d 184KM
PostNapisane: 23 marca 2009, 19:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
już gotują mi się w garażu 245/40/18, póki co nie zakładam ale umieram z ciekawości czy bardzo spadną mi osiągi w 3.0d 184KM. ma ktoś może takie doświadczenie i mógłby coś napisać/ 3,0d 184KM

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
z koleinami to wiem bo jezdziłem juz na niskim profilu w gti

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: WrocÂław
nie powinieneś odczuć spadków osiągów.

_________________
525 vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
też tak myśle ale może ktoś akurat miał 3.0d i takie koła....

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ja mam 245/35R18....hmmm i zeby troche bola...ale spadkow z przejscia z 16tek na 18tki nie zauwazylem...poza strata deliktana komfortu jazdy :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Ja również mam 245/45 tyle że R17 a zimą jeżdżę na 225 R16 i różnicy w spalaniu nie widzę ani różnicy w osiągach. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Ostro³êka
Hej u mnie 3.0d 193hp po włożeniu 18-ek osiągi nie spadły ale komfort i owszem, za to przyczepność jak w F1 :super: no i spalanie nieznacznie wzrosło.
zmiana z 225/55/16 na 245/40/18 i 275/35/18. Jeżeli nie zmienia sie średnica koła to i osiągi nie mogą się zmienić :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
spalanie czyli ile?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Mieciu, a czym poprzesz stwierdzenie 'jeśli nie zmienia się średnica koła to i osiągi nie mogą się zmienić', bo ja wręcz przeciwnie mogę argumentować na wiele sposobów.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
ja tydzien temu przesiadłem sie na 245 i 265 w 18 calach i tak jak w poprzedniej gdzie miałem wszystkie 4 kola 235 na 18 calach nie widze poza spadkiem komfortu jakis innych niedogodności ... a tak miedzy bogiem a prawda to mi sie bardziej podoba praca zawieszenia na 18 calowych kołach niz na 16 calowych :) no ale każdy lubi co innego :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Ostro³êka
Do darcyn : ok 0,5l do 1l zależy jak jeździsz.


rufjan mogę to poprzeć racjonalnym myśleniem i swoim doświadczeniem bo jeśli masz 420Nm i tylnią pędną oś to jej oponę o 5cm szerszą to różnica jest niezauważalna przynajmniej ja jej nie czuję, nie wiem może się mylę na hamowni nie byłem , ze stoperem też nie jeżdżę ale głowę dociska tak samo do zagłówka jak wcześniej i prędkościomierz hula jak na 16-stkach. Może się nie znam no ale takie jest moje skromne zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 00:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Mieciu napisał(a):
jeśli masz 420Nm i tylnią pędną oś to jej oponę o 5cm szerszą to różnica jest niezauważalna


Ja jak przesiadałem się z 225/40/19 i 255/35/19 na 245/35/19 i 275/30/19 to różnicy też nie odczułem. Ale na tym samym pasie startowym wcześniej osiągałem 250 a po zmianie 240 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 02:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wszyscy piszą o subiektywnych odczuciach, a te jak wiadomo, są mało miarodajne :))

nic prostszego nie ma jak zmierzyc osiagi z kołami 16" a pozniej 18" - bedzie czarno na białym :))

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 12:33 
Frank napisał(a):
wszyscy piszą o subiektywnych odczuciach, a te jak wiadomo, są mało miarodajne :) )

nic prostszego nie ma jak zmierzyc osiagi z kołami 16" a pozniej 18" - bedzie czarno na białym :) )


Ja tam nie uwierzę, że z 16 na 18 z szerszym balonem nie ma różnicy :super: nie ma mowy, różnica jest, ale najwyżej nie na tyle, żeby była upierdliwa do normalnej jazdy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Frank, to chyba nie jest subiektywne odczucie:
Cytuj:
Ale na tym samym pasie startowym wcześniej osiągałem 250 a po zmianie 240 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
Frank, to chyba nie jest subiektywne odczucie:
Cytuj:
Ale na tym samym pasie startowym wcześniej osiągałem 250 a po zmianie 240 ;)


jechałes na tym samym paliwie, przy tej samej temperaturze i tych samych warunkach pogowodych ?(wiatr, cisnienie powietrza ) ..

wszystko to mogło wpłynac na pogorszenie rezultatu, nie tylko opony ;)

ale ogolnie wiadomo,ze wieksze koła osiagow nie poprawiają ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
darcyn te 18 o których piszesz to te z toru wiścigowego o których był jakiś temat wcześniej ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Frank, te same paliwo. Fakt teraz było z 16 stopni chłodniej, ale nawet z drugą osobą się wcześniej rozpędzałem do większych prędkości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Ja mam na lato 235/40/18, zimą 225/55/16 i różnica jest odczuwalna oczywiście. Może nie w ten sposób, że autko jest mułowate czy coś takiego, ale da się odczuć cięższe koła przy rozpędzaniu, kiedy autko się rozbuja nie odczuwam praktycznie różnicy. Myślę, że w dieselu różnica może byc mniej odczuwalna poprzez duży i nisko dostępny moment.

Plusem jest na pewno wygląd (rekompensuje wszystko) oraz to, że przyczepnosć jest nieco większa, ciężej spalić gumę (to akurat plus, bo na zimówkach kontrola trakcji mi szaleje), minusem straty w osiągach i przede wszystkim o 30% gorszy komfort jazdy niestety na mniejszych nierównościach, a na większych dziurach można nawet wybić sobie zęby. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL