BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Piszczenie po wymianie klockow i tarcz z przodu BMW 52
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Witajcie mam taki problem. Zamontowałem nowe tarcze i klocki hamulcowe na przód i jak hamuje w fazie końcowej słychać strasznepiszcze. Wie jaka może być przyczyna??

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
A czy dotarłeś hamulce? Jest wiele mozliwości..od wygięcia sie tarczy do skrzywienia blaszki przy klockach ktora w momencie hamowania może ocierac o tarcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Napisz jakie klocki zalozyles i czy je docierales po zalozeniu

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: piszczenie
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Niestety nie pamiętam jakiej firmy były te klocki a wszystko montowałem jakies 2tyg temu w jeden dzień klocki+tarcze i piszczenie zaczęło się pokilku dniach

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Ciężko kolego Ci cos doradzić
dodam od siebie tylko tyle ze jestem świeżo po wymianie klocków, chciałem textar bo szedł na pierwszy montaż ale sprzedający ich nie miał ale... zapewniał mnie ze lucas na 100% nie będzie piszczal i tak tez jest
po wymianie pierwsze 300 km to bylo docieranie klockow i trzeba hamować bardzo delikatnie
Cos kiedyś czytałem o jakimś przypaleniu klocków gdy się zahamuje bardzo mocno bez docierki ale.... czy to prawda i czy jest na to jakieś lekarstwo to nie wiem ;)

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
Głowne pytanie to czy dobrze dotarłes hamulce? Po założenu nowych tarczi klocków przez pierwsze 200-500 trzbea starac hamować sie delikatnie a nie hamulec w podłoge. Jeśli dotarłes hamulce tak jak nalezy to wina może byc w montazu.

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2009, 14:39 przez Gooooodfather, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: piszczenie
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
To chyba jednak wina w złym docieraniu no ale wiecie że nie zawsze się da hamować delikatnie bo zawsze nam ktoś wyskoczy i musisz hamowaćno i lipa...

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
No tak..ale można starać sie delikatniej :P To jasne że po Polskich drogach jeżdżą..rózni kierwocy. Ale jeżeli hamowałes tak ja na starych hamulcach to wiesz gdzie leży problem ;)
Jesli pomoglem-kliknij pomógł :)

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2009, 21:33 przez Gooooodfather, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 21:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam - juz kiedys gdzies tu pisalem -tylko oryginaly na przod do bmw-bo z nawet dobrej jakosci zamiennikami czasami piszczenie lub bicie moze sie zdarzyc -na poczatek jesli klocki zastepcze wyjmij je i na papierze sciernym nr 80 na prostej powierzchni przeszlifuj ich powierzchnie robocza -jesli nie pomoze wymien klocki na lepsze - a jak masz nowe tarcze to reklamuj to i to - nigdy po zalozeniu nowych tarcz i klockow nie zalecam klientowi ich ukladanie i docieranie -bo dobre ma byc dobre a poza tym wysmiano by mnie -bmw ma hamowac u juz - pozdrawiam i powodzenia -jesli cos pomoglem nie dziekuj -kliknij pom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 08:42 
Hmm jak pamiętam to przy clio nie docierałem klocków przez przejechanie 300 km z delikatnym chamowaniem.

10 razy delikatnie przychamowałem po rozpędzeniu do 40. Potem tyle samo delikatnie od 60 a potem jeszcze od 80. Potem 5-6 razy mocne ale bez zblokowania kół przy 80. na sam koniec ok 100 km/h też koło 5 razy przy bardzo mocnym chamowaniu (również bez blokowania kół). Miałem wtedy założone nowe tarcze i klocki. Śmierdziało warstwą ochronną jak diabli ale potem auto chamowało b. dobrze... jak na clio. Pamiętać o odstępach na ostudzenie tarcz i klocków między "seriami" hamowania.
Dzięki temu wiemy że mamy klocki i tarcze dotarte i to w jeden dzień :P.

Co nam po przejechaniu 300 km jak to może być jazda przez prerie?? Czy 4-6 hamowań coś zmieni?? NIE. Klocki Trzeba docierać coraz mocniej ale należy uważać żeby ich nie przegrzać bo się zrobi z nich "szkliwo" :P

P.S. Wiem, że to nie forum o francuzach ale lada dzień będę kupywał e36/30 325i ;)

Pozdroo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
opowiadacie jakies dziwne historie o tym docieraniu klockow ...
ja nigdy nie docieram i nie sadze zeby moj układ hamulcowy był gorszy od waszych ...
a piszczenie przez niedotarcie jest moim zdaniem wogole nie realne ...
poprostu kolega kupił jakieś klocki no name i dlatego piszcza :P

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam,

miałem taki sam objaw, klocki poszły do reklamacji ponieważ po ich demontazu okazało się że mają pęknięcia (a napewno ostro nie hamowałem)

może poświęć chwilkę czasu i zobacz jak twoje wyglądają

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Docieranie nie trwa 300km, max 30km i powinno byc ok. Tak jak koledzy wczesniej napisali, kilka razy delikatnie/jednostajnie przychamowac z 40-80km/h, czynnosc powtorzyc i jezdzic normalnie.

Czy piszcza hamulce zaraz przed zatrzymaniem czy niezaleznie od predkosci i sily hamowania?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: klocki
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Piszczą chwile przed zatrzymaniem...

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Ja bym proponował wyjąć klocki i delikatnie pilnikiem spiłować ranty okładziny mi takie coś pomogło a zaczął mi piszczec z tyłu po przejechaniu ok 5 tys km

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 23:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
zgadza sie -pilowanie rntow pomaga przy nowych klockach a starych tarczach -jesli to i to nowe problem lezy w ich jakosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 12:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Ja też wymieniałem wszystkie klocki i tarcze na nowe! piszczały delikatnie przy końcu hamowania... teraz zaczynają tego nie robić!! a więc muszą się dotrzeć! jeśli będą piszczały po przejechaniu 5000 km to na wymianę dawać!! albo zmiana klocków!
Może tez być tak że piszczą bo się nie wyczyściło tarczy przed założeniem... jest na nich jakaś warstwa ochronna którą trzeba zetrzeć benzyną!

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL