BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] pompa ABS/ASC POMOCY PILNE!! update w ostatnim poscie
PostNapisane: 23 maja 2009, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
Pilnie prosze o pomoc. Mam problemy juz od jakiegos czasu z ABS/ASC (tzn brak) i pali mi sie przez to kontrolka na desce. Auto bylo sprawdzane na kompie i wykazalo blad czujnika tyl prawy. Czujnik wymienilem na nowy ori BMW (zadne tam allegro) ale blad dalej wystepowal. Nastepnie sprawdzilem przejscie na przewodach - w normie 1,05 kOhm. Kolejnym krokiem byla wymiana pompy ASC na identyczna o tym samym numerze 10.9204-0254.4, drugi nr na pompie to 34.51 - 6 751 767. Czy jest ktos w stanie powiedziec mi czy to jest wlasciwy nr pompy do mojego auta?? Mozliwe ze auto juz wczesniej mialo wymieniana pompe bo z licznika mialem powyrywane diody od ASC i recznego a dioda od ABS byla podlaczona przez przekaznik, ktory wylaczal ja ok 2 sek po odpaleniu auta.
Nr VIN mojego auta to: AK35341

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 13:34 przez ozi1985, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 22:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Po twoim nr VIN wychodzi, że autko to anglik (kierownica po prawej stronie) po przeróbce.

W tej serii montowano kilka różnych systemów wspomagania hamowania

zerknij tu: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=20

a tu nasz od początku: http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=AK35341

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
tak moje auto to jest anglik tylko ze nie po przerobce poniewaz w chwili obecnej przebywam w Irlandii. wiem ze generalnie montowano asc i dsc w moim aucie ale ja mam tylko asc i jak widac na realoem nr pompy asc to 34.51 - 6 756 287 natomiast u mnie w aucie na chwile obecna jest o innym numerze tj. 34.51 - 6 751 767

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
tak moje auto to jest anglik tylko ze nie po przerobce poniewaz w chwili obecnej przebywam w Irlandii. wiem ze generalnie montowano asc i dsc w moim aucie ale ja mam tylko asc i jak widac na realoem nr pompy asc to 34.51 - 6 756 287 natomiast u mnie w aucie na chwile obecna jest o innym numerze tj. 34.51 - 6 751 767

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Cytuj:
Kolejnym krokiem byla wymiana pompy ASC na identyczna o tym samym numerze 10.9204-0254.4, drugi nr na pompie to 34.51 - 6 751 767.



A tą nową pompę to z jakiego źródła masz? Może ona nie jest dobra. Te pompy z zintegrowanym sterownikiem są bardzo delikatne i łatwo je uszkodzić.

Co do instalacji elektrycznej to z tego co piszesz ktoś chciał zataić problem z systemami hamowania i stąd te przeróbki.
Temat nie jest łatwy, bo nie wiemy w jakim stopniu doszło do przeróbki.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 08:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
z tego co wiem wrzucony jest tylko przekaznik i podlaczony tak zeby kontrolka gasla ok 2 sek po odpaleniu auta. nic wiecej nie jest ruszone (przynajmniej z tego co sprawdzalem to tyle zauwazylem) zastanawia mnie to czy pompa moze miec wine - chodzi mi o numer pompy. a druga kupilem z rozbitego auta ale bitego tylem wiec wydaje mi sie ze nie powinna byc uszkodzona szczegolnie ze auto bylo 2004... tylko dziwne jest ze w obu pompach pokazuje ten sam blad tylnego prawego czujnika.

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
ozi1985 napisał(a):
tylko dziwne jest ze w obu pompach pokazuje ten sam blad tylnego prawego czujnika.


Może gdzieś jest przerwa na tym przewodzie. Spróbuj przełożyć czujnik z prawej na lewą stronę. Ale pamiętaj, że lewy tył jest odpowiedzialny na licznik prędkości i ekonomizer. Czujnik czujnikowi nie równy.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
tak zgodze sie tylko kwestia tego ze jak sprawdzalem na live data to wykazalo ze wszystkie oprocz tego prawego kreca sie z taka sama predkoscia, np 20 mph natomiast ten "uszkodzony" caly czas wskazywal predkosc 0,4 mph. sprawdzalem przewody (takie kolory jakie ida od czujnika i wchodza do pompy) i przy podlaczonym czujniku wykazywalo mi 1.05 kOhm wiec w normie bo z tego co wiem norma to 1kOhm +-10%

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 12:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Sprawdzałeś te prędkości w trakcie jazdy, czy na podnośniku?

Upierałbym się jednak na zamianie tego czujnika stronami, wykluczy się w tedy wadliwy kanał lub czujnik.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
sprawdzalem to w czasie jazdy. niestety nie mam teraz mozliwosci podlaczyc sie pod interfejs w najblizszym czasie ale jak tylko bede mial mozliwosc to napewno to zrobie.

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
nikt inny nie ma zadnych pomyslow?? dowiedzialem sie ze pompa abs musi byc o tym samym nr co wg realoem i musi rowniez byc zakodowana w aucie innaczej nie bedzie dzialac. mam nadzieje ze to jest to i pozostaje mi znalezc wlasciwa pompe i ja zestroic z autem a to niestety juz tylko i wylacznie serwis...

a teraz jeszcze takie male pytanko - moze mi ktos powiedziec czy licznik od 320D bedzie pasowal bez problemu do 330D?? pytam bo nie dziala mi wskaznik temperatury i poziomu paliwa

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja mam ;)
Jeżeli czujnik na pewno jest sprawny, przewody całe, i w komputerze ABS czujnik jest odczytywany, a problem jest tylko w pomiarze prędkości koła, to prawdopodobnie jest uszkodzony pierścień z zębami na wieńcu łożyska.
Ktoś się poddał w walce z ABS-em i zrobił głupi numer, żeby oszukać następnego użytkownika tego auta, montując przekaźnik.
Co do modułów ABS, to te paskudztwa są podatne na uszkodzenia, a walka z tym systemem czasami człowieka do szału doprowadza. Jak coś poczytaj to
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44467

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
tak tylko ze u mnie nie blokuje kol... wogole abs nie gasnie tak samo jak kontrolki trakcji i recznego...

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 07:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Cytuj:
dowiedzialem sie ze pompa abs musi byc o tym samym nr co wg realoem i musi rowniez byc zakodowana w aucie innaczej nie bedzie dzialac.


Jeśli wymieniasz pompę o tym samym numerze to nie trzeba jej adoptować z ECU.
Wszystko ładnie działa i nawet kontrolki same zgasną jak nie ma błędów np z czujnikami.
U Ciebie jest trochę z tym problem, bo nie masz pewności jaka pompa jest właściwa o jakim numerze. Zakładając że wszystkie inne elementy masz sprawne (czujniki, piasta, połączenia) pozostaje ta pompa.

Co to licznika to dobiera się go z silnika o takiej samej liczbie cylindrów. 330d ma 6 a 320d ma 4. Czyli nie podejdzie. Liczniki od Diesla i benzyniaków są różne.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz / NI
licznik juz mam wiec po problemie.

natomiast co do pompy - dzwonilem do 2 serwisow w pl i powiedzieli mi ze nie mozna zakladac pompy o innym numerze niz seryjna...

numer pompy sprawdzalem w aso i podali mi ze musi byc: 34.51 - 6 756 287 (jak sie okazalo jedna z najdrozszych pomp - ok 4tys zl) urzywki nie moge nigdzie dorwac. allegro, eBay.pl, eBay.de ani eBay.uk nie ma... tak samo jak najwieksze szroty w NI i UK nic nie ma...

czy jesli moze byc inna to powiecie mi jak ja zaadoptowac?? mam ziomka ktory ma interfejs od nerwusa... moze jakies pomysly??

_________________
E46 330D '00

wczesniej bylo

E36 316i Coupe '98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Cytuj:
czy jesli moze byc inna to powiecie mi jak ja zaadoptowac?? mam ziomka ktory ma interfejs od nerwusa... moze jakies pomysly??


Informacje jak adoptować pompę nie są łatwą zdobyczą, bo jak ktoś nawet wie to nie chce powiedzieć. Polacy to taki specyficzny naród... każdy chce zarobić. Możesz poszukać tutaj:

http://ecubb.bmwecu.org/board/

Goście są dość pomocni (rejestracja konieczna i darmowa).

Co do programu do adaptacji do DIS sobie z tym poradzi.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL