BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 10:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z kontrolką ciśnienia oleju e 46 320d 99r
PostNapisane: 10 maja 2009, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
Witam

BMW e46 320d 136PS 99r

mam dosyć poważny problem z lampką ciśnienia oleju (czerwona) otóz wszystko było ok az do momentu wymiany oleju oraz filtra oleju - tutaj sie blizej skupimy, gdyż kupując nowy filtr oleju sprzedający pomylił filtry, dodam że był nieco wyzszy i nie mial otworów na dwa uszczelnienia, które stary miał na dole i górze. Zbytnio nie przywiozałem wagi do tego problemu gdyz pomyslame ze moga byc inne typy, które takze pasuja. Wtrace jeszcze ze wszystko sam robiłem, przy dokrecaniu filtra oleju pod koniec byl maly opor ale dokrecilem gdyz widac bylo ze uczszelka jeszcze nie dolega. Po odpaleniu auta , wczesniejszym sprawdzeniu na bagnecie poziomu oleju. pali sie na biegu jalowym kontrolka cisnienia oleju, jednakze jezeli przygazuje w okolicy 2000 tys obr/min to kontrolka gasnie jest ok. Po tym zabiegu zaniepokoil mnie ten filtr oleju i spusclem olej raz jeszcze i odkrecilem filtr oleju okazalo sie ze szlusznie tam zajzalem gdyz odlamala sie przy dokreceniu plastikowa koncowka filtra ktora jest zintegrowana caloscia na nakretce filtra, polamana kocowke zamieszczam na zdj. tylko zeby byla widoczna trzeba byc zalogowanym. Odrazu wyrzucilem nowy filtr i zalozymem stary gdyz nie moglem kupic juz dobrego bo bylo po 18h. oczywiscie wyciagnelem ten polamay plastik w ksztalcie stożka ale kontrolka cisnienia z starym dobrym filtrem w dalszym ciagu sie pali. Dodam ze obecnie tak jezdze

w zwiazku tym czy ta koncowka na przedstawionym przeze mnie zdj ma wplyw na cisnienie oleju czy poprostu przypadek ze wtym czasie padl czujnik cisnienia, gdyz kupione auto przez mnie nie mialo informacji na tema poprzedniego oleju zalanego. Po krotkich konsultacjCG ZDECYDOWALEM SIE ZALAC 10w/40 byc moze to jest przyczyna . czekam na wasze sugestie?? z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
A kręciłeś chwilę rozrusznikiem bez odpalania? Z dieslami tak należy zrobić, po wymianie oleju aby wytworzyć lepsze ciśnienie oleju w układzie.

10W-40 jest neutralny, ale możliwe że był rzadszy (5W) stąd takie objawy z lampką ciśnienia oleju.
Przede wszystkim wymień na nowy filtr i zobacz co się będzie działo. Warto jednak sprawdzić ciśnienie oleju manometrem.

Cytuj:
w zwiazku tym czy ta koncowka na przedstawionym przeze mnie zdj ma wplyw na cisnienie oleju czy poprostu przypadek


Coś Ci nie wyszło dodanie tego zdjęcia

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
Przepraszam za brak foto, podaje link:http://ostry.szefo.w.interia.pl dodam ze odpalany silnik byl pierw na nowym filtrze, porzez dokrecenie pekla kocowka przedstawiona na zdj. obecnie zalozylem stary filtr oleju bez tej koncowki kontrolka cisnienia dalej swieci, chociaz tez nie wiadomo czy wczesniej nie bylo pelnego syntetyku, tylko prosilbym o porade czy ta wylamana koncowka ktorej teraz nie ma w filtrze pelni istotna funkcje, bo byc moze przez nia czajnik zerwony sie zapala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
http://ostry.szefo.w.interia.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
http://ostry.szefo.w.interia.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
matism2, jak po niedzieli na forum wrócą tęgie umysły to zapewne dostaniesz więcej informacji oraz po uszach za ten filtr :rotfl:
Cytuj:
kupując nowy filtr oleju sprzedający pomylił filtry, dodam że był nieco wyzszy i nie mial otworów na dwa uszczelnienia, które stary miał na dole i górze. Zbytnio nie przywiozałem wagi do tego problemu

Jak stary był inny niż ten co miałeś w ręce to po coś go pakował w obudowę :wstyd: o dokręcaniu na siłę już nie wspomnę :super:
Dla mnie są dwie opcje, albo nie cały ten plastik wyciągnęłaś i coś zablokował, albo ktoś przed sprzedażą nalał do silnika doktorka bo pompa nie daje takiego ciśnienia jak trzeba :zdziwko: Olej 10W40 na pewno nie jest przyczyną.
Jazda ze świecącą kontrolką smarowania to nie jest mądra rzecz ;)

kwansterp,
Cytuj:
A kręciłeś chwilę rozrusznikiem bez odpalania? Z dieslami tak należy zrobić, po wymianie oleju aby wytworzyć lepsze ciśnienie oleju w układzie.

Tak należy robić i robi się (po wymianie oleju) nie tylko w dieslu i nie po to żeby wytworzyć lepsze ciśnienie oleju w układzie, ale po to żeby układ smarowania napełnił się olejem ponieważ filtr oleju jest pusty, a wszystko co wlałeś do silnika spłynęło do miski olejowej. Ale to tak w ramach wyjaśnienia :P

P.S. matism2, zmierz ciśnienie oleju na jakimś warsztacie, będziesz miał pewność czy to czujnik (mało prawdopodobne), czy rzeczywiście pompa na biegu jałowym ma słabe ciśnienie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
podziekowal serdecznie za szybka odpowiedz, wiesz kupujesz filtr w renomowanym sklepie wydawalo by sie za ma sie ta pewnosc i zaufanie do sprzeajacego, a teraz trzeba gdybac niestey.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: sugestie co do wyłamanego plastika z foto??
PostNapisane: 10 maja 2009, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polkowice
sugestie co do wyłamanego plastika z foto pełni on jakas istotna role w filtrze oleju??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL