BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 23:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] sprzęgło w automacie
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Mazowiecki
zlapalem sie wczoraj na swiatlach z audi a6,troche przeciagnalem swoje e46 2,5 automat,po chwili zatrzymalem sie na parkingu i czuc bylo sprzeglo przypalone,czy to normalne??czym sie rozni sprzeglo w automacie od manuala???

_________________
Ride Or Die


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Sprzeglo w automacie?? :szok: :szok: :wstyd: :wstyd: , albo ja czegos nie wiem :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Mazowiecki
smierdzialo jak przypalone sprzeglo,chyba jakies musi byc???

_________________
Ride Or Die


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Kisiel24 napisał(a):
Sprzeglo w automacie?? , albo ja czegos nie wiem
no nie wiesz chyba :P to chyba logiczne ze jest sprzegło a jak myslisz jak skrzynia odłacza biegi i zalancza nowe? ''wyrywa''? :P dodam ze to ejst uzpelnie inne sprzeglo tzw. konwerter... sprzeglo hydrokinetyczne (inaczej przemiennik momentu obrotowego) itd itp

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
a nie ruszales przypadkiem podnoszac obroty trzymajac hamulec+gaz? :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Mazowiecki
nie,nie,nic z tych rzeczy,

_________________
Ride Or Die


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wiesz automat to takie cacko fajne i w ogole ale do takiej jazdy sie nie nadaje bo jak u depczesz to zbyt dlugo trzyma na przerwie miedzy biekami od wyrzucenia do wskoku przerwy jest dluga przerwa w porownaniu do manuala wiec sprzeglo sie szlifuje i smierdzi :P to chyba normalny objaw w automacie bo w manualu to by bylo juz mniej normalne

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
variant, Edytuj swoje posty, zamiast dodawac jeden pod drugim!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
variant napisał(a):
wiesz automat to takie cacko fajne i w ogole ale do takiej jazdy sie nie nadaje bo jak u depczesz to zbyt dlugo trzyma na przerwie miedzy biekami od wyrzucenia do wskoku przerwy jest dluga przerwa w porownaniu do manuala wiec sprzeglo sie szlifuje i smierdzi :P to chyba normalny objaw w automacie bo w manualu to by bylo juz mniej normalne



Gratuluję wiedzy !!! Automat działa na zasadach które powodują że nie ma przerwy między biegami. Tego typu skrzynia /mówiąc ogólnie/ potrzebuje sprzegła jedynie do ruszenia z miejsca a potem biegi zmienia już pod pełnym obciążeniem. Nic tam się nie szlifuje i nie ma co śmierdzieć.

Dla zainteresowanych: skrzynia automatyczna zmieniając "bieg" ma włączony dotychczasowy i ten który ma zostać włączony. Stopniowo rozłączając rodzaj sprzegła tarczowego /ale nie tego między silnikiem a skrzynią tylko własne, indywidualne dla każdego biegu/ jednocześnie stopniowo łączy bieg kolejny. To oczywiście duże uproszczenie /bo n.p. w skrzyni automatycznej poniekąd wszystkie biegi są ciągle załączone/ ale na takiej to odbywa się zasadzie. Tę zasadę zmiany biegów ostatnio zastosowano w skrzyniach manualnych DSG gdzie istnieje możliwość preselekcji biegów. W dużym uproszczeniu: - jedziesz dwójką która mechanicznie jest zesprzęglona jednym sprzęgłem z silnikiem, przygotowujesz sobie trójkę która jest włączona ale wysprzęglona drugim sprzęgłem. W momencie zmiany biegów dwójkę się wysprzęgla jednocześnie zesprzęglając trójkę bez straty ciągłości napędu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
lizardking napisał(a):
Dla zainteresowanych: skrzynia automatyczna zmieniając "bieg" ma włączony dotychczasowy i ten który ma zostać włączony.


:szok: :szok: :szok:
Pokaz mi, ktora skrzynia automatyczna ma taki mechanizm. To o czym piszesz to nowoczesne dwusprzeglowe skrzynie. W "starych" skrzyniach biegi przelaczane sa przez sprzeglo hydrokinetyczne oraz hydraulike sterujaca zmiana poszczegolnych trybow/zebatek.

Radze poczytac troche o skrzyniach automatycznych.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
mongooes napisał(a):
W "starych" skrzyniach biegi przelaczane sa przez sprzeglo hydrokinetyczne oraz hydraulike sterujaca zmiana poszczegolnych trybow/zebatek.

Radze poczytac troche o skrzyniach automatycznych.



Głupota niektórych tutejszych forumowiczów mnie powala, niech mnie mod zablokuje znowu bo nie mogę się powstrzymać żeby czegoś nie sprostować a potem żałuję.

W skrzyni starego typu rzędy planetarne są załączane hydrauliką skrzyni poprzez sprzęgiełka płytkowe. Wie o tym każdy, średnio zainteresowany tematem, przedszkolak.

Uroń mi wspaniały kolego rąbka swej ogromnej wiedzy i wyjaśnij na jakiej zasadzie "W "starych" skrzyniach biegi przelaczane sa przez sprzeglo hydrokinetyczne" ??? Co ma piernik do wiatraka ??? Jaki związek ma hydrokinetyczne sprzegło tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów ze zmianą biegów ??? Jaki w tym bierze udział ??? Niech i ja się czegoś dowiem bo za mało czytałem widocznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Za szybko pisalem i zagmatwalem. Chodzilo mi o to ze jest sprzeglo hydrokinetyczne oraz hydraulika przelaczajaca poszczegolne tryby.

lizardking napisał(a):
skrzynia automatyczna zmieniając "bieg" ma włączony dotychczasowy i ten który ma zostać włączony.

Mozesz rozwinac?

Skrzynia jedzie na 3 biegu i ma gotowy 4 bieg? a co z redukcja?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Działa to w ten sposób. Za silnikiem jest sprzęgło hydrokinetyczne, które od momentu osiągnięcia przez silnik określonych obrotów powoli zaczyna przekazywać napęd na skrzynię biegów. To całe jego zadanie.

Skrzynia to nic innego jak tylko kilka przekładni planetarnych realizujących poszególne przełożenia /czasami osbono każdy rząd - każdy bieg, czasami poprzez odbieranie z koła zewnętrznego lub koszyka wewnętrznego napędu/ grunt że istnieje kilka "biegów" na stałe zazębionych. Dodatkowo każde przełożenie ma swoje sprzęgiełko płytkowe które zesprzęglając dany układ daje dane przełożenie. /mamy wiec niby coś w rodzaju DSG wielosprzęgłowego/

Sterowanie skrzyni zależnie od obrotów silnika i obrotów wałka zdawczego spina dane przełożenie jednocześnie odpinając inne. Sprzegło hydrokinetyczne nie bierze w tym udziału. Teoretycznie taka skrzynia mogłaby działać BEZ SPRZĘGŁA !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
Sysio napisał(a):
smierdzialo jak przypalone sprzeglo,chyba jakies musi byc???

Kolego smród o którym mówisz, to prawdopodobnie przygrzane klocki hamulcowe przy gwałtownym hamowaniu. Niektóre tak mają, że jak ostro hamujesz to potem czuć specyficzny zapach jak ze sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: powiat Rz-Ăłw
witam podepnę sie pod temat dzisiaj zapaliła mi sie kontrolka(kółko zębate z wykrzyknikiem) na desce rozdzielczej tam gdzie w automacie wyświetla sie literka D nie wiem co to znaczy na pewno coś złego :kwasny:


może mi ktoś napisać o czym ona informuje bo szukajka nic nie znalazła albo ja słabo szukałem :wstyd:


autko to e46 330xd rok 2004 kombi

wydaje mi sie że głośniej biegi sie zmieniają :wstyd:



bardzo był bym wdzięczny za odpowiedz i może nie wyszydzicie nowego na tym forum :hyhy: ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: powiat Rz-Ăłw
juto mam wyjazd pilny i nie chciał bym by sie coś przytrafiło ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: wielkopolskie
Kod silnika: M57
Mam do ciebie złą informację. Kółko zębate z wykrzyknikiem w środku oznacza, że na skutek usterki automatyczna skrzynia biegów działa według programu awaryjnego. Należy więc się udać do ASO. Nie puszczałbym się w trasę z takim komunikatem. Sprawdziłem to w instrukcji obsługi więc to pewne.

_________________
BMW [e46] 330d M57


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: powiat Rz-Ăłw
dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL