BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E53] stracił moc, dziwne odgłosy, kopic na biało
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
Witam
Mam problem z silnikiem tego samochodu.Samochod ma przejechane 145 tys km,dzisiaj jadac pod gorke z predkoscia ok 60 km/h nagle stracil moc,slychac dziwne odglosy (zgrzytanie) od strony turbosprezarki,samochod kopci na bialo.Mozliwe ze to sprezarka?
Przebieg samochodu jest na 100% oryginalny.


Ostatnio edytowano 3 maja 2009, 21:28 przez piotrek78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na turbinę nie ma reguły: w jednym aucie "pada" przy 100tkm w innych ma 300tkm i dalej chodzi. Z obajwów jakie opisujesz może to być turbina lub zsunął się przewód od intercooler'a

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Turbina, waz od intercoolera nie zgrzyta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
najgorsze jest to ze zrobilem nim dopiero 4tkm odkad kupilem.
Ale tak nagle by sie zajechala ta turbina?,cos innego nie moze byc?
Z tym kopceniem to nie tak tragicznie,ledwo zauwazalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bywa gdy kupujesz uzywanego turbodiesla, nie wiesz czy poprzedni wlasciciel go nie palowal na zimnym silniku, czy chlodzil turbine...

Jezeli halasuje troche i troche kopci, oddaj ja do regeneracji czym predzej - pozniej poprostu koszty beda wieksze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
chyba zdecyduje sie na nowa,z regenerowanymi nie ma problemu w pozniejszym czasie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 14:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
biale spaliny? diagnoza jest prosta pekla ci glowica lub uszczelka pod glowica pozdro

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 15:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
stawiam na uszczelkę pod glowicą

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Zanim wystawicie te swoje "diagnozy" wypadaloby zapytac kolege, czy ubywa mu plynu chlodzacego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 16:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
jak kopci na biało, to pali olej. więc pewnie padło turbo. może jakiś wąż się zsunął i wpadło do turbo zanieczyszczenie, wirnik szlag trafił, przy okazji padło uszczelnienie. takie jest moje eksternistyczne przypuszczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
A jak pali olej to czasem nie na jasnoniebiesko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
DarPiet napisał(a):
stawiam na uszczelkę pod glowicą

werner18 napisał(a):
Zanim wystawicie te swoje "diagnozy" wypadaloby zapytac kolege, czy ubywa mu plynu chlodzacego.

nic nie ubywa,pozatym "fachowcy" chyba nie czytaja dokladnie.Pisalem ze przy probie przyspieszania,dodania gazu na luzie w okolicy turba slychac ogromny halas,jak by lopatki od turbo o cos ocieraly,wieksze obroty,wiekszy halas.
Jutro zawoze na serwis,dzwonilem dzisiaj i moze przejdzie na gwarancji,bo skonczyla sie zaledwie 2 tygodnie temu,wiec serwis sie zobowiazal ;)
Pozatym mysle ze objawy uszczelki pod glowica,czy tez peknietej glowicy nie wyskakuja w 2 sekuny,prawda?
A to sie stalo wlasnie w 2 sekundy,wczesniej nie halasowalo nic,nie dymilo nic.
variant napisał(a):
biale spaliny? diagnoza jest prosta pekla ci glowica lub uszczelka pod glowica pozdro

:rotfl: z jaka pewnoscia to napisales,pewnie nie czytales postow,zgadlem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 23:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
otoz czytalem przy zdmuchnietej uszczelce turbo wydaje duzy odglos bo nie ma kompresji i swista stad ten halas :hyhy: takze ci sie nie udalo :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
variant napisał(a):
otoz czytalem przy zdmuchnietej uszczelce turbo wydaje duzy odglos bo nie ma kompresji i swista stad ten halas :hyhy: takze ci sie nie udalo :]

tylko ze u mnie nie swista tylko zgrzyta :P
wiec wedlug ciebie jakie sa objawy padnietego turbo?
jednak nie czytales dokladnie ;)
Tak czy inaczej pierwsza rzecza jaka jutro beda robic to zmierzenie cisnienia doladowania,wiec wszystko sie wyjasni jutro.
Napisze jutro co jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 08:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
jak wszystko wiesz to po co pytasz innych o zdanie?
moze podepnij pod komputer to wiecej sie dowiesz?

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
piotrek78 napisał(a):
Tak czy inaczej pierwsza rzecza jaka jutro beda robic to zmierzenie cisnienia doladowania,wiec wszystko sie wyjasni jutro.
Napisze jutro co jest.


Bardzo dobrze zrobisz, bedzie informacje dla innych osob z podobnym problemem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
DarPiet napisał(a):
jak wszystko wiesz to po co pytasz innych o zdanie?
moze podepnij pod komputer to wiecej sie dowiesz?

niestety ale wszystkiego nie wiem i ty zapewne rowniez ;).Negowalem tylko diagnozy twoje i @variant,bo stawialiscie na uszczelke pod glowica i to z pelnym przekonaniem.Otoz dzisiaj samochod zawiozlem do serwisu,diagnoza-turbosprezarka do wymiany.Pytalem rowniez o glowice i uszczelke.Uklad chlodzacy zostal sprawdzony na szczelnosc i jest wszystko w porzadku.Turbo wymienione na gwarancj,chociaz ta minela 2 tygodnie wczesniej ;).
Chcialem tylko zwrocic uwage na opinie takich ludzi jak ty i tobie podobni "fachofffcy ;) " ,dlatego ze ja odstawilem samochod do ASO i panowie sprawdzili wszystko dokladnie,ale jezeli ktos dlubie sam przy samochodzie lub korzysta z uslug malo wykwalifikowanch warsztatow,to albo dostaje depresji po twojej diagnozie,albo dlubie sam psujac do reszty.
Poza tym pytajac czy to turbina mialem opinie mechanikow,ktorzy samochod slyszeli,ale zapytalem aby sie upewnic.
Tak wiec nasuwa mi sie tylko jeden cytat w tej chwili na mysl
Cytuj:
blogoslawieni ci,co nie maja nic do powiedzenia i nie ubieraja tego faktu w slowa.

Pozdrawiam i zycze udanych diagnoz ;)
Dla mnie temat do zamkniecia i dziekuje i zarazem gratuluje tym,ktorzy zdiagnozowali prawidlowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 07:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
piotrek78 napisał(a):
niestety ale wszystkiego nie wiem i ty zapewne rowniez

dokładnie, po to wlasnie jest to forum.

piotrek78 napisał(a):
bo stawialiscie na uszczelke pod glowica

bo przerabialem to w 320d, byly takei same objaawu i bylo to wlasnie to..
piotrek78 napisał(a):
ktos dlubie sam przy samochodzie lub korzysta z uslug malo wykwalifikowanch warsztatow

uwierz mi ze malo kto chyba dlubie przy 2-3-4 letnich autach sam, od tego jest ASO i mechnicy,

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
DarPiet napisał(a):
uwierz mi ze malo kto chyba dlubie przy 2-3-4 letnich autach sam, od tego jest ASO i mechnicy,

alez zgadzam sie z toba,ale tacy nie szukaja porad celem naprawy domowym sposobem,tacy zawoza do ASO.Chodzi mi o wiekszosc userow tego forum,ktorzy dlubia wlasnie we wlasnym zakresie,nie majac niekiedy o tym zielonego pojecia i diagnozy typu "glowica padnieta","Uszczelka pod glowica" moze ich wpedzic w wysokie maliny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] stracił moc, dziwne odgłosy, kopic na biało
PostNapisane: 7 września 2011, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320d
Cóż gościowi dziękujemy za opis tematu, ale jechać po chłopakach nie miał co. Cóż nie którzy nie mają tyle kasiuty i dlatego radzą sobie sami na tyle ile mogą. Pozdrawiam.

_________________
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL