matism2, jak po niedzieli na forum wrócą tęgie umysły to zapewne dostaniesz więcej informacji oraz po uszach za ten filtr
Cytuj:
kupując nowy filtr oleju sprzedający pomylił filtry, dodam że był nieco wyzszy i nie mial otworów na dwa uszczelnienia, które stary miał na dole i górze. Zbytnio nie przywiozałem wagi do tego problemu
Jak stary był inny niż ten co miałeś w ręce to po coś go pakował w obudowę

o dokręcaniu na siłę już nie wspomnę
Dla mnie są dwie opcje, albo nie cały ten plastik wyciągnęłaś i coś zablokował, albo ktoś przed sprzedażą nalał do silnika doktorka bo pompa nie daje takiego ciśnienia jak trzeba

Olej 10W40 na pewno nie jest przyczyną.
Jazda ze świecącą kontrolką smarowania to nie jest mądra rzecz
kwansterp,
Cytuj:
A kręciłeś chwilę rozrusznikiem bez odpalania? Z dieslami tak należy zrobić, po wymianie oleju aby wytworzyć lepsze ciśnienie oleju w układzie.
Tak należy robić i robi się (po wymianie oleju) nie tylko w dieslu i nie po to żeby wytworzyć lepsze ciśnienie oleju w układzie, ale po to żeby układ smarowania napełnił się olejem ponieważ filtr oleju jest pusty, a wszystko co wlałeś do silnika spłynęło do miski olejowej. Ale to tak w ramach wyjaśnienia
P.S.
matism2, zmierz ciśnienie oleju na jakimś warsztacie, będziesz miał pewność czy to czujnik (mało prawdopodobne), czy rzeczywiście pompa na biegu jałowym ma słabe ciśnienie
