BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 lipca 2025, 05:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z ukladem chlodzenia 528i e39
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Witam! I od razu chcialbym zaznaczyc ze jestem nowu na forum,wiec jesli cos bedzie nie tak to prosze o wyrozumialosc. Zaczne od poczatku jak zaczal sie moj problem i co jest grane. Jestem szczesliwym posiadaczem e39 528i z 96 roku,samochod jest po prostu moja pasja i podoba mi sie pod kazdym wzgledem. Kolega mi powiedzial ze jak przesiadziesz sia na BMW z silnikiem 2.8 to nie zechcesz zmieniac na inny i chyba mial racje :) Ale do rzczy bo nie o to tu chodzi. Pewnego dnia sprawdzajac pod maska plyny i olej zauwazylem ze dosc malo jest plynu w chlodnicy,pomyslalem "skocze do sklepu ktoregos dnia to kupie i doleje". Traf chcial ze kolega ktory mnie podbuntowal chcial sie scigac bo twierdzil ze jego Focus 1.6 16v jest szybszy (bez komentarza prosze) no wiec mu udowodnilem i tak przycisnalem mojej Buni ze na kazdym biegu dochodzila do czerwonego pola az rozpedzilem sie chyba do 180 km/h i dalem spokoj bo Focusa nie bylo widac,potem zatrzymalismy sie na parkingi obaj,zgasilismy silniki a patrze a pod moim samochodem zaczyna sie robic jakas kaluza,wiec przede wszystkim sprawdzilem reka (potem jezykiem) co to jest,lepkie i slodkie czyli plyn chlodniczy,otworzylem maske i zobaczylem jak plyn ucieka korkiem od zbiorniczka,po chwili gdy juz przestalo otworzylem a tam zrobilo sie pusciutko w zbiorniczku. poszedlem wtedy z butelka do lazienki,nabralem wody,dolalem,odpalilem silnik a tutaj zaczelo wode wyrzucac dalej (wyrzucalo gora a nie pobieralo dolem)

Teraz pytanie- Co moglo sie stac??

Pierwsze moje odczucie to,ze poszla uszczelka pod glowica,ale myslae sobie moze nie bo silnik byl cieplutki zanim zaczalem sie scigac

Nastepne to pomyslalem ze moze sie zapowietrzyl bo bylo malo plynu i jak dalem Buni po garach to zalapala powietrza i dlatego ta checa. Kolega cos mi mowil aby pilnowac plynu bardzo dokladnie bo BMW lbi sie zapowietrzac jak jest malo

Poczekekalem az silnik ostygnie i dolalem wody,poodkrecalem odpowietrzniki i tak wrocilem do domu. Jak nalewalem to zeby odpowietrzyc musialem nalac pod korek i potem jak sie zatrzymalem zobaczylem ze wygonilo plyn ale nieduzo,zostalo tylko do tej kreski na srodku zbiorniczka i myslalem ze tak musi byc.Zrobilem test,przejechalem jakies 50km i bylo w porzadku,wszystko bez zmian lecz jak dzisiaj wrocilem z pracy i sprawdzilem to przewody byly twarde a po otwarciu zbiorniczka zobaczylem tylko troche na dnie. Tak wiec wzielem sie za ponowne odpowietrzanie,poczytalem o tym na forum i zrobilem tak jak pisali,ze na poczatku na zimnym dolac i odpowietrzyc a potem odpalic z wlaczonym ogrzewaniem na 32 stopnie i znowu dolewac i odpowietrzac,zrobilem tak marnujac przy tym chyba 3-4 litry plynu,potem zrobilem test jezdzac po miescie na 1 i 2 biegu tylko pomiedzy 2 a 3 tys obrotow,silnik sie nagrzal ale zauwazylem ze przewody znowu twarde,tak wiec odpowietrzylem i dolalem jeszcze raz i znowu zrobilem test i teraz jest jakby w porzadku,nic nie wysadzilo korkiem i wszystkie przewody byly gorace i miekkie.


Teraz moje pytania?

Co moglo sie stac po tym wyscigu?

Czy to tylko zapowietrzenie czy moze byc cos gorszego,jesli tak to jak to sprawdzic?

Czy wszystko zrobilem dobrze i czy musze zrobic cos jeszcze?

Na jakim poziomie powinien byc prawidlowo plyn w zbiorniczku?

Prosze o pomoc,bede pisal moje obserwacje jak zachowuje sie uklad chlodzenia.
P.S przepraszam,ze tak dlugo ale sadze,ze jesli wszystko opisze bedzie wszystkim latwiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj bylem w pracy,wrocilem podnosze maske a przwody zrobily sie twardawe a w zbiorniczku jest plynu 2/3 zbiorniczka,nie wiem co sie stalo z reszta,jak odpowietrzalem to byl pelny. Pomozcie co jeszcze moge sprawdzic,zrobic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 85
Lokalizacja: Redovan ES
Moje BMW: E61 535D
Kod silnika: M57D30TU2
a co się dzieje z płynem?masz jakiś wyciek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Kolego nie zwróciłeś uwagi na to czy ci jakoś zaczął dymić ostatnio?
Przegrzewa ci się czy temperatura stoi w pionie?
Sprawdzałeś stan oleju czy sie jakoś nie podniósł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Olej jest tak jak byl,temperatura stoi w pionie. Jesli chodzi o wycieki plynu to za pierwszym razem poszlo mi korkiem od zbiorniczka,teraz akurat nie wiem bo zajrzalem tylko po powrocie z pracy ale nic nie uciekalo. Wczoraj odpowietrzylem go,uzylem chyba ze 2,5 litra plynu a potem zrobilem rundke po miescie tak ze 3km na 1 i 2 biegu tylko na wiekszych obrotach i silniczek rozgrzal sie,wszystkie przewody byly cieple i miekkie ale jak odkrecilem po zatrzymaniu samochodu(na zapalonym) to dostalem troche cieplym plynem po reku ze zbiorniczka i lewy przewod zrobil sie zimny a po dzisiejszym powrocie z pracy sprawdzilem i przewody sa twardawe i w zbiorniczku jest mniej plynu. Kurde,nie wiem co robic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 10:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A czemu otwierasz zbiorniczek wyrównawczy na rozgrzanym silnik?
Przecież to logiczne, że ci płyn wywali. Tego się nie robi. Nigdy!!
Zbiorniczek jest półprzezroczysty i widać jaki jest stan tego płynu. A ty otworzyłeś go, wywaliło płyn i zapowietrzyło układ-dlatego węże stwardniały.
Stan płynu sprawdzasz tylko na zimnym silniku-najlepiej po nocy. Jeżeli jest stan po kreskę to oki a jak nie to dolewasz i potem już nie zaglądasz bo w miarę wzrostu temperatury jego poziom się podniesie-to logiczne. Dlatego nie nalewasz płynu pod korek tylko mniej-tak jak na tej kreseczce masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: SÂłupca
tak tak kolega ma racje,tylko na zimnym silniku się sprawdza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
mafia napisał(a):
tak tak kolega ma racje,tylko na zimnym silniku się sprawdza :)


I po co taki post??

Kolego wez kolege odpalcie silnik powiec mu zeby troche gazował a ty trzymaj za wąż i zobacz czy zwieksza sie cisnienie po dodaniu gazu (jezeli jest to bardzo odczówalne to mozesz sie zabierac za głowice)

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Chyba jest tak jak pisales El-Tomaso,popelniam blad odkrecajac zbiorniczek na rozgrzanym silniku i prawdopodobnie dlatego ponownie zapowietrzam uklad.W takim razie dzisiaj odpowietrze jeszcze raz i zobaczymy jakie beda weze jutro po powrocie z pracy.


Kełysz-mowisz,zebym zlapal za waz od chlodnicy tak? Ale ktory? Jak jutro znowu sie zapowietrzy to posprawdzam tak jak napisales i bede pisal dalej to co zaobserwowalem. Tylko mozesz mi wytlumaczyc to o czym napisales,co moze byc nie tak??

_________________
Sprzedam moje e39 528i. ANGLIK! Cena 5500zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
odpowietrzylem i zobaczymy co bedzie jutro.Mam nadzieje,ze bedzie git bo w srode czeka mnie trasa 450km wiec nie chcialbym zadnych niespodzianek :) Jak sadzicie,jesli nawet uklad by sie zapowietrzal dalej moge jechac w tak dluga trase?

_________________
Sprzedam moje e39 528i. ANGLIK! Cena 5500zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: to samo a nawet gorzej
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Witam Panów. U mojego ojca w Buni 2.8 motor jest to samo a nawet gorzej. Ojciec raczej jeździ spokojnie,rzadko obrotomierz wychodzi poza 3 tyś więc nie ma mowy o katowaniu. Ostatnio jechał i temperatura momentalnie wskoczyła na czerwone pole (wywalało wode itp.). Wymieniliśmy termostat z obudową bo była uszkodzona ale to nic nie dało. Po przejechaniu 15 km było ok aż nagle wskazówka temperatury poszła szybciej w górę niż obrotomierz. Zauważyłem na plamie płynu również kropelki oleju czyli chyba,a raczej na pewno poszła głowica. Czy wiecie ile kosztowałaby naprawa tej głowicy,czy nie bawić sie w to i od razu wsadzić nowy motor? Moze ktoś z Was ma lub wie gdzie można kupić taki motor w rozsądnej cenie? :(

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
No niestety u Twojego ojczulka jest chyba gorzej bo u mnie plyn tylko pierwszy raz sam poszedl gora a pozatym wskazowka od temperatury caly czs stoi w pionie. Ja bede sprzedawal swoja na czesci bo teraz aktualnie jestem w Anglii,mam anglika a jak wroce pewnie we wrzesniu do Polski to albo sprzedam komus w calosci albo na czesci,ale domyslam sie ze to pewnie przy dlugo bo Tobie potrzeba juz teraz:)

_________________
Sprzedam moje e39 528i. ANGLIK! Cena 5500zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Alhazar napisał(a):
Czy wiecie ile kosztowałaby naprawa tej głowicy
Myślę że w 1000 bez problemu się wyrobisz. Nawet jeśli będzie trzeba głowicę planować. No chyba, że jest gdzieś pęknięta to wtedy lipa, ale to bardzo rzadko się zdarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ja w niedziele mialem taki przypadek ze wywalilo mi korek do odpowietrzania (wczesniej go go ruszylem i musial sie poluzowac) zapowietrzylo mi uklad ale tak na trasie przy 120km/h temp wahala sie od 90 do 120 stopni ale potem doszla na czerwone i gejzer przez ten malutki otworek ;/

wrocilem jakos do domu zalozylem koreczek od e30 osadzilem go na kleju silikonowym poczekalem do dzis az klej wyschnie i dzis ponad pol godziny odpowietrzalem recznie gniotac weze i sie odpowietrzylo i teraz wskazowka idealnie w pionie jest... :)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki koledzy za podpowiedzi,podziekowania poszly :) Odpowietrzylem jeszcze raz tylko tym razem postawilem bawarke na ostrej gorce przodem go gory a wtedy tego nie robilem.Jak narazie wszystko jest cacy,dwa dni jezdze i plyn nic sie nie zmienia a przewody mieciutkie jak swieze buleczki,wiec mam nadzieje,ze bedzie dobrze.Jutro robie trase 450 km to zapisze spostrzezenia:)

_________________
Sprzedam moje e39 528i. ANGLIK! Cena 5500zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie,zrobilem juz ponad 2 tys km od momentu kiedy mialem problem,wiec chialem zapisac spostrzezenia aby bylo na przyszlosc dla innych. Tak jak sie okazalo uklad byl tylko zapowietrzony i po odpowietrzeniu na duzej gorce przodem do gory wszystko jest w jak najlepszym porzadku.przewody ciagle mieciutkie i plynu nie ubulo ani troche. Dziekuje wszystkim za pomoc i zamykam temat!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z ukladem chlodzenia 528i e39
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 15:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 528i
Kod silnika: 2.8
ja mam taki sam problem tylko ze powymienialem wszystko co bylo mozliwe termostat pompa wody chwodnica z wezami czujnik temperatury sprawdzona wiskoza i na koniec uszczelka pod glowica problem jednak pozostal a na dodatek jak lapie temperature rozlacza mi moc gdzies tak o polowe moze ktos z was ma racjonalne wytlumaczenie bo mechanicy rozlozyli rece a ja szkoda mowic i na dodatek jestem nim teraz w szkocji czekam na komentarze .dodam jeszcze ze silnik nie jest zarzniety niema zatnych luzow tlokach nie bierze oleju to tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z ukladem chlodzenia 528i e39
PostNapisane: 22 sierpnia 2011, 09:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Może wszystkiego nie wymieniłeś, są jeszcze te dodatkowe pompki obiegu, może one są już niewydajne albo pompa wody mimo że nowa jest do bani. Albo nieskutecznie odpowietrzasz.... bo to wcale nie takie proste...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL