BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 04:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M3 - same problemy
PostNapisane: 20 marca 2006, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
W ubiegły piątek kupiłem kolejną BMW tym razem M3 z 93 roku. Przebieg to 172 tys. Dzisiaj zmieniałem olej. Tankowano mi go z beczki i wyszło 8,7l. :shock: Miało być 7l. Może ktoś wie o co chodzi. Spalanie; lepiej nie mówić; 23l.(tylko miasto). Noga umiarkowanie ciężka. Jak ktoś ma takie auto niech się wypowie na ten temat bo mi słów zabrakło :(


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 20:56 przez krismax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 02:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
krismax powiedz gdzie ją kupiłeś :?:
I czy sprowadziłeś ją z Niemiec czy znalazłeś ją gdzieś w Polsce :?:
I czy dokładnie sprawdziłeś jej stan przed zakupem ,szczególnie stan silnika :?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 02:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
De BMW napisał(a):
albo sonda albo silnik na wykończeniu


no racja też jest taka możliwość że to sonda,trzeba by sprawdzić tą sonde ,może to ona jest winna temu dużemu spalaniu

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 02:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Podjedz na Bułgarską do ASO na kompa, 100zł i wszystko bedziesz wiedział . CHyba ,ze sie silnik mechanicznie konczy - trzeba cisnienie zmierzyc na cylindrach.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
napisz na forum zjarów z Radomia - oni namiętnie ujeżdżają eMki - to chyba najlepsze źródło wiedzy o tych autkach w Polsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 10:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
na forum zjarów jest 1000 użytkowników i 2 eMki.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
obecnie może tak, ale może te dwie osoby się co nieco znają ... oczywiście zapomniałbym o forum SR - tam też się ludziska znają na eMkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 12:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
btw. czy ///M to nie BMW i trzeba wybitnego speca ? W ///M jak i kazdym innym aucie w takiej sytuacji nalezy sprawdzic podstawowe rzeczy.... sonda, kompresja, mozna sie przyjrzec przeplywomierzowi... Przeciez to zaden cud techniki nie jest. Samochód jak każdy inny.

[ Dodano: Wtorek 21-03-2006, 12:38 ]
krismax napisał(a):
W ubiegły piątek kupiłem kolejną BMW tym razem M3 z 93 roku. Przebieg to 172 tys. Dzisiaj zmieniałem olej. Tankowano mi go z beczki i wyszło 8,7l. :shock: Miało być 7l. Może ktoś wie o co chodzi. Spalanie; lepiej nie mówić; 23l.(tylko miasto). Noga umiarkowanie ciężka. Jak ktoś ma takie auto niech się wypowie na ten temat bo mi słów zabrakło :(


W Twoim przypadku obstawiam sonde lambda... Sonda nie musi być całkiem padnięta.. może być już "zmęczona" /wtedy nie koniecznie wyjdzie to na komputerze / i będzie miała wolny czas reakcji, bądz będzie się wieszała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 12:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Czemu nie wyjdzie wolna sonda ?
Jeśli maszynka robu wykresy, to narysuje zmiany napiecia kiedy się obroty zmieniają.
Wtedy widac dobrze czas reakcji.

Tak sobie myśle, czy praca sondy na biegu jałowym będzie taka sama jak pod obciążeniem silnika, czyli kiedy auto jedzie ? Na pewno sa inne ciśnienia w ukłądzie wydechowym wtedy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Boogie napisał(a):
Czemu nie wyjdzie wolna sonda ?
Jeśli maszynka robu wykresy, to narysuje zmiany napiecia kiedy się obroty zmieniają.
Wtedy widac dobrze czas reakcji.

Tak sobie myśle, czy praca sondy na biegu jałowym będzie taka sama jak pod obciążeniem silnika, czyli kiedy auto jedzie ? Na pewno sa inne ciśnienia w ukłądzie wydechowym wtedy...


Dobrze analizujesz... na wykresie powinno ładnie wszystko wyjsc.. aczkolwiek u mnie np. sytuacja wygladala w ten sposob, ze na wolnych obrotach sonda dzialala prawidlowo.. a po chwilowej jezdze z wiekszym obciazeniem sie przycinala i komputer wchodzil w tryb awaryjny... Po zatrzymaniu i potrzymaniu silnika na wolnych obrotach sonda zaczynala pracowac prawidlowo i blad znikal... w takiej sytuacji lepszym rozwazaniem bylo podpiecie pod kable od sondy voltomierza i badanie jej reakcji w czasie jazdy na trasie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
reserved napisał(a):
Przeciez to zaden cud techniki nie jest. Samochód jak każdy inny

a ja zawsze sądziłem inaczej :shock:



:lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 15:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Co do tego spalania M3 - zalałes do pełna , przejechałes 100 km , zalałes znów pod korek i weszło 23 litry ? Bo od tego trzeba zacząc analizując spalanie. Poza tym wg mnie 300 konne auto nie spali tyle co 100 konne i juz .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Nie zalewałem do pełna; sugerowałem się wskaźnikiem. Dzisiaj zrobiłem dokładnie 100km w tym 35 w mieście(Poznań w szczycie) reszta na trasie i wyszło 13l. ale to była naprawdę delikatna jazda. Co do oleju to wyjmuje dzisiaj miarkę i przerażenie ponad maximum ok.1,5cm; bałwany mi za dużo wlali(8,7l.) Coś się może stać ? jutro zrobię jeszcze 15km i odleje ile będzie trzeba mam nadzieję, że nie za późno. Co do silnika to nie słychać nawet vanosa przy odpalaniu na zimnym a chodzi jak zegarek więc nie mam zastrzeżeń


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
moga wywalic uszczelniacze pod wplywem cisnienia oleju, jak go jest z duzo...

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: warszawa
własnie skończył się ten sam temat na bmw-klub.
chłopak po prostu nie tankował do pełna tylko sugerował sie paliwomierzem :lol: :roll: :mrgreen:

_________________
czasami sie mylĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Hmmmm... Ten "chłopak" i ja to ta sama osoba i ten sam temat :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
krismax napisał(a):
Hmmmm... Ten "chłopak" i ja to ta sama osoba i ten sam temat


czyli co wszystko wporządku z eMką :?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
krismax napisał(a):
Hmmmm... Ten "chłopak" i ja to ta sama osoba i ten sam temat :lol:

Zdaje sie że ci pisałem na ten temat na forum klub-polska.Więc nie będe się powtarzał ale powiem jedno NIE WPADAJ W PANIKE!Jak piszesz że spalanie spadło do 13l/100 to jest ok.Jak sobie zrestartujesz na kompie obydwie sondy podczas spokojnej jazdy za miastem i przejedziesz tak około 100 km to wszystko sie uśredni i powinno ustabilizować sie w granicach10-12l/100Jeśli nie to prawdopodobnie czeka cie wydatek poniesiony na nowe lambdy!Co do niektórych opiniii o stanie technicznym twojego auta to bym to puściłmimo uszu chyba że silnik ma ponad 300tys km.Jakkolwiek 3-litrówki były bardzo żywotne a co najwyżej może paść to układ korbowy jak nie dopilnujesz oleju!Pzdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2006, 01:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Boogie napisał(a):
Czemu nie wyjdzie wolna sonda ?
Jeśli maszynka robu wykresy, to narysuje zmiany napiecia kiedy się obroty zmieniają.
Wtedy widac dobrze czas reakcji.

Tak sobie myśle, czy praca sondy na biegu jałowym będzie taka sama jak pod obciążeniem silnika, czyli kiedy auto jedzie ? Na pewno sa inne ciśnienia w ukłądzie wydechowym wtedy...


odgrzałem kotleta bo wg uzyskanych przeze mnie informacji z ASO BMW HAnnover, w M60 B40 przy dawaniu w deche dane z sond lambda nie są wykorzystywane, co obala mit, jakoby bez sond osiagi w tym silniku były gorsze. Ciekaw jestem jak jest tak naprawde.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2006, 10:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
ciekawe ciekawe.....

Dlatego takie straszne ilości wachy leje podczas butowania, to sondy są nie potrzebne.

Ciekawe tylko, co to znaczy dla kompa, dawać w deche ?
Znaczy od kiedy, przy jak szybkich zmianach obrotów, przestaje się przejmować sondami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL