BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] e46 318ti - kontrolka 'silnik', kapie olej spod obudow
PostNapisane: 30 maja 2009, 13:04 
Czesc, jestem tu nowy - wiec Dzien Dobry wszystkim ;)

W samochodzie mojej Mamy - 318 Ti z 2002 roku stalo sie takie cos: pali sie stale kontrolka 'silnik' - ta pomaranczowa, jak sie spojrzy pod maske - kapie troche spod obudowy silnika po lewej stronie, pod korkiem (ale nie spod korka)...silnik chodzi troche nierowno, ale jest to ledwie slyszalne...

...dodatkowo - podobno - silnik bierze ok. 0,8 l na 1000 km oleju oraz pojawia sie niebieski dym z rury, szczegolnie jak silnik jest zimny.

I teraz pytanie - czy ktos ma pomysl co to moze byc? Narazie oddalem do serwisu - u p. Adama w Gdansku Osowej - ale chce tez sie sam popytac, zeby ewentualnie porownac opinie...moze ktos mial podobna sytuacje.

Aha, samochod ma ok. 220 000 km (choc kupiony byl uzywany wiec nie wiadomo...), skrzynia manualna.

Dzieki za wszelkie sugestie!

Pozdr.P.


Ostatnio edytowano 30 maja 2009, 15:35 przez pnepost, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: wielkopolskie
Moje BMW: E90
Kod silnika: N43
Po pierwsze trzeba zrobić diagnostyke na komputerze. Żółta kontrolka może mieć wiele znaczeń np. czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz, sonda lambda itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kolego jak masz niebieski dym z rury to już wiesz skąd ubywa te 0,8 l na 1000 km. Prawdopodobnie poszły uszczelniacze zaworowe. Jak na auto 7-letnie to przebieg 220 tyś nie jest mały. Ktoś mógł mu dać dobrze popalić. Jednak ,nie ma się co przejmować BMW to żywotne auto, jak będzie się o niego dbało to pojeździ długo.

Bez diagnostyki komputerowej wiele Ci nie powiemy co mu dolega. Prawdopodobnie padł jakiś czujnik, ale nie wiadomo jaki.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL