BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i problem z Sonda Lambda
PostNapisane: 29 maja 2009, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Witam mam problem z doborem sondy lambda... mianowicie, mam motor z podwójnym vanosem 2.3. Padła mi sonda lambda, i niewiem jaką mam kupić. Wkładałem sonde o symbolu 5wk9 5-cio voltowa i nie działa ona poprawnie, jeszcze kolejna różnica to grubość samej sondy, moja oryginalna jest firym BOSCH o symbolu 0258003477. Posiada kable 2 białe, szary, czarny.
Moje pytanie brzmi czy moge kupić z takimi kolorami sonde z allegro uniwersalną? wyglądają one identycznie jak moja z tym, że pisze że są 0-1V. Czy ta sonda, którą mam przy samochodzie jest 5V czy również 1V? Bo niewiem czy kupić uniwersalną, wszystko zależy od napięć.

tu przykłady aukcji: taka jak moja http://moto.allegro.pl/item639208344_so ... nalna.html

oraz tańsza(lecz różnią się końcowe numery seryjne) czy ma to jakieś znaczenie?:
http://moto.allegro.pl/item647394307_so ... 3_3_2.html

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Z tego co sie orientuje i dobrze kojarze masz w aucie sonde 5V...tak wiec uniwersalna 1 V raczej nie podejdzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 13:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
mlodyxxx, nie będę powtarzał tego co mówił Kisiel24, ale masz tu link
http://allegro.pl/item639208344_sonda_l ... nalna.html

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 14:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Toudi napisał(a):
http://allegro.pl/item639...oryginalna.html



Tak dokładnie. Ta pasuje do twojej 5er


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Ok dziekuje bardzo za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Proponuje kupić oryginal uzywany bo z zamiennika możesz być później podczas eksploatacji zawiedziony.

Ostatnio sprzedałem 2 szt.
A ty masz 1V boscha o symbolu LSH25 i kolorach kabli; 2xbiały, szary, czarny.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Witam.
koledzy co niektórzy widze, że niestety nie znają sie do końca na wszystkich rodzajach silnika w e39... otóż wcale nie są to sondy 5V, gdyż jak mówiłem są grubsze...
kolejna sprawa zauważyłem, że końcówka to tylko typ końcówki (bmw, opel, itd) ;)... wiec placimy za samą różnice w marce i końcówki ( przepłacamy)...
kupiłem sondy niemieckiego producenta ASH, uniwersalna o tym samym wyglądzie, i tych samych kablach oraz napięciu 0-1V gdyż takie u mnie właśnie są przed katalizatorem czyli zwykle jednovoltowe. Na wstępie, autko zaczeło pracować naprawde świetnie, silnik chodzi jak zegarek, a były uszkodzone poprostu dwie i to było powodem mułowatości.

A mój silnik to 2.3i z podwójnym vanosem (po 98r) najnowszy M52 no i niestety, ale tu jest zmyłka dla wielu bo to nie ten sam motor co starsze 2.3 lub 2.5, bo po pierwsze to posiada ten samochód 4 sondy. 2 jednovoltowe przed katalizatorem, ale posiada jeszcze dwie za katalizatorem i tu nie jestem pewny ale to są te 5cio voltowe, gdyż na komputerze pokazuje ich wartości w tych przedziałach.

Pozdrawiam i niestety widze, że aby dokładnie dojść w bmw konkretny model i symbole trzeba sie wysilić i samemu podziałać, bo wielu nie posiada odpowiedniej wiedzy o wszystkich silnikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 20:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
mlodyxxx to też nie do końca tak jak piszesz.
Gdybyś podał że to silnik M52TU to nie byłoby problemu, nikt nie jest jasnowidzem.
Więc większość niejasności bierze się z tego że ni opisujecie dokładnie danych o aucie, model, rocznik, kod silnika, a potem to weź i pomuż.

P.S. Doczytaj trochę. Za katalizatorem nie montuje się sond innych niż 0-1V
Masz cztery sondy ponieważ komputer analizuje pracę katalizatora.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
No masz troche racji to mój też błąd.
Aczkolwiek te dwie sondy które zamontowałem są przed katalizatorem i to te właśnie są 1V tzw. regulacyjne, a kolejne dwie są diagnostyczne i one znajdują się za katalizatorem, tylko że z nimi nie jestem pewien ile V mają ;/. bo niby program w komputerze podaje <5V i wiszą na tych wartosciach wiec nie mam pewnosci...

dzieki za odp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Za katem, dwie nastepne też masz 1V !!!

A to że stoją to nie powód do paniki, u mnie też stają na pewnych wartościach i można by powiedzieć " ZEPSUTE ", ale wcale nie.
To są, jak już zauważyłeś sondy diagnostyczne i do regulacji silnika nie wnoszą praktycznie nic.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
kolego mam pytanie jak dokładnie były objawy padniętej sondy... co prawda mam inny motor bo 3.5 m 60 i niestety trochę muli wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i świece wykasowałem błędy i przeszło jednak nie na długo ... a objawy mam takie przy wyższych biegach i mniejszych predkosciach(np 5 bieg i 90km/h) trzęsie silnikiem jak zaczne przyspiesz oraz przy "paleniu" potrafi puchna na 2 biegu... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 08:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
pilo20 napisał(a):
kolego mam pytanie jak dokładnie były objawy padniętej sondy... co prawda mam inny motor bo 3.5 m 60 i niestety trochę muli wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i świece wykasowałem błędy i przeszło jednak nie na długo ... a objawy mam takie przy wyższych biegach i mniejszych predkosciach(np 5 bieg i 90km/h) trzęsie silnikiem jak zaczne przyspiesz oraz przy "paleniu" potrafi puchna na 2 biegu... :kwasny:


Większe spalanie, chwilowy brak reakcji na gaz podczas jazdy i szarpanie kiedy się zawiesi, podczas parkowania przy wyluzowaniu potrafią spaść obroty, aż auto zgasnie...

Nie rozumiem tu:

Cytuj:
oraz przy "paleniu" potrafi puchna na 2 biegu...
???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
chodziło mi o to ze pierwszy bieg dym z opon a jak wrzuce 2 bieg i zrobie strzał ze sprzegła to brak jej mocy i to bardzo ... z objawów które wypisałeś występuje spadek obrotów i silnik czasem przyfaluje a pali tak średnio koło 15l wiec chyba w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 08:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Nie ma 100% testu na diagnozę sondy jak podłączenie pod tester lub komputer i obserwowanie wykresu jej pracy.
Niekiedy może to być czasochłonne, bo zawieszanie, może następowac w różnych odstępach czasu.

Przyczyn moze być wiele... Czytając jednak o objawach twojego auta, na sondę w 70% mi to nie pasuje. :-k

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
a co mogło by byc innego wykluczając sonde??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
1. Na jakiej podstawie wymieniłeś czujnik połozenia ( masz dualVanos bo niekojarzę, a jesli tak to który czujnik) ?

2. Czy coś rozbierałeś w silniku ( gumowe doloty, zdejmowałeś przepustnicę itp, co później niedokładnie mogłeś założyć lub naderwać ) ?

3. Mulenie jest tylko na ciepłym silniku, i czy czasami, na zimnym, nie pali "na dotyk", tylko tak jak by go przez chwilę zalało ?

4. Czy wywala z rury wydechowej nieprzepalone paliwo kiedy zaczyna źle pracować ?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
1. Na jakiej podstawie wymieniłeś czujnik połozenia ( masz dualVanos bo niekojarzę, a jesli tak to który czujnik) ?

2. Czy coś rozbierałeś w silniku ( gumowe doloty, zdejmowałeś przepustnicę itp, co później niedokładnie mogłeś założyć lub naderwać ) ?

3. Mulenie jest tylko na ciepłym silniku, i czy czasami, na zimnym, nie pali "na dotyk", tylko tak jak by go przez chwilę zalało ?

4. Czy wywala z rury wydechowej nieprzepalone paliwo kiedy zaczyna źle pracować ?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
P.S
Coś nie tak mi chyba net lata, i stąd duble w postach :zawstydzony:

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
a dokładnie to sprawa wyglada tak zaczeły sie wspomniane objawy to jest brak mocy, spadek obrotów na biegu jałowym (około 500) i to szarpanie ( rzucanie silnikiem ) przy przyspieszaniu z niskich obrotów . wiec pojechałem na kompurer i wyszło ze czujnik położenia wałka rozrzadu. więc umówiłem sie na wymianę w miedzy czasie we własnym zakresie wymieniłem świece. oddając samochód do warsztatu błedu komputer już nie wykazywał. ale jak jeździlismy z podpiętym komputerem to ten czujnik raz działał raz nie wiec go wymienili... pomogło jednak na jakąs godzine i znowu to samo ... auto ma porostu takie zachwiania raz pracuje b.dobrze a innym razem... :wstyd: co to może by??? mechanik o sondzie też coś wspomniał jak odbierałem auto ale wolał bym sie coś dowiedzie bo znowu koszta i może to byc nie to.... :zly: propo tego szarpania to gdy zacznie sie tak dziac to gdy wyłacze motor i znowu go włacze to czasami to ustaje i auto znowu płynie... to jest m60 wiec chyba bez podwójnego vanosa. oprócz osłon aby sie dobra do świec to nic nie ruszałem. co do mułowatości to zależy jak go najdzie... a pali na "dotyk" a co do pkt. 4 bede musiał zwróci na to uwage. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
a dokładnie to sprawa wyglada tak zaczeły sie wspomniane objawy to jest brak mocy, spadek obrotów na biegu jałowym (około 500) i to szarpanie ( rzucanie silnikiem ) przy przyspieszaniu z niskich obrotów . wiec pojechałem na kompurer i wyszło ze czujnik położenia wałka rozrzadu. więc umówiłem sie na wymianę w miedzy czasie we własnym zakresie wymieniłem świece. oddając samochód do warsztatu błedu komputer już nie wykazywał. ale jak jeździlismy z podpiętym komputerem to ten czujnik raz działał raz nie wiec go wymienili... pomogło jednak na jakąs godzine i znowu to samo ... auto ma porostu takie zachwiania raz pracuje b.dobrze a innym razem... :wstyd: co to może by??? mechanik o sondzie też coś wspomniał jak odbierałem auto ale wolał bym sie coś dowiedzie bo znowu koszta i może to byc nie to.... :zly: propo tego szarpania to gdy zacznie sie tak dziac to gdy wyłacze motor i znowu go włacze to czasami to ustaje i auto znowu płynie... to jest m60 wiec chyba bez podwójnego vanosa. oprócz osłon aby sie dobra do świec to nic nie ruszałem. co do mułowatości to zależy jak go najdzie... a pali na "dotyk" a co do pkt. 4 bede musiał zwróci na to uwage. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL