BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 10:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] czy powinien falować przez parę sekund po odpaleniu?
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WaÂłcz
Witam mam pytanko jak sie powinnien zachowywac silnik odpalony na zimno??powinien odrazu równo pracowac?? W tym aucie przez kilka sekund faluje po 5 sekundach przestaje.Tak powinno byc? Ktos mi tłumaczył ze na stacie silnik odpala na 4 gary to parwda?? sorki za lamerskie pytanie ale wole wiedzic zanim kupie te auto. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 21 czerwca 2009, 19:51 przez dealer25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Ktoś naopowiadał ci bzdur z tymi czterema garami! Silnik ma zawsze równo chodzić, czy zimny czy ciepły, jak jest zimny może mieć wyższe obroty niż na rozgrzanym.
Jak obroty falują, silnik się telepie i nie pali od razu na wszystkie cylindry, to często jest złomem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Silnik typu M62B44 chodzi od razu na wszytskie gary ale jeżeli delikatnie faluje przez kilaknaście sekund to normalka w V8 nawet najbardziej zadbane silniki często na to cierpia typu V8 :)

To nie V12 kapitanie bomba które jest idelanie wyważone bo składa się z dwóch R6 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Ale to V8, które też jest dobrze wyważone !
Osobiście BMW z silnikiem V8 nie miałem, miałem Lexusa Ls400 (4.0 V8) i tam silnik chodził idealnie, pomimo dosyć sporego przebiegu ;) nie telepało, nie falowało, nie stukało czy dzwoniło :hyhy:
Kolega ma E32 730i V8 i u niego niema problemu z obrotami.
A silniki M60 (nie wiem czy M62 też) miały problemy z odkręcający mi się smokami pompy oleju, objaw był taki że telepało silnikiem na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
witaj moje doswiadczenie z tymi silnikami pozwala twierdzic silnik ma pracowac rowno i nie falowac obroty. zobacz czy krokowy silnik sie nie zacina to najprostsze i najszybsze . A jak ci to przeszkadza bo mozna z tym jezdzic to podjedz na kompa by sprawdzili czy nie ma jakis bledow w osprzecie silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Po odpaleniu na zimno silnik wchodzi doslownie na chwilke na wyzsze obroty(tak jakbys trzymal gaz podczas odpalania)~12-1500rpm poczym obroty opadaja na nizsze. Jak silnik zimny to bede odrobine wyzsze niz na cieplym. Chodzic powinien rowno bez falowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Chwilka sprecyzujmy bo widze różne odpowiedzi on faluje parę sekund po odpaleniu w sensie faluje silnik czy obroty bo V8 ma często minimalne drgania po odpaleniu to standard poparte wieloma doświadczeniami znajomych jeden nawet z Alpiny B10 gość był uparty wymieniał wszytsko jak leciało problem i tak wrqaca i tak V8 nie są idealnie wyważone a czemu??

Bo to dwa silniki R4 a jak wiadomo silnik R4 ma za mało o dwa cylindry do pełnego wyważenia

Radze porównać jak ja na zlocie kulture V12 i V8 prosta metodą postawcie 2zł na sztorc na silniku i dodajce gazu przy V12 moneta nadal stoi przy V8 nawet jej nie postawicie a jeżeli nawet to nie przezyje w tym stanie dodania gazxu :)

V8 ma charakterystkę taką, iż po dodaniu gazu na postoju "przewala" ją z jednej na druga strone :)

Silnik V12 to inna bajka KLapitanie :) to dwa idealnie wyważone R6 wiec i kultura sporo wyższa :)

Testowane na

M60B30, M62B35TU, M60B40, M62B44, M62B44TU :)

A co do odkręcania się pompy oleju to była wada w M60 ale nie miała nic do drgawek porannych V8 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL