BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 22:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Filtr Oleju - Zbędne Dodatkowe Uszczelki
PostNapisane: 31 maja 2009, 12:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Witam, w sobotę w swoim E39 520i wymieniałem olej silnikowy (Valvoline Max Life 10W40) i filtr oleju (Oryginalny BMW), z auta wyjąłem filtr KAGER (montowany przez poprzedniego właściciela), filtr KAGER na dole i na górze (tak jakby na rdzeniu otworu walca filtra z obu stron) miał dwie okrągłe uszczelki ( http://www.kager.pl/kager/staticDispatc ... 5074765B8F - część koloru żółtego), nie byłem pewien czy to uszczelki dedykowane od tego filtra czy seryjne które powinny być w układzie więc w interpretacji lepszego uszczelnienia zostawiłem je wraz z nowym filtrem, w domu na BMW OEM Catalog ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30 ) zobaczyłem że seryjnie uszczelki te jednak nie występują. Filtr dokręcił się normalnie, auto pracuje, nic dziwnego nie słychać, ale zastanawiam się czy nie zachwieje to w jakiś sposób wytrzymałości filtra na ściskanie (przy dokręcaniu), w końcu przez te uszczelki jego "wysokość" zmieniła się o około 2mm, olej wypływający na boki będzie mógł łatwiej wyboczyć ścianki filtra (przynajmniej patrząc na to ze względu wytrzymałościowego) bo dodatkowe siły prężą od dołu i od góry, jeszcze jedna sprawa, niby do wymiany filtra i oleju miałem jeszcze około 7000-9000km według inspekcji ale czy taka uszczelka z przegrzania nie popęka i nie dostanie się do układu olejowego? Może lepiej spuścić olej i je wyciągnąć? Co o tym myślicie? Pozdrawiam

PS nie wiem czemu, metoda kasowania inspekcji (E39 1996r) zmostkowaniem pinów 7 i 19 (przy wyłączonych zabezpieczeniach alarmu itp...) nie działa, próbowałem mostkami z róznych kabli i różnych grubości czy stopów...czy oprócz zabezpieczeń alarmu i zamknięcia drzwi mogą być jakieś wymagania?

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Witam,
ja robiłem zmianę oleju wczoraj. Mam E39 520i z 1997 roku ;) Założyłem filtr oleju BOSCH-a który nie miał żadnych dodatkowych uszczelek (za wyjątkiem oringu oraz miedzianej podkładki do śruby spustowej). Po odkręceniu starego wyszedł on wraz z odkręcanym elementem dlatego nowy osadziłem w wykręconej części i wkręciłem wszystko na swoje miejsce. Po zmianie oleju z 5 razy bezskutecznie próbowałem skasować inspekcję.
Pomogło dopiero wtedy gdy:
- przekręciłem zapłon w 2 pozycję
- wyszedłem z samochody i zamknąłem drzwi
- połączyłem próbówką pin nr "7" oraz śrubę od "minusa"
- przytrzymałem kilkanaście sekund
Po tym zabiegu zobaczyłem w kabinie 5 zielonych diodek ;)
Pozdrawiam i daj znać ja poszło u Ciebie ;)

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
A wysokość filtrów Kagera i twojego nowego bez tych uszczelek jest taka sama?

Być może filtr Kagera bez tych uszczelek (wg mnie to raczej podkładki gumowe, a nie uszczelki) pasuje do auta X, a z nimi do E39. Z powodu redukcji kosztów rozwiązali problem w ten sposób. Skoro normalnie wieczka filtrów są metalowe (lub z tworzywa sztucznego) to wynika z tego, że w tych miejscach nie jest potrzebne dodatkowe, gumowe, uszczelnienie. Filtry Mann'a i Febi nie mają tych dekielków chyba w ogóle.

Jeśli nowy filtr nie miał ich w komplecie to raczej nie są potrzebne. Wyboczeniem ścianek bym się nie przejmował, przecież są z papieru, który jest odporny na zginanie (zmęczeniowe również) ;p [joke]

Zostaw tak jak jest, nie powinno się nic dziać.
Jeśli jednak zdecydujesz się na usunięcie tych uszczelek to nie trzeba przez to wymieniać całego oleju.

Co do kasowania inspekcji... w moim E36 sprawdzałem na 3 rodzajach przewodów i dopiero za 3 razem przy użyciu żaróweczki ze świateł postojowych zadziałało.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Pamper napisał(a):
- wyszedłem z samochody i zamknąłem drzwi

To jest bardzo wazna kwestia, w niektorych egzemplarzach!

Dodatkowo, czasami moze byc odwrotna kolejnosc najpierw zaplon potem kabel lub najpierw kabel potem zaplon

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
mongooes, ja robiłem kabel -> zapłon i zadziałało, więc Pamper, zatrudnij drugą osobę do tego, bo odrazu po zaświeceniu się lampek wyłącza się zapłon.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Obejdzie się bez 2 osoby ;) wystarczy nie przeholować z czasem :P

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Wysokości filtrów podane są takie same, w tym rzecz, że Kager nie podaje czy wysokość filtra wynosi 104mm z podkładkami czy bez (chociaż pewno z nimi)...natomiast ten BMW Group również ma wysokość 104mm. Jeśli zdecyduję się je ściągnąć to oleju nie wymienię, po prostu spuszczę go do baniaczka i wleję z powrotem :) jako że lubię mieć spokojną głowę o auto to chyba podjadę w sobotę na podnośnik i się ich pozbędę (jak się nie myśli to trzeba nadrabiać robotą :wstyd: ), co do inspekcji to pokombinuję jeszcze i dam znać czy coś to dało.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 09:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Te oringi 2 wchodza na ten trzpien plastikowy w takie małe rowki ja je zawsze nowe zakładam, dokręcam i wszystko ładnie chodzi:) a co do inspekcji to zapłon na pozycje 2, zamknięte drzwi i szyby a potem kabelek do pinu 7 i do śruby od MC Persona i licze do 12 potem wyjmuje kabel i wszystko na zielono ładnie świeci:)

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
A co mi powiecie jak wlałem olej do 520i i po przejechaniu kilku kilometrów zgasiłem samochód, zostawiłem na kilka minut i sprawdziłem miarkę a tam lekko powyżej max-a :kwasny: Myślałem żeby spuścić ale w sumie nie wiem czy to ruszać.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
W myśl zasady co za dużo to nie zdrowo troszke radził bym spuścić oleju. Brat co prawda w innym autku też z olejem przedobrzył zalał ponad norme efekt był taki ,że silnik jakoś dziwnie zaczoł się zachowywać i w kanale dolotowym pojawiła się większa ilość takiej mazistej substancji niż zwykle. Po prostu wywalało olej przez odme do dolotu. nie były to jakieś straszne ilości ale zauważalnie większe niż normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
W myśl zasady co za dużo to nie zdrowo troszke radził bym spuścić oleju. Brat co prawda w innym autku też z olejem przedobrzył zalał ponad norme efekt był taki ,że silnik jakoś dziwnie zaczoł się zachowywać i w kanale dolotowym pojawiła się większa ilość takiej mazistej substancji niż zwykle. Po prostu wywalało olej przez odme do dolotu. nie były to jakieś straszne ilości ale zauważalnie większe niż normalnie.

Ops. Problemy z netem. Sork iza podwujny post.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Dzisiaj wziąłem wężyk od paliwa i przez rurkę gdzie jest bagnet odessałem troszeczkę oleju. Jest teraz MAX :) Myślę, że niczym nie grozi takie odsysanie przez bagnet, bo w końcu wiele zmian oleju też odbywa się w ten sposób.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL