BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] telepało, telepało aż wreszcie zdusiło...
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. Od paru dni borykam się z dziwną dolegliwością mojego 2.5 TDS'a.. Mianowicie jakby muliło go na starcie, czasem przy sprzęgleniu cały samochód zacznie drgac nim wejdzie na obroty rzędu 1300+. Dziś kiedy ruszylem na wstecznym pod górke zamuliło autko i zaczał bardzo dziwnie pracować, jakby pracował na części cylindrach, cały się trząsł, dodanie gazu nic nie dawało. Musialem wylaczyc zapłon i ponownie go zapalić.

Dodam, że nie dawno ogladalem z znajomym mechanikiem turbo, które ma iść do regeneracji i przeczyściłem wtedy cześć węży i zaworów do turbo. EGR nie czyściłem bo tym zajmę się dopiero po regeneracji. Przeczyściłem też filtr powietrza. Mam wrażenie jakby na 2 i 3 biegu był odczuwalny minimalnie lepiej moment obrotowy, tak jakby przy 2200 obr aż zrywało samochodem (kiedy gaz trzymam conajmniej 2/3).

Kolejna istotna myśle sprawa to cykanie znad silnika, wg. mnie i opisów z forum, a takze opinii mechanika to wtrysk/wtryski. Silnik na jałowym biegu nie pracuje równo - nastawnik pompy wtryskowej - również idzie do regeneracji.

Pytania:
Co się mogło stać?
Co może być przyczyną tego duszenia się silnika przy ruszaniu?
Czy owe cykanie to wg. Was również wtrysk/wtryski czy raczej może to być coś innego?
Czy samo przeczyszczenie węży i zaworów do turba mogło mieć minimalny wplyw na jego prace?
Czy w/w dziwna praca silnika po zduszeniu, jakby na części cylindrów mogło go w jakikolwiek sposób uszkodzić?

I tak z innej beczki.. Samochód mam od roku, gdy sprawdzany był jego stan po zakupie, po pierwszym serwisie (zaraz po zakupieniu), i jakiś czas później silnik z wlewu oleju nie dymił kompletnie. Teraz pojawia się dymienie. Leje tam 10w40 Total Quartz. Mechanik twierdzi, że może być to przyczyna złej klasy oleju, tzn. wlać np. Castrol Edge również 10w40 i może to pomóc. Jest to prawda czy raczej nie możliwe? Dodam że od nowości zrobiłem troszke ponad 20 tys km.

Sliczne dzięki z góry za odpowiedzi :)

A i informacje:
e39 99'
2.5 TDS
222 tys. przebiegu (rzekomo orginał, mam książke, po samochodzie raczej też widać ze prawda)
W moich rękach od 198 tys. Dwa serwisy (filtr oleju, paliwa, powietrza, przeciwpyłkowe + olej Total Quartz 10w40)
Styl jazdy - mieszany, czasem spokojny na wolnych obrotach, czasem agresywny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
odlac przeplywke i zobacz co sie bedzie dzialo...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Tzn co sugerujesz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
mysle ze przeplywka jest winna wrecz wszystkiemu

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
To już napisałeś :P Zaraz pójde i spróbuje to zrobić (wystarczy tylko odlaczyc przewody od przepływki tak?) Czego sie mam spodziewać ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 11:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tak odepnij zlaczke od przeplywki i spodziewaj sie jakicholwiek zmian jezeli ich nie bedzie to uwalona

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 12:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Zrobiłem jak mówiłes.... Brak widocznych efektów w pracy silnika.... Nawet nierówna praca na wolnych obrotach bez zmian.. Jak mogę upewnić się w 100%, że przepływka jest padnięta? Zawieść do mechanika, czy komputer?

A i jeszcze jedno... Jak pisałem czyściłem ostatnio filtr powitrza.. Na pierwszych 15-20 cm od strony przepływki, wlotu powietrza (przodu silnika) był czarny :|. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie... A i filtr po zrobieniu 6 tys km... Aha.. i jeszcze tam z jakiegoś zaworu z pokrywy wtrysków o ile się nie mylę (taka metalowa z napisem BMW) wylewał się bardzo delikatnie olej/paliwo. Tam gdzieś jest chyba filtr odmy.

Kupić nową czy używke...? Nowa 1000 zł :zalamany: :zalamany: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Jak chcesz się upewnić co masz uszkodzone to podepnij auto pod komputer!
Przepływomierz kup używany tylo upewnij się że napewno jest ci potrzebny, jak chcesz to ja taki powinienem gdzieś mieć z BMW E38 725tds z 1998r, chcę za niego 100zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 14:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
komputer pokaże bład przepływki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 14:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
MichuBa napisał(a):
komputer pokaże bład przepływki?



oczywiście że pokaże

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 15:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Poradzono mi jeszcze skasowac blad, ustawic dawke i kat wtrysku, przejechac sie i spowrotem pod komputer. Coś jeszcze?:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 11:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
MichuBa, czytam o tym Twoim problemie i jednej rzeczy nie jestem w stanie pojąć.
Jak dotąd nie wypowiedział się nikt kto na co dzień zajmuje się diagnostyką i elektroniką w autach, może więc ja będę pierwszy.
Variant ma 100% racji. Odłączenie przepływomierza nie może w żadnym wypadku pozostać bez żadnego echa czy reakcji. To urządzenie jest praktycznie najważniejszym elementem układu paliwowego. Na jego podstawie ustalana jest dawka paliwa. Odłączenie sprawnego przepływomierza powinno znacząco pogorszyć pracę silnika, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy, a na 100% w ECU/DDE/DME powinien pozostać błąd miernika masy powietrza, w przypadku jego odłączenia.
Tak więc najrozsądniejszą rzeczą którą powinieneś zrobić, to chwilowa podmiana na inny czujnik, nawet używany. Jeżeli tester mechanika nie odczytał błędu przepływki po jej odłączeniu, to;
albo tester jest mało kompatybilny z autem, albo masz uszkodzony sterownik w aucie
Natomiast jeżeli diagnoza robiona była przed odłączeniem, to czujnik nie jest całkowicie uszkodzony, tylko porostu stracił swoje możliwości pomiarowe.

P.S. Czyszczenie nastawnika na pewno nie zaszkodzi, ale po co porywać się na takie koszta, skro można zacząć od prostszych rzeczy, które wykonasz we własnym zakresie??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL