BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 16:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jakie kąty, zbieżność, geometria 330xd??
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 08:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Witam, może któs ma wykres albo instrukcje gdzie jest napisane jakie kąty, stopnie itp. ma zawieszenie e46 z silnikiem 3.0d i napędem na 4 koła
Gdzieś to kiedyś widziałem i nie mogę znaleść
Wybieram się na geometrię i chcę wiedzieć jak to wypuszczała fabryka , żeby mi kitu i makaronu na uszy nie nawineli, że zrobili super ekstra. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 08:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
barti, jak pojedziesz na dobra stacje z dobrym sprzetem to nie musisz znac tych wartosci - diagnosta wpisuje dane samochodu ( rocznik, model, silnik) do komputera i wyszukuje w bazie Twoje auto - potem jak juz podlaczy czujniki wszystkie wartosci wyswietlaja sie na monitorze - diagnosta wskakuje pod auto i ustawia az komupter zasygnalizuje kolorem zielonym ze jest ok :D nawet diagnosta nie musi znac tych wartosci - jest tyle rodzajow samochodow ze sam rozumiesz - po to sa dzis komputery -ewentulanie mozesz potem porownac dane z wydruku po ustawieniach z ksiazka np sam naprawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 08:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Czyli jeśli pojade na komputerową geometrię i zbieżność to będą to mieli ??
Czy trzeba jechać na laserowe ustawianie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 09:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
barti napisał(a):
Czyli jeśli pojade na komputerową geometrię i zbieżność to będą to mieli ??


Tak napewno beda mieli ... kazda stacja ktora sie tym zajmuje ... i jest doposażona ma taka baze.

barti napisał(a):
Czy trzeba jechać na laserowe ustawianie??


Nie nie trzeba jechac na laserki .... ostatnio widzialem jak robili na linkach a one byly sprzeżone z komputerem i tez pieknie wyszło. ( tzn nie do linek tylko do mocowania linek ) zeby nie bylo ze sznurek do kompa podpinaja :) ale kazda metoda dobra :) jak komputer z dobra bazą :)

Byle by komputer mieli z baza i tyle :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 09:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
barti, ja osobiscie wybralbym metode optyczna - laserowa :-) cala opercja trwa pare minut i wychodzi miodzio :-) ( trwa to szybko pod warunkiem ze auto nie bylo bite, a jezeli juz to doprowadzone do dobrego stanu i trzyma jako takie katy, no i sruby - jak sa zapieczone to tez kiszka - niektorzy sobie licza kase za zapieczone lub zerwane sruby ...)

ja w Bialymstoku na stacji za laserowe placilem 80 zl :D - czas imprezy do 10 min

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
lepiej po zabiegu się prowadzi??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
barti, no ja co prawda robilem to 16 stycznia bo jak mi mechanik "garazowiec" wymienil drazki, ustawil zbieznosc swoja metoda swiatelkowa - to kierownica stanela bokiem - na pytanie co teraz - on odpowiedzial ze tu jest poduszka wiec on sie nie bierze za przestawianie kiery na wieloklinie - i tak jezdzilem 5 dni - az mi wszystkie zylki na czole powychodzily - wrocilem do niego a on mi wmawia ze to stare auto, ze napewno bite, ze zreszta ktora bumka nie bita i temu tak kiera stoi ... wtedy zlosc mnie ruszyla - pojechalem na stacje, tam doslonie niecale 10 min - i kieronica stoi prosto - wszystkie katy elegancko - caly wykres na zielono - diagnosta mowi ze auto w idelnym stanie - od tamtego momentu nie sciaga mnie w zadna strone, kieronica prosto - i dzieki temu wiem ze BMW to BMW - radosc zjazdy - zaplacilem 80 dych i pojechalem z wykresem do tamtego garazowca - zwrocil mi bez gadania 45 zl za jego ustawiania zbieznosci - mina mu zbladla

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Byłem na komputerowej regulacj geometrii i zbierzności tył+przód.

Tył reguluje sie w dwóch płaszczyznach a przód w jednej.
Wszystko zrobili tak że znajduje się teraz w zielonych polach na kompie.
Kiera stoi prosto jak wryta, na małych koleinach uczucie wyrywania kierownicy ustało, łateirj się zmienia pasy i wogóle jestem zadowolony.
Ciekawi mnie tylko że przód w e46 reguluje się tylko na drążkach kierowniczych myślałem że coś jeszcze tam się przestawia ;) całe życie się człowiek uczy.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL