BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54, M52TU, temperatura pracy silnika, termostat
PostNapisane: 28 marca 2009, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
witam,

mam pytanie, jakiś czas temu wymieniłem termostat z grzałką na nowy oryginalny, ponieważ stary był nieszczelny i przepuszczał przez obudowę przy wtyczce,
na starym termostacie temperatura mocno spadała przy ostrym dodaniu gazu, lub ostrej jeździe, czyli widać było że działa,
natomiast na nowym termostacie, w trasie czy jadę 100 czy 160 czy też mocno przyśpieszam temperatura jest od 90 do 93 st.
wczesniej potrafiła spaść do 80 st. i wydaje mi sie że wcześniej było dobrze.
teraz po ostrej jeździ włącza mi sie wentylator klimy, a wiem że nie powinien,
temepratura pracy jest w normie bo nie przekracza 95-96 st. (miasto)
92 - 94 trasa,
zastanawia to że włącza się wentylator klimy...
jak macie w swoich samochodach?
w szczególności silniki M52TU i M54

pompa wody była niedawno wymieniana,
wiskoza trochę wcześniej na nową sachs
pod tym względem układ sprawny,
czy nowy termostat i uszkodzony? a może sygnał z silnika?
jakies pomysły?

pozdrawiam
lukasz


Ostatnio edytowano 28 marca 2009, 23:12 przez lucadore, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Kolego termostat ma za zadanie utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika :D a moze kupiłeś po prostu z za dużą temperaturą otwierania? wiem że jak ja kupowałem do e36 były 2 rodzaje (nie pamiętam dokładnie) 87 czy jakoś tak i 92coś tam (dokładnie już nie wiem). może powinien być u Ciebie inny? a wentylator klimy ma chyba 2 prędkości. 1 do klimy a 2 to dodatkowe chłodzenie silnika.(przynajmniej u mnie tak jest e36) pozdrawiam

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
no i widzisz kolego,
mój wentylator klimy nie ma biegów a płynną regulację to po pierwsze,
po drugie mam dokładnie taki sam jaki był czyli na 97 st.

pytanie do kolegów co mają takie silniki :
1./ czy po ostrzejszej jeździe załącza się wentyaltor klimy?
2./ czy przy gwałtownym przyśpieszaniu temperatura spada poniżej 88 - 85 st.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
Kolego w mojej 530i M54 B30 temperatura utrzymuje się 2-3mm w prawo od środka i nie ma żadnych wachań. Wisko ,termostat i płyn nowe!

_________________
Jaco ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL