BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z warsztatem
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Witam
Sprawa dotyczy mojej Buni 530d '99.
Byłem dziś w warsztacie wymienić olej w silniku i filtry. Sprawa wydaje się na tyle prosta, że nie można nic zepsuć, ale jak się okazuje ... nie tak do końca :mad:
Filtry powymieniali, zalali nowym olejem, a następnie "fachowiec" metodą druta zaczął kasować inspekcję. Coś mu nie wychodziło, aż w końcu się udało. Nie wiem, które piny zwierał, bo stałem przed warsztatem, ale słyszałem jak co chwile pytał się pomocnika, czy "świecą kwadraciki". W końcu "kwadraciki" zaświeciły się i do rachunku doliczono mi należne 10 zł za tę czynność. Zapłaciłem, wyjechałem tuż przed zamknięciem warsztatu, ale ... w trakcie jazdy zauważyłem, że:

1. licznik dzienny był wyzerowany,
2. temperatura klimatronika była przestawiona na Fahrenhaity (była w st. C),
3. radio, tv i inne trzymało ustawienia - bez zmian.

Zacząłem wszystko sprawdzać po kolei i dodatkowo okazało się, że:

1. przy wyjęciu kluczyków ze stacyjki kierownica nie podnosi się, po ich włożeniu nie opuszcza się do zaprogramowanej pozycji (wcześniej podnosiła się do maksymalnego położenia do góry a po włożeniu kluczyków i przekręceniu stacyjki kierownica ustawiała się w zaprogramowanym położeniu)

2. przestała działać pamięć fotela, lusterek i co tam jeszcze ... tzn. to, co miał wcześniej zaprogramowane trzyma w pamięci, natomiast przycisk MEMORY jest zimny (po wciśnięciu go, nie świeci i nie można nic zaprogramować, zmienić ustawień i wbić ich do pamięci,

3. przestał działać pierwszy poziom otwierania szyb - wszystkich, tzn. po lekkim naciśnięciu któregokolwiek z przycisków opuszczania szyby nic się nie dzieje, dopiero po naciśnięciu drugiego stopnia (na maksa do końca) szyby zaczynają się otwierać, ale nie do końca, tylko tak długo, jak długo trzyma się przycisk, czyli tak, jak powinno się to dziać na pierwszym stopniu. Dziwnie jest to, że przy zamykaniu szyb działają oba stopnie ... przymknięcie i zamknięcie szyby/szyb do końca.

4. przed wymianą oleju :kwasny: po otwarci drzwi zapala się wewnątrz oświetlenie, a po ich zamknięciu natychmiast zaczęło się ściemniać, aż do całkowitego zgaśnięcia. Teraz wygląda to tak ... otwieram drzwi, zamykam je, światło cały czas świeci i po ok. 20 sekundach nagle gaśnie. Niby pierdoła, ale ....

To wszystko, co zdążyłem zauważyć.

Powiedzcie mi, co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Czy odłączenie akumulatora coś pomoże?
Czy jest możliwe, że "fachowiec" podczas kasowania inspekcji zwarł nie te piny i coś się zjarało?
Co mogło paść i jakie tego mogą być koszty?

Jest to dla mnie bardzo ważne, gdyż jutro zaraz z rana jadę do nich wyjaśnić sprawę, bo z jakiej racji mam płacić za naprawę czegoś, co było sprawne, a po wymianie oleju nagle przestało działać :szok:
Domniemywam, że będą próbowali wmówić mi, że tak musiało być, zanim do nich przyjechałem i próbuję naciągnąć ich na naprawę starych usterek.
Każda informacja, sugestia od Was w sprawie będzie dla mnie bardzo cenna.


Szlag mnie trafia, kiedy mam płacić za zepsucie auta ... nie zostawię tego tak, dla zasady. Jak wyciągają ręce po pieniądze, to niech będą słusznie zarobione!!!
Teraz mnie, a jutro Ciebie mogą wystawić do wiatru. Przyjedziesz do nich wymienić wycieraczki, a skończy się na ... kto to wie.

Sorry, ale gotuje się we mnie i musiałem się wypłakać :mad:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
shogun_zag napisał(a):
4. przed wymianą oleju :kwasny: po otwarci drzwi zapala się wewnątrz oświetlenie, a po ich zamknięciu natychmiast zaczęło się ściemniać, aż do całkowitego zgaśnięcia. Teraz wygląda to tak ... otwieram drzwi, zamykam je, światło cały czas świeci i po ok. 20 sekundach nagle gaśnie. Niby pierdoła, ale ....

Co do tego drobiazgu to u mnie, jeśli nie ma kluczyka w pierwszej pozycji to oświetlenie gaśnie po kilkudziesięciu sekundach od zamknięcia drzwi, jeśli jest w pierwszej pozycji (lub dalej) gaśnie od razu. No chyba, że zamknę samochód to też od razu.

Co do warsztatu bez komentarza... :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wyrazy współczucia ale dlaczego Kolego dałeś dłubać baranowi drutem w takim aucie
jest pewne że zwarł nie te piny co trzeba i coś uszkodził
być może moduł komfortu
trzeba podłączyć się pod kompa i usterka wyjdzie ale oni na pewno będą ściemniać tym bardziej że nie stwierdziłeś tego od razu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Cytuj:
Co do tego drobiazgu to u mnie, jeśli nie ma kluczyka w pierwszej pozycji to oświetlenie gaśnie po kilkudziesięciu sekundach od zamknięcia drzwi, jeśli jest w pierwszej pozycji (lub dalej) gaśnie od razu. No chyba, że zamknę samochód to też od razu.

Michał Tak właśnie było. Może niezbyt fortunnie opisałem, ale nawet jak uruchomię samochód, to oświetlenie wnętrza nadal świeci i jest to upierdliwe w nocy, jak jedziesz w ciemności i świeci się w środku. Jedynie guzikiem można zgasić albo czekać kilkadziesiąt sekund aż samo zgaśnie.
ryszard55 napisał(a):
dlaczego Kolego dałeś dłubać baranowi drutem w takim aucie

Ryszard Sam tak kasowałem inspekcje i było OK. Skąd miałem wiedzieć, że nie wie, które piny ma zewrzeć. Sam bym to zrobił.
Cytuj:
jest pewne że zwarł nie te piny co trzeba i coś uszkodził
być może moduł komfortu

też mi się tak wydaje :zly:

A powiedzcie mi taką rzecz ... czy z kompa można odczytać, kiedy zaistniała usterka ... data, godzina? Wiecie o co mi chodzi ;)

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na dobrym kompie chyba tak ale to już raczej w aso -zadzwoń do nich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
:ok:
Jutro skrobnę co w ASO powiedzieli i jak się sytuacja z warsztatem rozwinęła ... pewnie będzie ciekawie :hyhy:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Moim skromnym zdaniem zresetowali ci ustawienia osobiste w funkcji alarm, sterowane kluczem.
Alarm ma bardzo dużo funkcji, i wszystkie które podałeś, które można aktywować lub nie, a to jakie miałeś były pewnie zaprogramowane i Flachowcy je zresetowali do ustawień fabrycznych.

w/g mnie potrzebna jest aktywacja tych funkcji co jest mozliwe tylko po podłonczeniu komp. diagnostycznego.

Mogę się mylić, ale tak aktywowałem sobie niektóre przydatne funkcje osobiste u siebie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
shogun_zag, powiem Ci tak jak powinno to wyglądać od strony warsztatu i klienta. Błąd może zdarzyć się każdemu, to czy fachowiec ma trochę oleju w głowie i honoru okaże się po jego reakcji na przedstawienie sprawy. Tu właśnie dużo zależy od Ciebie.
Mianowicie jeżeli wpadniesz do nich z przysłowiową gębą to zapomnij że będą chociaż próbować coś naprawić. Jak najbardziej rozumiem Twoje oburzenie i wcale się nie dziwię, bo sam bym nie był szczęśliwy.
Nic nie rób bez ich wiedzy ponieważ to oni popsuli i muszą wiedzieć co za kroki podjąłeś celem naprawy usterki. Jeżeli pójdziesz z gotowym rozwiązaniem i rachunkiem za diagnozę bądź naprawę z innego warsztatu, to prawdopodobnie każą Ci się przysłowiowo "wypchać".
Pozostanie tylko sąd cywilny.
Podjedź do nich, wytłumacz grzecznie że byłeś wczoraj, robili taką to a taką usługę i są takie i taki konsekwencje, czyli to co wcześniej opisałeś.
Powiedz że zasięgnąłeś porady i powiedziano Ci (tak jak mówili koledzy), że mogło dojść do uszkodzenia modułu komfort, bądź wykasowaniu jego nastaw, spalenia bezpiecznika.
Zapytaj czy są w stanie rozwiązać problem, a jak nie to ustal czy pokryją koszt ewentualnej diagnozy na testerze diagnostycznym.
Wtedy nie mają prawa się zgodzić, weź ze sobą jakiegoś kolegę, nikogo z rodziny, aby mieć świadka rozmowy, najlepiej żeby się wiele nie udzielał.
Jeżeli po tak grzecznej rozmowie nie zareagują prawidłowo, to z całą satysfakcją możesz zrobić im awanturę , straszyć sądem, i kontrolą z ITS-u, a jeżeli mają podnośni i analizator spalin, to kontrola im się nie spodoba bo mandat z brak ważnego przeglądu będzie ich drożej kosztował niż ewentualny zwrot kosztów naprawy twojego auta.
Wiem że to nie Ty powinieneś za tym latać tylko oni, ale tak jak pisałem, jeżeli wkroczysz odrazu z awanturą to nic nie wskórasz.
Pracowałem w różnych warsztatach i serwisach. Z doświadczenia wiem że problem jest rozwiązywany w zależności od tego jak klient przedstawi sytuację.
To taka moja rada, a wybór należy do Ciebie.

P.S. kolega wyżej prawdopodobnie ma racje, ale jak chcesz żeby warsztat pokrył koszta pomyśl o mojej radzie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Toudi, Dokładnie tak, masz rację i mam zamiar tak to zrobić ... nic bez ich wiedzy. Oni mają pierwszeństwo. Jeśli się do niego nie poczują ... popracuję nad nimi z wielką satysfakcją.
Z zasady w takich sytuacjach stosuję metodę "na porucznika Kolombo" ... znacie zachowanie tego jegomościa ... bardzo skuteczna w życiu codziennym, polecam wszystkim.
Przyjmujesz nawet najgłupsze tłumaczenia, wychodzisz, po czym po ok. minucie wracasz do punktu wyjścia zadając bardzo spokojnym i głupkowatym głosem bardzo logiczne pytanie. Następnie wychodzisz zadowolony z uśmiechem na twarzy po debilnej odpowiedzi i za ok. minutę wracasz z głupkowatym wyrazem twarzy, że ... nie bardzo rozumiesz odpowiedzi i bardzo prosisz o ponowne wytłumaczenie problemu. I tak do bólu.

Świetny sposób na wyprowadzenie butnych i pewnych siebie ludzi z równowagi i pokazanie im w bardzo delikatny sposób, gdzie ich miejsce :super: Najtrudniejszym jednak jest udawanie głupka i momentami powstrzymanie się od śmiechu :rotfl: Nawet nie wiecie, jak ludzie durnie się tłumaczą wmawiając wam, że białe jest czarne :D

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
dziwi mnie ze gasicie serwis drucikami - warsztat to ja wybieram i upewniam sie czy maja sprzet do zresetowania inspekcji itp. -jesli nie szukam dalej - ja na ich miejscu cial bym glupa - i tak pewnie zrobia - czego ci nie zycze - ale jesli o koszty chodzi to kazdemu ciezko z kieszeni wyciagnac - a tak na marginesie masz rachunek z opisem pracy wykonanej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 06:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
harnas621 napisał(a):
masz rachunek z opisem pracy wykonanej

Jasne, a na nim pozycja pn."kasowanie inspekcji". Dodatkowo mam ich wpis w książce serwisowej co robili.

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Napisz koniecznie jaki jest finał sprawy i jakie straty w ludziach :|

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Napisz koniecznie jaki jest finał sprawy i jakie straty w ludziach


:rotfl:

Popieram też jestem ciekaw.
Właśnie o takiej metodzie mówiłem shogun_zag, sam stosuje czasem coś tego typu. Niezły ubaw :super:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Boggy e36 napisał(a):
Napisz koniecznie jaki jest finał sprawy i jakie straty w ludziach :|

Wszystkie żyją :D Nie było potrzeby użycia perswazji typu gleba, bo kobieta prowadzi ten bajzel i nie miałbym sumienia. Co prawda był gadka,, że tyle BeEmMek kasowali "na druta", że ho, ho i wszystko było ok.
Zachowali się na razie jak ludzie, jutro ciąg dalszy po diagnostyce na kompie ... na ich koszt przy udziale pracownika warsztatu ... tego druciarza ... w wybranym przeze mnie warsztacie => wybrałem ASO :super:

Aaaaaaaaa, i jeszcze jedną rzecz mi wcięło po kasowaniu inspekcji, oprócz tycz czterech wymienionych wyżej ... klakson zamilkł ... facet mi dziś wyjechał, ja na syrenę, a tu cisza ... myślałem, że kierownice pogryzę z nerwów ... nawet go nie wytrąbiłem bo i czym.

Teraz tak myślę, czy czasem jakiś bezpiecznik nie padł, bo klakson, to już nie moguł komfortu oraz ciemna lampka/guzik MEMORY od programowania foteli i czego tam jeszcze :] Ale by były jaja w ASO :rotfl:
Ale co tam, mieli dziś auto dwie godziny i "druciarz" zaparł się, że to coś z nastawami, aż skapitulował. Mógł sprawdzić bezpieczniki :P

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL