BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] zamulone 320d
PostNapisane: 22 marca 2009, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
witam
Może tutaj uda mi sie znalezc rozwianie :)
borykam sie od jakiegoś czasu z tym problemem,mianowicie do 2 tyś mam wrażenie że samochód jest jakiś zamulony bo później już włącza sie turbo i normalnie idzie ogólnie ponoć do 2 tyś nie są zbyt zrywne ale coś widzę że jest nie tak.Jak jade i wskazowka zaczyna spadac
poniżej 2 tys to czasem czuć jakby coś go przytrzymywało a powyżej już jest ok.Zauważyłem tez jak na postoju wcisnę gaz to przy 1.5 tyś obrotów czuć jakieś szarpniecie.Spalanie jest normalne byłem na kompie ale nic nie wykazało przeczyścili tylko zawór EGR bo ponoć było trochę zasyfiony ale tak na dobra sprawę to to nie pomogło
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Niech mechanik sprawdzi wydajność pompki paliwa w zbiorniku,powinna dawac ciśnienie 0,5(bar).

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
a jakie jeszcze mogą być objawy niskiego ciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 01:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
a przepływkę wyeliminowałeś z grona podejżanych podzespołów ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
nie sadze żeby to było to bo pali ok 5,5 litra i gdzieś usłyszałem ze gdyby to była przepływka to nie reagowałby od razu na gaz czy coś takiego a tutaj słabo sie rozkręca sie do 2 tyś na 3 i 4 biegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 18:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
beniamin65, poszukaj na forum podobnych tematow o dolegliwosciach diesli jest pełno chociaz by kilka postow nizej:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43575

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 00:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
Kuba3.5 napisał(a):
Niech mechanik sprawdzi wydajność pompki paliwa w zbiorniku,powinna dawac ciśnienie 0,5(bar).



rozwin te myśl - jak pompka wstępna może spowodować takie objawy ...? 8/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Kumpel przy swojej buni miał identyczne objawy,mechanik różne cuda na kiju wymyślał , na koniec wymienił pompe paliwa w zbiorniku i po problemie.Podawała za małe ciśnienie.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
a jak sie dostać do tej pompy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Według mnie tu nie ma nic do rzeczy pompka wstępna, pompa robocza tak bo ona daje odpowiednie cisnienie. Kolego a może nastawnik pompy wtryskowej daje popalić.
Mianowicie chodzi o kont wyprzedzenia wtrysku.
A pompke wstepna masz pod tylnym siedzeniem bodajże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
Kuba3.5 napisał(a):
Kumpel przy swojej buni miał identyczne objawy,mechanik różne cuda na kiju wymyślał , na koniec wymienił pompe paliwa w zbiorniku i po problemie.Podawała za małe ciśnienie.


taa, a na wysokich obrotach chodzi dobrze i nie potrzebuje cisnienia?... :mur:

bzdury

w 320d padnieta pompa wstepna objawia sie sporadycznym gasnieciem silnika. tyle.

beniamin65, co do Twojego problemu to faktycznie moze byc kąt wyprzedzenia wtrysku ale to powinno wyjsc na kompie. Zaworek EGR piszesz ze wyczyszczony, a ten przy Turbo tez?

No ale też nie wiemy na jakim kompie byłes. Stwierdzenie ze 'nic nie wyszło' to troche za mało jak na wynik DOBREGO badania komputerowego (mam tu na myśli INPE czy GT1) , bo co by to nie było to na kompie powinny byc widoczne jakieś objawy - jesli nie w postaci błedu, to w postaci złych wartosci np. mieszanki, dawki powietrza, paliwa czy kąta ustawienia wtrysku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
jakiś tydzień temu udzieliłem szerokiej odpowiedzi na podobne pytanie - poszukaj sobie, przyczyny w kolejności prawdopodobieństwa:

- filtr podciśnieniowego mechanizmu sterowania osprzętem silnika /musi być krystalicznie wręcz czysty/

- sterownik hybrydowy osławionej pompy VP44 /żadne nastawniki - to nie TDS :D /
[swoją drogą wielkie świństwo zrobili bawarczycy swoim klientom, montując ten cud techniki do dwulitrowych dieselków - to ten sam element który przyczynił sie do tego że opel odszedł prawie w całości od produkcji silników wysokoprężnych na rzecz kupowania ich u fiata /CAŁKIEM UDANYCH/ nie licząc cudów w rodzaju 2,2 - czy nie mogli wzorem 2,5d i 3,0d zastosować CR ???]

- przepływka /nadają się tylko oryginalne z serwisu, inne do kubła/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
wczoraj poczytałem o teście z ekonomizerem nie wiem na ile to jest wiarygodne ale dzisiaj sprawdziłem rozpędziłem na 3 i przy 2.5tyś obr. wrzuciłem 4 gaz w podłogę i wyszło max 14litrów później to samo wrzucając 5 tez przy 2,5 tyś i wyszło 10litrów i tak parę razy a z tego co czytałem to powinno być 20 i chyba 15 a tak po moich wynikach oznaczałoby niby przepływke do wymiany.Ale z drugiej strony objawy walniętej przepływki to tez większe spalanie i chyba nierówne obroty na biegu jałowym?A z tym jest wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 23:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
sorka za pomyłke :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
beniamin65 napisał(a):
wczoraj poczytałem o teście z ekonomizerem nie wiem na ile to jest wiarygodne ale dzisiaj sprawdziłem rozpędziłem na 3 i przy 2.5tyś obr. wrzuciłem 4 gaz w podłogę i wyszło max 14litrów później to samo wrzucając 5 tez przy 2,5 tyś i wyszło 10litrów i tak parę razy a z tego co czytałem to powinno być 20 i chyba 15 a tak po moich wynikach oznaczałoby niby przepływke do wymiany.


niech mod to podwiesi w tym temacie na pierwszego kwietnia

Ludzie ogarnijcie się, jeden pisze że nastawnik w pompie wtryskowej nastawia kąt wtrysku a drugi testuje przepływkę ekonomizerem. Widziałem na allegro wahadełka dla energoterapeutów - może przydadzą wam się one w diagnozowaniu usterek waszych pojazdów ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: wrocÂław/oslo
w końcu problem zniknął okazało sie ze problemem była jakaś kierownica turbiny.2 minuty i uzdrowił mi kolega samochód,śmiga że aż chce sie jeździć. :rotfl:
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wolica
Moje BMW: E60 520d
Kod silnika: M47
beniamin65 - Witam, czy możesz zorientowa się dokładniej i opisać gdzie jest ta kierownica turbiny ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
Chyba chodzi o zawór sterowania turbiną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
Kierownice spalin w turbinie, a elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny to dwie różne rzeczy.
Kierownice znajdują się w części gorącej turbosprężarki i żeby się do nich dostać i wyczyścić, trzeba turbinę wymontować i "rozpołowić" część gorącą.
A elektrozawór - łatwo znaleźć idąc tropem wężyka podciśnienia od gruszki w turbinie właśnie do tego elektrozaworu. Temat dotyczący jego czyszczenia jest na forum.
Warto wyczyścić również elektrozawór sterujący zaworem EGR i w ogóle cały kolektor dolotowy wraz z czujnikiem ciśnienia doładowania, znajdującym się w jego tylnej ściance. W wielu przypadkach utraty mocy to pomaga.

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Włanczający się tryb awaryjny i zbyt pózne załanczanie turbo
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: piotrkow
Witam wszystkich może tutaj mi ktoś wreszcie pomoże, kupiłem BMW 320 D 150 km z uwalonym motorem , po wymianie silnika i turbiny , wyskoczyły następne problemy z którymi nikt nie może sobie poradzić, po pierwsze auto zaczyna przyspieszać dopiero jak osiągnie 2500 tyś obrotów do 2500 tys wydaje mi się ze to auto wogóle nie przyspiesza, po drugie bardziej denerwujące podczas gdy wcisnę przy niskich obrotach mocno pedał gazu auto wchodzi w tryb awaryjny, zaświeca się kontrolka od świec, po wyłączeniu i włączeniu auta auto jedzie normalnie, do ponownego raptownego wciśnienia gazu, robi się to raz na jakiś czas, na kompie wyskakuje komunikat o zbyt małym ciśnieniu wtrysku , ( wszystkie wtryski były sprawdzane, wymieniałem filtr paliwa, czyszczony był zawór), auto poza tym troche dużo pali po mieście w okolicach 10 litrów( chyba że to normalne)

_________________
marek


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2009, 21:52 przez marekpiotrkow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL