BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 04:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Co to za błąd (po skanie Carsoftem)
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Ostatnio robiłem sobie skan carsoftem i wywaliło następujące błędy, nigdy wcześniej takich nie miałem i nie wiem co oznaczają :niepewny:

DME/DDE

27 Additive mixture adaptation (idle), bank 2, control limit reached

35 Additive mixture adaptation (idle), bank 2, control limit reached

Co to może być u licha? :|

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
cos z przepływomierzem bodajze

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Przepływomierz wymieniałem ponad rok temu i jak wtedy skanowałem to był inny błąd odrazu wskazujący na przepływkę.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
niewiem gdzies na elektrodzie widziałem cos podobnego i chodziło o przepływomierz niewiem tak mi sie skojazyło

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Te błędy mogą wskazywac na nieszczelnosc w dolocie za drugim przepływomierzem. W każdym razie efekt jest taki, że do cylindra nie dociera taka masa powietrza na jaką wskazuje przepływomierz. Mogą to być też złe wskazania przepływomierza (jesli kupiles np nieoryginalny, moze byc tez zabrudzony lub zuzyty)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Przepływkę zakładałem ori używkę, ponad rok się spisywała, narazie wykasowałem błąd i zobaczymy czy wróci.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Wynika z tego opisu że padła ci sonda druga czyli za katalizatorem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 18:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
PAZUREK napisał(a):
Wynika z tego opisu że padła ci sonda druga czyli za katalizatorem


sonda za katalizatorem to:

oxygene sensor after catalyst


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 19:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Te błedy biorą się stąd że wartości adaptacji addytywnej (czyli przy wolnych lub małych obrotach, na wysokich używana jest adaptacjia multiplikatywna) wychodzą poza maksymalne wartości a AFR nadal jest nieprawidłowy - wartości te są dobierane na podstawie wskazań sondy lambda. Dokładne wartości adaptacji pozwoliłyby określić czy masz mieszaknę zbyt ubogą czy zbyt bogatą.

Przyczyny złego składu mieszanki to albo problem z układem dolotowym albo z układem paliwowym i trop qraxa wydaje się być trafny - trefna przepływka, lewe powietrze łapane za przepływką albo za mało/dużo paliwa. No chyba że jeszcze lambda pada ale to by raczej wyszło na kompie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 23:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kolega miał to kiedys ( Additive mixture adaptation - cyferki nie pamietam ) w 740 4.4 i przyczyną okazały sie zuzyte uszczelki pod kolektorem ssacym.
Przy czym tylko jedna strona łapała lewe powietrze - tam uszczelki mocniej puszczały lewe powietrze.
Ale przepływki i sond sprawdzic nie zaszkodzi.

Tomek- sondy zanim padną tak,ze wyskoczy bład w DME, potrafią dłuugo utrudniac zycie :))

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Frank napisał(a):
Ale przepływki i sond sprawdzic nie zaszkodzi.

Tomek- sondy zanim padną tak,ze wyskoczy bład w DME, potrafią dłuugo utrudniac zycie :))


Mogą to być obydwie sondy czy tylko ta za katalizatorem jak wspomniał kolega wyżej? Znasz może jakiś sposób na wytypowanie wadliwej sondy? Czy najlepiej odrazu zakupić nową i podmieniać?

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cobi , TY masz juz silnik LEV z vanosem ?

jesli nie to masz dwie sondy przed katami.

Najlepiej wymieniac je parami ;)

ale zanim to zrobisz ,warto przyjrzec sie na kompie czy pracują bez opoznien, nie wieszaja sie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Frank napisał(a):
Cobi , TY masz juz silnik LEV z vanosem ?

jesli nie to masz dwie sondy przed katami.

Najlepiej wymieniac je parami ;)

ale zanim to zrobisz ,warto przyjrzec sie na kompie czy pracują bez opoznien, nie wieszaja sie.


Moja jest ze stycznia bez vanosa, spróbuje podglądnąć w live dacie jak zmienia się napięcie. A w razie czego to można dostać takie sądy do 540-ki poza ASO, pamiętam że do byłej 325i kupowałem chyba NGK na allegro, miała takie same parametry, kosztowała 3x taniej, tylko wtyczkę trzeba było przełożyć.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Chyba wiem co było przyczyną tego błędu, mianowicie olej w gniazdach świec, wymieniłem uszczelki pokryw zaworów mimo iż robiłem to półtora roku temu ale u partacza który nie pomyślał że należy też wymienić uszczelki wokół świec :wstyd: Przy okazji wymieniłem wszystkie fajki, nowy olej Valvoline VR1 5W-50 i filtr powietrza (mimo że wymieniam zawsze wcześniej niż zaleca producent to byłem w szoku - nigdy nie miałem tak zasyfionego filtru :zdziwko: ). Po tych zabiegach autu przybyło chyba z 50KM, zupełnie inny samochód, cichszy, mocniejszy, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów wyraźnie zaczyna wciskać :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 11:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 46
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
obstawiam czujniki przeplywomierza dolotowego do wymiany
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 13:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Zrobiłem 200km i jak narazie błąd się nie pokazał, tak jaj pisałem wyżej, póki co lepiej chodzi i mniej pali :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL