BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d znikajacy plyn chlodniczy
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 09:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Witam chcialbym zapytac sie czy ktos mial podobny przypadek po przejechaniu 2500 km musze dolac okolo 500ml plynu chlodniczego, Autko nie zostawia plam pod soba wiec chyba nie przecieka nigdzie, co dziwnego zauwazylem to gdy wlaczam ogrzewanie postojowe slysze bulgotanie w przewodach wydaje mi sie ze w przewodach nagrzewnicy. na cieplym silniku z na niskich obrotach slychac czasem glos jak by jakis zawor cisnieniowy regulowal cisnienie( wypuszczal nadmiar i sie zamykal).

zaczynam sie martwic o ten motor.
Dzieki za wszelkie informacje
Pozdrawiam forumowiczow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Weso³ówka
Sprawdź sobie przewody i ich łączenia. To nie jest jakiś wielki wyciek więc płyn po prostu może odparowywać, od ciepłego silnika dlatego nie będzie zostawiał żadnych plam. Możesz również sprawdzić czy płyn nie idzie do oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
przy takich ilościach plam pod silnikiem nie będzie bo zdążą odparować, poza tym pod silnikiem są osłony i tam może sie płyn zbierać.

Umyć silnik i jak znów sie pojawi ubytek obejrzeć gdzie jest ślad (wyschnięty płyn zostawia osad).

No chyba ze tak jak pisze Marcinosk wycieka do oleju.

Mi kiedyś podobnie ubywało, problem zniknał samoczynnie po wymianie termostatów, więc pewnie tam była nieszczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witaj, parę dni temu wałkowaliśmy ten temat. Może zajrzysz tam... Fakt, że wyciek, o którym mówisz nie jest duży ale może spróbuj zdjąć osłonę pod silnikiem rozłóż papier i zobacz dokładnie za ewentualnymi wyciekami, najpierw na zimnym silniku a potem odpal, ustaw temperaturę na MIN. U mnie dopiero po paru dniach zlokalizowałem mikro dziurę w zbiorniku wyrównawczym. Mam nadzieję, że to nie uszczelka.. Zobacz czy jakoś nie przybywa Tobie oleju na bagnecie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Olej sprawdzalem i stan jest rowny caly czas, jutro dzis odkrece oslony i postaram sie posprawdzac wszystko dokladnie.

Ps jeszcze jedna wskazowka jechalem ponad 1000km po autostradach bez wiazdu w miasto na postoju sprawdzalem plyn wszystko ok nic nie ubylo, pozniej jakies 100km po miescie sie pokrecilem i plynu juz ubylo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 11:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Może dlatego, że na autostradzie, silnik łatwiej się chłodzi. W mieście niestety tak się nie da zbyt często, stąd też większe ciśnienie w układzie. U mnie było to samo, zimny silnik, wycieków brak, dopiero jazda miejska i postój ujawniły nieszczelności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 11:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
mozesz miec tez nieszczelnosc na nagrzewnicy i przy tak malym wycieku nie bedziesz widzial gdzie to leci

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sprawdź połączenia, czy nie masz mokrych dywaników i przy pompie wody może się pocić. W najgoszym wypadku może uszczelka pod głowicą

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: MiĂąsk Mazowiecki
Witam,
Też miałem taki przypadek, że ubywał mi płyn chłodniczy. Na trasie nic nie ruszało, ale jak tylko krótkie odcinki pokonywałem to zasycało momentalnie bo takie ciśnienie było. Nie widać było oznak wycieku. Pojechałem do mechanika i powiedział mi, że uszczelka pod głowicą to się troszkę podłamałem bo troszkę mnie to kosztowało i kazał jak najszybciej wymieniać olej bo i do silnika się trochę dostało!!!
Pozdrawiam.

_________________
Szoszo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
O ile to uszczelka jakie koszta mnie czekaja? chodz caly czas mam nadzieje ze to nie bedzie to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 13:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Zależy gdzie być chciał to robić ale ceny oscylują w granicach +/- 1200PLN.. Spokojnie z tą uszczelką. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 19:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Spider IRL, odpowietrz układ i obserwuj dalej.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Dzieki za wszelkie porady wczoraj pozdejmowalem oslony silnika - sucho, odpalilem silnik rozgrzalem go co poskutkowalo zwiekszeniem cisnienia wtedy ukazal sie kapiacy plyn z przewodow, okazalo sie ze wyciekal on prosto na kolo paska klinowego wiec ciezko bylo zauwazyc ze cieknie gdyz od razu spadajaca kropla rozpryskiwala sie na duza ilosc mniejszych, zmienilem zacisk na przewodzie i obserwowalem, udalo sie abezpieczyc ten wyciek. po czym odpowietrzylem uklad dolalem plynu, teraz wystarczy zrobic pare km i obserwowac poziom mam nadzieje ze znalazlem wlasciwa rzecz


Jeszcze raz dziekuje za wszelkie informacje...
Szerokowsci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 10:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Nie dziękuj, klikaj Pomógł :ok: Teraz obserwuj co i jak! Trzymamy kciuki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Ponownie
PostNapisane: 29 maja 2009, 13:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Juz od okolo miesiaca borykam sie z tym problemem - niski stan plynu.

Odkrylem dwa nowe przecieki jeden pod zbiorniczkiem wyrownawczym, - gi przy dolnym wezu od chlodnicy, musze je zlikwidowac ale nie wiem czy jak zlikwiduje te czy nie pojawia sie nowe, ale martwi mnie rownizez jedna rzecz - mianowicie:

BMW stoi okolo 15 minut na luzie na niskich obrotach, klimatyzacja jak i nawiew jest wylaczony po paru minutach widac na szybie kierowcy od sierodka ze dol jest lekko zaparowany, gdy wlacze przycisk do nagrzewania przedniej szyby (ten od nawiewu z zolta kontrolka, zaraz nad wlacznikiem klimatyzacji) szyba natychmiastowo zaparowuje cala po okolo 10 sekundach szyba jest wpozadku, czy mial ktos podobna sytuacje, a moze ktos poradzi o co chodzi.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Czyli przeciek moze być wewnątrz kabiny na nagrzewnicy.. Sa tam takie wątłe uszczelnienia:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15

Sprawdź czy nie masz mokrych mat wygłuszających w okolicach nóg i konsoli środkowej... Proponuję też dolać do płynu chłodniczego czegoś zapachowego jak denaturat lub inny oldspice :) i sprawdzic czy po rozgzaniu silnika wewnatrz czuć charakterystyczny zapach ;)

Potem oczywiście wymiana płynu ale to i tak bedzie konieczne jesli wyciągniesz nagrzewnicę.

A może i bez takich eksperymentow czujesz w kabinie zwiekszone zawilgocenie i zapach glikolu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 14:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Dzieki za rade w weekend sprobujemy cos podzialac i posprawdzac - coraz bardziej zaczyna mnie dobijac ten uklad chlodzenia :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL