BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 05:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Błędy - prośba o rozszyfrowanie
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Witam.
Mam problem z ASC w e39a mianowicie przestało mi działać. Zczytałem kody Carsoftem i wyszło mi coś takiego:

36. Gas valve adjustment error

Czy ktoś może podpowiedzieć co to za zawór? Becia ma 2-litrowy silnik benzynowy i ma założoną instalację gazową sekwencyjną.
Poza tym błędem wyskoczyło jeszcze coś takiego z DME/DDE:
63. Crankshaft angle pulse generator
1. Ignition coil, cylinder 2
The ignition time was to long or to short.
Verify the ignition coil the spark plugs the spark plug electrode distance.
If there is no ignition at all.
Verify if there is an open circuit at the conduction of the ignition coil, or in the power supply of the ignition coil.
Verify also if there is a short circuit to ground or positive in the primary or secondary.
Verify also the wiring and the connection from the ZSR measure resistance.

202 Lambda regulation limit exceeded: Oxygen sensor 1
Bank 1
Cylinder 1-3; after catalytic converter

Dodam że poza niedziałjącym ASC jeździ normalnie, no może troche jakby mocy brakuje. Błędy powtarzają się po wykasowaniu. Czy możecie coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Błędy w e39
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 06:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Jeśli możesz to podepnij auto pod lepszy komputer, np z INPA lub GT1, tłumaczenie błędów będzie dokładniejsze.
Błąd 63 dotyczy czujnika położenia wału korbowego (nie masz problemów z odpalaniem auta?)
Błąd 1 dotyczy cewki na cylindrze 2 (poszukaj informacji jak ją sprawdzić)
Błąd 202 sonda lambda za katalizatorem, może być spowodowany ww błędami (zacznij najpierw od nich) lub złą regulacją gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Błędy - prośba o rozszyfrowanie
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Niestety interfejs który kupiłem nie działa podobno pod INPĄ.
Auto pali bez najmniejszych problemów. Jak kupowałem auto kilka miesięcy temu też na kompie pokazywał się błąd czujnika wału. Może po prostu zapomnieć o tym błędzie?
Dziwi mnie trochę to że auto zawsze dużo paliło, myślałem że to przez automatyczną skrzynie biegów. W trasie przy bardzo ekonomicznej jeździe 13l/100km a w mieście około 20l/100km gazu. Może to przez te błędy?
Co do ASC... czy ten zawór, który wyrzuca mi błąd znajduje się za przepływomierzem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Błędy - prośba o rozszyfrowanie
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Juz rozwiązałem problem z ASC...to był ten zawór za przepływomierzem a właściwie to tylko linka która z niego spadła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Błędy - prośba o rozszyfrowanie
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 06:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
wawer napisał(a):
Niestety interfejs który kupiłem nie działa podobno pod INPĄ.
Auto pali bez najmniejszych problemów. Jak kupowałem auto kilka miesięcy temu też na kompie pokazywał się błąd czujnika wału. Może po prostu zapomnieć o tym błędzie?
Dziwi mnie trochę to że auto zawsze dużo paliło, myślałem że to przez automatyczną skrzynie biegów. W trasie przy bardzo ekonomicznej jeździe 13l/100km a w mieście około 20l/100km gazu. Może to przez te błędy?
Co do ASC... czy ten zawór, który wyrzuca mi błąd znajduje się za przepływomierzem?

Spróbuj zainstalować INPA, może zadziała z Twoim fejsem.
Skoro błąd wyskakuje od czasu do czasu to już możesz zacząć myśleć o kupnie nowego (tylko ori) ;)
Spalanie faktycznie bardzo wysokie, coś musi być nie tak. Sprawdź jeszcze tą cewkę, może ona jest jedną z przyczyn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL