BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] manual - czy automat
PostNapisane: 10 marca 2008, 22:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: polska
Witam, chcę zmienić betę na e39 528. Znalazłem taką co mi pasuje, ale automat, zawsze byłem za manualem... proszę doradźcie mi coś na ten temat, jak jej awaryjność, bo wersje są różne... Z góry DZIĘKUJĘ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2008, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam 530d automat. Sam się upierałem zawsze przy manualach ale trafiłem dobry egzemplarz w automacie no i kupiłem. Przez pierwszy tydzień była rozpacz. Po miesiącu pogodziłem się z losem a po dwóch nauczyłem się tym jeźdźić. W odróżnieniu od wszystkich jakoś zalety automatu w korku nie przekonują mnie zbytnio. co za różnica czy wciskasz hamulec czy sprzęgło... Za to w długich trasach (które robię często) jest to naprawdę wygodne. Można jednocześnie prowadzić, gadać przez telefon, jeść i pić :) Nigdy nie jeździłem jakoś zbyt płynnie manualem a raczej rajdowo:) a automat jeździ bez szarpnięć. To w efekcie powoduje, że po całym dniu spędzonym w samochodzie masz jeszcze siłę wyskoczyć na drina z chłopakami. Za to w mieście powajchowałbym i pojeździł między powolniejszymi (99% ruchu drogowego). Moja rada jest taka: jeżeli pracujesz samochodem i spędzasz w nim dużo czasu to kup automat. Jeżeli nie pokonujesz wielkich przebiegów a samochód traktujesz bardziej jako pasję i zabawkę to zdecydowanie manual!

[ Dodano: 11 Marzec 2008, 00:08 ]
PS. Zrobiłem 50 tys km od sierpnia 2007 do teraz. Dodam że moja beta jest sczipowana (220KM 470Nm) a mimo to żadnych problemów ze skrzynią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 00:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
powiem tak

Miasto: bardzo wygodnie, korki ciebie nie interesuja, slcuchasz muzyki, rozsiadasz sie w fotelu, pełen relaks :D Jak nie lubisz sprintow, to nie musisz stresowac sie zmiana biegow... jak lubisz szybciej, wbijasz mocniej pedal - ot co :)

Trasa: jesli posiadasz jeszcze tempomat, to ci prawa reka wystarczy zeby ogarnac cale auto :) wypoczynek nog na trasi kilkuset km to swietna sprawa...

Psuc sie moze jak kazda inna czesc. Jesli dobrze traktowany (nie pilowany na zimnej skrzyni etc., przerzucanie manetka z P na R itp. na 100% stojacym aucie) to wieksze szanse na powodzenie misji :)

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 07:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 750i
Kod silnika: M70B50
Ja też mam automat ale w E34 .Powiem tak jak wszędzie są plusy i minusy Plusem automatu to jest to silnik trudniej zajechać /choć są agenty co to potrafią/, rozmowa przez telefon i smsy super/choć karane/ nie musisz myśleć o biegach sama biegi zmienia /taka Zosia samosia/ :P Minusy to to ,że nie ty decydujesz jaki bieg i przyśpieszenie , skrzynia jak się zwali dużo większy koszt naprawy/ jak dbasz o nią to spoko pojeździsz długo/ no i trochę więcej je paliwka .Moja styczność z skrzynią automat była koszmarem bo nawyki pozostają niestety .Przy 80km chce zmieniac bieg daje na sprzęgło którego nie ma i nagle auto staje prawie w miejscu pisk opon zdziwionko ,szok bo to hamulec :zly: a szczęście że za mną nikogo nie było :hyhy: .Rada na początek daj nogę pod siedzenie aby nie kusiła do wciskania nie istniejącego sprzęgła .Moje tam takie przemyślenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 07:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Automat wspaniała sprawa ja mam w 635csi. Jedziesz sobie wśród autem, relax, widzisz szparkę że musi depnąć i można zmienić pas, tylko gaz wciskasz odpowiednio i auto RURA i do przodu.

Manual też bajka, dojeżdżasz do zakrętu, redukcja, ogień i boczek :D


Niestety niezaprzeczalnym faktem jest to że automaty się psują a o uszkodzeniu skrzyni manual jeszcze nie czytałem topicu na forum BMW... :zdziwko: Wiadomo psuje się wszystko ale.... automat częśćiej :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 08:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
dorka napisał(a):
Minusy to to ,że nie ty decydujesz jaki bieg i przyśpieszenie


Ale mowimy o e39 (5cio biegowej +1) i adaptacyjnej skrzyni (AGS) - wiesz na jakim biegu jedziesz, jak chcesz dac bieg na nizszy lekko popuszczasz gaz, chcesz ognia to do podlogi i za sek. widzisz, jak juz obroty pna sie szybko do gory...

Generalnie, po krotkim czasie jezdzisz tak jak TY chcesz, a nie jak chce skrzynia.
Oczywiscie, nie porownuje to do manula (jest tryb M/S: manetka w przód - bieg do gory, manetka w dół - redukcja). Mozna wyklad machnąć na tema tej skrzynki.
Byle by sie nie psula :D

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 18:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: polska
Cytuj:
Rada na początek daj nogę pod siedzenie aby nie kusiła do wciskania nie istniejącego sprzęgła .Moje tam takie przemyślenia


dzięki za rady, ale źle sformułowałem pytanie. Głównie chodziło mi o awaryjność, spadek mocy i zgranie automatu w tym aucie.
Zawodowo jeżdżę 12- biegowym IVECO w automacie więc o jeździe coś tam wiem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
EEEE no to jak zawodowo masz automat to na weekend manuala :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 18:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: polska
Mike masz- wnętrze prawie idealnie jakiego szukam, tylko właśnie ta gajga od biegów... wciąż dylemat.

[ Dodano: 11 Marzec 2008, 19:52 ]
kiedy manuala wciąż szukam. A z tego co mi podejdzie, to automat :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
aeni napisał(a):
Mike masz- wnętrze prawie idealnie jakiego szukam

dzieki, dla mnie ideał :serce: :D

aeni napisał(a):
spadek mocy; zgranie automatu

Jaki spadek mocy :P
Wez 1szego lepszego Steptronica z ogloszenia i sie przejedz
Nie ma szarpania zadnego miedzy biegami, halasu tez nie uswiadczysz, jedynie cichy dzwiek poprawnie pracujacego mechanizmu.

Aha - skoro juz przy mocy jestesmy - 2,8l spokojnie wystarczy aby bardzo sprawnie poruszac sie po miescie, a i na trasie, w 4 osoby + bagaz pod gorke wstydu nie bedzie.

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 750i
Kod silnika: M70B50
aeni napisał(a):
Cytuj:
Rada na początek daj nogę pod siedzenie aby nie kusiła do wciskania nie istniejącego sprzęgła .Moje tam takie przemyślenia


dzięki za rady, ale źle sformułowałem pytanie. Głównie chodziło mi o awaryjność, spadek mocy i zgranie automatu w tym aucie.
Zawodowo jeżdżę 12- biegowym IVECO w automacie więc o jeździe coś tam wiem :D
:1.2: :1.2: to co ja będę mówić o nodze pod siedzeniem :1.2: Raczej to ja powinnam pytać ciebie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Jak to miło posłuchać :rotfl: :zalamany: :rotfl: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jak osiągnąć największe przyspieszenie?
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Od niedawna jeżdżę e39 530d ze steptronikiem.
Dziś przy okazji ścigania saaba 93 2.2 TiD naszła mnie wątpliwość, czy aby dobrze korzystam z mojego auta :hyhy: Rzecz w tym, że przyspieszaliśmy niemal równo, mimo że saabina ma 11 sek. do setki, a moja lala - 7,8. Chłopak męczył manuala, a ja przerzuciłem automat na tryb sportowy. I kiszka, nie objechałem go :zalamany:
Zatem pytanie: kiedy osiagnę największe przyspieszenie: D, S czy M? Inaczej mówiąc: tryb automatyczny, automatyczny sportowy czy manualny?
A może z moim autem jest coś nie tak (choć nic na to nie wskazuje), że jest jakieś 3 sekundy wolniejsze, niż być powinno?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
po 1 nie wierze ze saab 2.2 tip ma az 11 sec do setki http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 125km.html lecz 10,3 mimo wszystko cos jest nie tak z Twoim autkie no chyba ze gosc mial podrasowanego saaba

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Nie wiem, może i 10,3 s, wziąłem pierwsze z brzegu dane w necie.
Tak czy inaczej, wciąż jest to widoczna różnica.
Ciekawi mnie, JAK moje auto osiąga to teoretyczne 7,8 s? Bo przecież od trybu pracy skrzyni zależy b. wiele.
Autko jest prześwietlone na wszystkie sposoby i nic nie wskazuje na jakieś niedomagania.
A ta saabina mogła być podkręcona, bo dymiła jak parowóz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jedynie co ci pozostaje zmierzyc sobie gpsem:P jak masz :P albo stoperem w 2 osoby metoda prob i bledow ile masz do 100 :P

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
lenam napisał(a):
Ciekawi mnie, JAK moje auto osiąga to teoretyczne 7,8 s? Bo przecież od trybu pracy skrzyni zależy b. wiele.


Przy kickdownie nie ma znaczenia czy jest tryb D czy DS, przyspieszenie jest wtedy maksymalne.

Przepraszam za OT w tym temacie, ale nie chce zakladac nowego tematu, mianowicie dzis podczas jazdy autostrada przy ok 160 km/h po wcisnieciu kickdowna redukcja z 6 na 5 trwala dluzej, niz przy mniejszych predkosciach. Czy tez zauwazyliscie takie zjawisko?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 22:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie wiem co ma kickdown do przyspieszenia ale to szczegół koelga nie mowi o kickdownie nic a nic

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 07:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Nie wspomniałem o kick-downie, bo startowaliśmy spod świateł i zastosowałem najprostszy sposób: gaz w podłogę :D Wydawało mi się, że to będzie najskuteczniejsze.
Z kolei mam wrażenie, że jednak auto przyspiesza wyraźnie szybciej w trybie DS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KrakĂłw
witam mam problem ze znalezieniem info dotyczacego ilosci oleju do automatu w e39 3.0 d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL