ROGER-NYSA, Ty znowu masz jakiś problem
Ale tak poważnie.
Wracając do podstaw.
Sterownik paliwowy ma na stałe wgraną tak zwaną "mapę obciążeń". Owa mapa posiada możliwość korygowania/adaptacji która uzależniona jest od odczytów z czujników takich jak;
-sonda lambda
-przepływomierz
-czujnik MAP
Jeżeli regulacja od danej wartości na mapie obciążeń odbywa się w granicach +/- 25% to nic sie nie dzieje. Jednak po przekroczeniu tej poprawki, czy to w górę, czy to w dół, sterownik zablokuje możliwość adaptacji w osiągniętym punkcie i nie pozwoli na dalszą adaptację.
Wracając do naszej przepływki. Jej błędne wskazanie będzie powodować obcinanie dawek wtryskiwanego paliw, które na pewno przekroczy 25% dopuszczalnej regulacji, to z kolei spowoduje iż do momentu uwolnienia regulacji mamy pomniejszoną dawkę paliwa.
Spadek mocy poszarpywanie, niestabilne obroty.
Adaptacja przepływomierza, to żadne tam wgrywanie nowego softu (jeżeli czujnik został zamieniony na egzemplarz o takim samym oznaczeniu), jedyne co trzeba zrobić to skasować owy program autoadaptacji, aby mógł zacząć dostrajać mieszankę do obecnie panujących warunków.
Nie mylić ze zwykłym kasowaniem błędów, ponieważ w 90% przypadków tak jak pisał
ROGER-NYSA, są one informacją dla diagnosty.
Kasowanie programu autoadaptacji można przeprowadzić nie koniecznie na serwisie, warsztaty zajmujące się diagnostyką komputerową, posiadające urządzenia firm; Bosch, Magneti Marelli, CDIF, Texa itp, bądź dedykowane oprogramowanie do BMW przeprowadzą taką operację za cenę dużo niższą niż w ASO.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG