BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 3 rzeczy które zaniepokoiły mnie
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Dublin
Witam!
jestem posiadaczem od miesiaca BMW 320i z 2002r,jak dotąd jestem mega zadowolony,
aczkolwiek sa rzeczy które mnie troche zaniepokoiły:

1.Palenie sie kontrolki oleju po starcie,najpierw przy zapalaniu swieci sie na czerwono,później przez chwile świeci na żółto(przez 20-30sek) i tak sie dzieje praktycznie przy każdym odpaleniu

2.wystepuje taki dziwny pisk w aucie podczas jazdy (chyba to dochodzi od kerownicy)
dzwiek jest taki krótki i donośny

3.zauważyłem ostatnio że jedna strona tylnia jest niżej osadzona (30-50 mm od drugiej strony) -słyszałem ze to moze byc spręzyna,

jak ktos spotkał sie z podobnym usterkami prosiłbym o mała pomoc bo juz sie zamartwiam ile stówek bede musiał szykowac na warsztat :)


pzdr,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Kontrolka od oleju świeci się bo masz za mało, wystarczy dolać i powinna zgasnąć.Ale ogólnie po zakupie powinno się zmieniać płyny i filtry więc to dobra okazja ;)
Z tymi sprężynami to poprostu podnieś auto i sprawdz wzrokowo czy jest pęknięta :)
A co do kierownicy to podaj więcej drobiazgów i spróbuj wytropić ten dzwięk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Dublin
Hej,
wiec tak,z olejem jest ok,odrazu po zakupie wymieniłem na castrol edge 5w30
i kontroluje cały czas poziom oleju i jest dokładnie połowa idealnie jak było przy zalaniu (zrobiłem 2,5 tys km)
Jesli chodzi o tylnie koło to zaglądałem nie widziałem pekniecia ale moze podjade do mechanika niech fachowym okiem zerknie (ale wydaje mi sie ze to moze byc spręzyna)
jak ja trzeba bedzie wymienic to odrazu 2? czy 4?
A z tym dziwnym dzwiękiem to normalnie czarna magia,cięzko to zlokalizowac bo wystepuje tylko podczas jazdy a i to nie zawsze,myślałem ze dochodzi z fotela,jakby trzeba było cos nasmarowac ale to na bank z kierownicy-kolumny kierownicy,
dodam ze to piska w różnych połozeniach koła, po prostu nie ma jakiegos sensownego schematu.


pzdr i dzieki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
peter08 napisał(a):
Palenie sie kontrolki oleju po starcie,najpierw przy zapalaniu swieci sie na czerwono,później przez chwile świeci na żółto(przez 20-30sek) i tak sie dzieje praktycznie przy każdym odpaleniu

jak chcesz mieć pewność to zmierz ciśnienie oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 117
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
a jak ma sie nadmiar oleju to kontrolka tez bedzie swiecic na zolto przez chwilke?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
co do sprezyn -wymien tylko tyl jesli cos nie tak -co do stanu oleju na mierniku to najlepiej jest jak masz stan na maxa i co jakis czas sprawdzasz tym bardziej ze nie znasz nawykow auta - przy nadmiarze niewielkim nie bedzie swiecic ale jesli masz ze 2 litry za duzo moze byc ze tak -jesli masz nadmiar oleju to sprawdz czy paliwo sie nie dostaje do oleju - bo przewaznie kazdy pilnuje ile oleju wlwewa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec ÂŚw.
harnas621 napisał(a):
-co do stanu oleju na mierniku to najlepiej jest jak masz stan na maxa


Chyba lepiej na pol stanu (ciśnienie w silniku). Jezdziłem troche na Edge 5w30 i musze powiedziec ze przez mojego M54 przelatywal ten olej jak woda. A troche szkoda mi było dolewac co chwile olej za 220zl za 4 litry. Teraz mam 10w40 i jest ok.

_________________
Obrazek
_______________
Evul Beemer User


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 117
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
co do sprezyn to mialem podobnie jedna strona byla nizej okazalo sie ze sama koncowka sprezyny sie ulamala no i wymiana odrazu 2 z tylu i zbieznosc trzeba sprawdzic po wymianie ale nie odrazu lepiej jest troche pojezdzic zeby sprezyny sie dopasowaly;
a ten olej to jkby mi przybylo troche i jest na max kresce a lalem na 3/4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
z olejem zasada jest tak - wyjmujesz jako pierwszy z kolei filter oleju - spuszczasz olej zakladasz nowa uszczeelke na srube i zakrecasz - zakladasz filter i nowe gumowe uszczelki - smarujesz je olejem i wkladasz i zakrecasz - wlewasz olej -jesli nie wiesz ile dane auto potrzebuje swiezego oleju - po wlaniu np. 3,5 litra zakrecasz korek wlewu i odpalasz na chwile auto - do chwili gdy zawory cichna -wprawne ucho wylapie - zatrzymujesz motor i juz tylko dolewasz do maksa czesto mierzac miarka -mniej pracochlonny jest sposob -jesli wiesz ile litrow potrzebuje dany motor - ale to tez zalezy od rodzaju filtra ktory zakladasz- polecam na drugi dzien lub po dluzszym postoju - pare godzin - ponownie sprawdzic olej i w razie potrzeby uzupelnic na maks - jesli natomiast wskaznik pokazuje ciut wiecej nie przejmowac sie - ktos tu napisal ze jak na maksa w silniku powstaje cisnienie - nieprawda - w silniku cisnienie wytwarza tylko pompa olejowa i przesyla je do magistrali olejowej - natomiast mi9ska olejowa ma odpowietrzenie /odma / by wlasnie lekkie cisnienie ktore wytwarza uklad korbowotlokowy moglo przez owa odme ujsc i nie ma znaczenia czy silni9k w polowie zalany czy namaksa - jesli wystepuja problemy sa one wynikiem zlego odpowietrzenia - lub przedmuchow- z uszczelki glowicy zaworow i itp. ale to juz inna sprawa-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 21:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 117
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
harnas621 napisał(a):
jesli wystepuja problemy sa one wynikiem zlego odpowietrzenia - lub przedmuchow- z uszczelki glowicy zaworow i itp.
zlego odpowietrzenia ale czego odmy ? czyli to moze byc przyczna polacej sie kontrolki oleju?
A wymiane oleju mialem dokladnie tak jak opisales ale czy w instrukcji przypadkiem niepisze ze stan sprawdza sie kilka minut po zgaszeniu .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Kolego ja jedynie mogę troszkę Tobie powiedzieć jak u mnie wyglądała sprawa tylnego zawieszenia w BMW, miałem e36 316i potem 325td i e46 320d we wszystkich zawsze jak samochód stał na prostym podłożu opadała w jedną stronę, zawieszenie było idealne, pewien mechanik mi mówił że często w BMW serii 3 tak się dzieje, ja jedynie co robiłem w e36 to z tej jednej strony podkładałem dystanse w zawieszenie i było ok. Teraz mam e39 530d i to auto mnie wogóle zadziwiło zawsze jak stoi na krzywym podłożu gdzie jedna strona auta jest pochylona to koła sa w różnych odstępach. T.zn z jednej strony zawieszenie jest dociśnięte do ziemi a z drugiej strony podniesione jak w x5 :D i samochód zawsze jest prosto. Oczywiście do pewnych granic gdzie spadek jest duży to wiadomo że auto tez się troche wykrzywi, nie wiem jak to działa i co to ma za zadanie, ale pierwszy raz w życiu spotkałem się z takim czymś. Mimo wszystko Tobie radzę pojechać na diagnostykę niech specjaliści poszarpią autem i zobaczą co jej dolega


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL